Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sairaslomaselvityksessä lukee abortus , onko todella näin että joudun viemään ko. lausunnon?

Vierailija
10.10.2008 |

.

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
10.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

se lukee siinä siksi, että abortin takia annetun loman ajalta työnantaja ei ole velvollinen maksamaan sinulle palkkaa kuten ei myöskään muiden "itse hankittujen tilanteiden" kuten kauneusleikkausten ajalta. Myöskään kela ei maksa sairaslomakorvausta, vaan joudut "lomailemaan" omalla kustannuksellasi.

Vierailija
2/17 |
10.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä kirjoitetaan vain joku 51 eli numeroina (minun tapauksessa ainakin, näin mulle selitettiin, ettei työnantajan tarvitse tietää)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
10.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän työnantaja tiedä onko kyseessä keskeytys. Vai lukeeko sanan edessä jotain?

Vierailija
4/17 |
10.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

olemassa ainakin meidän työnantajalla.

Vierailija
5/17 |
10.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Abortus arte provokatus = keskeytys

Abortus spontaneus = keskenmeno

Abortus inhibitus = keskeytynyt abortti

t. 2

En laittanut näitä äsken, koska oletin että ap:lle on tehty keskeytys kun kerran täällä vouhkaa...

Vierailija
6/17 |
10.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja nro 2 abortus ei tarkoita pelkästään aborttia vaan myös keskenmenoa.

abortus inhibitus

abortus habitialis

abortus imminens

abortus incipiens

abortus incompletus

abortus provocalus legalis/ abortus arte provocatus

kyllä ovat jotkus kärkkäitä tuomitsemaan...

Vierailija
7/17 |
10.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

t.2

Vierailija
8/17 |
10.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiva viedä lappua keskenmenostakaan,

varsinkin jos oma pomo ei "hyväksy" raskautumistani (näitäkin on, jotka eivät voi sietää ajatusta esim. väitöskirjatyöntekijän raskaudesta)

Vierailija
9/17 |
10.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin miksi sitten esim jalkansa kännissä katkonut tai ylinopeutta kolarin ajanut saa palkallista sairaslomaa? Jopa krapulaan saa palkallista sairaslomaa...

se lukee siinä siksi, että abortin takia annetun loman ajalta työnantaja ei ole velvollinen maksamaan sinulle palkkaa kuten ei myöskään muiden "itse hankittujen tilanteiden" kuten kauneusleikkausten ajalta. Myöskään kela ei maksa sairaslomakorvausta, vaan joudut "lomailemaan" omalla kustannuksellasi.

Vierailija
10/17 |
10.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millainen se on?

Vierailija
11/17 |
10.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuo ON ongelma, mutta tämänhetkinen tilanne. Minustakin se on epäreilua, mutta ei voi mitään. Itse aiheutetusta SAIRAUDESTA sairaslomaa saa, mutta itse aiheutetusta TILASTA ei. Abortti ei ole sairaus, ei myöskään kauneusleikkaus vaikkei niiden jälkeen työkykyinen olekaan.

15: Pitääkö rautalangasta vääntää? Abortus = keskenmeno - keskeytynyt abortti = keskeytynyt keskenmeno. Onko liian vaikeaa ymmärrettäväksi? ÄO?

t. se lääkäri ;)

Vierailija
12/17 |
10.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskeytynyt abortti on sitten keskeytynyt raskauden keskeytys. Kesketynyt keskenmeno on keskeytynyt keskenmeno.

Vierailija
13/17 |
10.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

yleensäkin että työnantajalle täytyy antaa mitään selitystä joko numeroin tai muuten miksi on sairasloman tarpeessa.

Oli kyse sitten flunssasta, sukupuolitaudista, abortitsta, keskenmenosta, keuhkokuumeesta....

Ainoa asia jonka ymmärrän on se että hakee sairaslomaa viinan, tai huumeiden väärink'ytön takia. siitä olkoon työnanataja selvillä mutta muut, huh huh, ei kuulu pätkääkään muille.

Vierailija
14/17 |
10.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Abortti tarkoittaa yksinkertaisesti keskenmenoa.

Vierailija
15/17 |
10.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos henkilö on aiheuttanut työkyvyttömyyden itse, ei saa palkallista sairaslomaa. Mutta tätä asiaa ei tulkita kirjaimellisesti. Keskeytyksen jälkeenkin siis yleensä saa palkallisen sairasloman.

t:lakimies

Vierailija
16/17 |
10.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kansankielessä puhutaan usein abortista keskeytyksenä.

Vierailija
17/17 |
10.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kaikkea tarvitse kailottaa koko työyhteisölle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi neljä