Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miks te suurperheen äidit aina valitatte, ettette jaksa??

Vierailija
10.10.2008 |

Kuka käski tehdä niitä lapsia ja pienellä ikäerolla ja aina itkette täällä jaksamisesta. Uskon kyllä, että rankkaa on. Itse olen onnellinen yhden lapsen äiti, enkä voisi kuvitellakaan enempää.

Kiitos ja anteeks, mutta oli pakko purkautua :)

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
10.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

onnellinen olen ja kaikkeen tyytyväinen!

Vierailija
2/12 |
10.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

työ se mehut vie kokonaan. Kun olin kotona, niin kaikki oli hyvin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
10.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi en saisi valittaa? sanotko ap jollekin, joka valittaa että töissä on rankkaa, että mitäs meni töihin.

Vierailija
4/12 |
10.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka lapsia neljä, vanhin 11 ja nuorin 3 ja olen vielä ollut töissä siitä saakka kun kuopus oli 9kk ja samalla opiskellut maisteriksi. Itse asiassa nyt on jo tosi helppoa, kun kuopus on noin iso ja gradu tehtynä.

Tosin välillä on rankkaa ollut, mutta muistissani on vielä, että kaikista rankinta oli silloin kun lapsia oli kaksi tosi pienellä ikäerolla ja kaikenmaailman sairasteluja ja allergioita päälle. Tämä viimeinen pari vuotta on ollut paljon helpompaa...ja antoisampaa.

Vierailija
5/12 |
10.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

olisi itse tilanteensa valinnut. Kaikki ei ole aina niin mustavalkoista. Suurperheessä on hyvät ja huonot puolensa. Mun lapset ei oo edes mitenkään pienellä ikäerolla.

Sä voit olla onnellinen yhden lapsen äiti, mutta se ei ole välttämättä sun lapselle kovinkaan onnellinen kohtalo. Ainoat lapset tuppaavat olemaan sosiaalisesti huonosti kehittyneitä eikä heillä myöskään ole kovin ruusuinen aikuisuus kun ovat yksin vastuussa vanhoista vanhemmistaan.

Kiitos ja anteeks mutta oli pakko purkautua.

Vierailija
6/12 |
10.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

oma valinta...

Vierailija
7/12 |
10.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on mun oma valinta, miksi siis valittaisin!? Elän omaa unelmaani ja nautin siitä...tottakai on rasittavampia päiviä välillä, mutta mitä sitten se on juuri sitä elämää:)

t. 12 lapsen äiti

by the way...mun tuttavapiirissä kyllä suurimpia ja pahimpia valittajia on juuri ne YKSILAPSISET!!;D

Vierailija
8/12 |
10.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan samoin ne lapsettomatkin valittaa , että ei jaksa ja on rankkaa kun ei ole lapsia.

Kaikki valittaa aina jostakin jos ei muusta niin siitä että on liian täydellistä elämä ja pelkää että tulee vastoinkäymisiä.

Valittaminen kuuluu ihmisluontoon ja sitäpaitsi ei ole helppoa olla monen pienen lapsen äiti.

Parempi valittaa edes täällä ja saada myötätuntoa kun kantaa ne yksitellen kaivoon tai tappaa häkämyrkytykseen tai antaa myrkkymaitoa.

>ja heti valituksen jälkeen tuntuukin jo paremmalta.

Vertaistuki auttaa aina, ei se että joku heittää heti kommentin: mitäs teit niin monta lasta tai muuta fiksua.

Valittakaamme siis kaikki, ihan mistä vaan , se helpottaa.

Vierailija
9/12 |
10.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ethän vaan itse koskaan valita väsymystä? Eihän kukaan valita rahapulaa ostettuaan kalliin asunnon? Kukaan ei valita kun täytyy viedä lapset hoitoon ja tehdä pitkää työpäivää asuntovelan takia? Kaikkea kanssa. Tottakai saa ilmaista väsymisensä.oli sen syy mikä tahansa.

Vierailija
10/12 |
10.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokanen joskus valittaa. Varmaan ap.kin joskus valittaa jostain vaikka onkin VAAN yksi lapsi..

Itsellä 3 lasta enkä mielestäni valita niin paljoa kuin työkaveri joka on yhden kouluikäsen yksinhuoltaja. Hän vetoaa aina toisten "valittamiseen" että sulla sentään on mies.. :D

Ihan niinkun miehen kanssa oleminen tekee autuaaksi!

Ei omaa oloaan ja tuskaansa voi verrata toisen kokemaan pahaan oloon. Joskus ihminen on vahvempi, joskus riittää pienempikin asia kaatamaan seinät. Oli lapsia mimmonen määrä tahansa tms.

Jokanen makaa kuten petaa, mutta varmasti suurperheitten äidit ei lapsiaan pois antaisi vaikka joskus jostain joku avautuisikin?

Vierailija
11/12 |
10.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta minä ihmettelen sitä, että miksi lapsia tehdään lisää jos jo neljän jälkeenkin on väsynyt?

Tiedän perheen, jossa äiti odottaa nyt viidettään ja oli jo neljännen jälkeen "aivan loppu" omien sanojensa mukaan. Ei jaksanut kuulema edes itkeä enää. Kyseessä ei ole mikään uskonnollinen vakaumus, minkä takia ehkäisyä ei käytettäisi.

Lapset on ihania ja toki kaikkia omiaan rakastaa varmasti, mutta ihmettelen, miksi lapsia halutaan vielä lisää, jos tuntuu että omat voimat ei riitä, vaikka ympärillä on hyvä ja aktiivinen tukiverkosto arjen avuksi? Jotenkin se tuntuu niin itsetuhoiselta, varmasti jokainen uupuu liian suuren työtaakan edessä vaikka kuinka rakastaisi tai pitäisi työstään, eikä siihen auta jos hankkii lisää sitä työtä!

Vierailija
12/12 |
10.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaimo kotona nyrkin ja hellan välissä, ei varmasti lähde mihinkään, vaikka mies tekisi mitä.

Tää on mun oma valinta, miksi siis valittaisin!? Elän omaa unelmaani ja nautin siitä...tottakai on rasittavampia päiviä välillä, mutta mitä sitten se on juuri sitä elämää:)

t. 12 lapsen äiti

by the way...mun tuttavapiirissä kyllä suurimpia ja pahimpia valittajia on juuri ne YKSILAPSISET!!;D

Niin varmaan...