onko kukaan kokeillu akupunktiolla käynnistystä?
Hei.
Ihan mielenkiinnosta kyselen, että onko kukaan koekeillu akupunktiolla raskauden käynnistystä ja kuinka se on sujunut?
Olen kuullut sellaisesta vaihtoehdosta ja tiedän yhden luotettavan tyypin, joka on sellaisia muutaman kerran onnistuneesti tehnytkin. Nyt emmin että uskaltaisinko kokeilla itse.
Viikkoja on kasassa " vasta" 38, mutta meillä on perheessä tällä hetkellä paljon läheisen vakavasta sairastumisesta johtuvaa surua ja odottaminen alkaa olla tosi raskasta. Tiedän, ettei se ole syy lääkkeelliseen käynnistykseen, mutta tällaista luomumpaa vaihtoehtoa olen alkanut tosissani miettimään.
Ymmärsin, että akupunktiolla stimuloidaan kehoa käynnistämään omaa hormoonituotantoaan niin että synnytys käynnistyy. Kehoa ikään kuin autetaan synnyttämisen alkuun eikä pakoteta mihinkään luonnottomaan. Mutta kovasti haluaisin mielipiteitä asiasta. Vauvaa en ole valmis vaarantamaan.
Vastatkaa jos tiedätte kokemuksia tällaisesta käynnistämisestä.
kiitos.
mötiäinen
Kommentit (3)
Kahdella siskollani oli nyt toukokuussa lasketut ajat noin 2 viikon välein,molemmat asuvat lähekkäin toisia.Siellä eräs nainen joka osaa just tuollasta oli tehny molemmille akupunktiota, käsitin että muutaman kerran oli käyny siinä.Kummallakaan ei vaikuttanut millään lailla.Mutta ite ajattelen että jos menisi esim.yli lasketun ajan saattaisin käydäkin.Jos se on niin että toisille auttaa, toisille ei.Kerro miten käy jos käyt siellä.
...vyöhyketerapialla ihana käynnistetty, pehemeä synnytys! Suosittelen!
Mulla kätilö joka osaa akupunktiota. Ennen kun täällä oli vielä synnytyssairaala ja oli siel töissä antoi akupunktiota synnytyskipuihin. Mul kaksi lasta ja molemmat menneet yli. Sitä sit " valittelin" kätilölle neuvolassa niin hän vaan tuumas et hän rupee hieroksimaan kunhan päästään lähemmäks joulukuuta. Eli tuskin vaarallista on. Eikä se hetkessä tapahdu mut luulen et sil vois olla sama vaikutus (tai sit ei vaikutusta ollenkaan) kuin seksillä, siivouksella, shoppailulla ym :) Ja kun ilmatteeks sen saan niin kyl kokeilen.
Jos käyt hoidossa niin tulehan kertomaan kuulumiset.
Kanelinen rv 17+5