Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Katon rakennuksesta ja Kannustalosta

12.07.2007 |

Osaako joku arvioida, kuinka paljon maksaa tiilikaton asentaminen (kattoala n. 130 neliötä)? Toisella firmalla kun se sisältyy asennukseen ja toisella ei. Entä kuinka paljon ihan rehellisesti kykenee itse auttamaan rakentamisessa, kun aiempaa kokemusta hommasta ei ole?

Millaisia kokemuksia teillä on Kannustalon rakentamisesta? Kuinka paljon pystyy itse tekemään esim. koristuksia jne.?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
12.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kattoala n.200 neliöinen ja kaksi ammattimiestä hinnoitteli työn hinnaksi (verollisena) n.7000e, firmat pyytää noin 10 000e.

Kahdella ammattilaisella tuohon menisi vajaa kaksi viikkoa, itse ei aleta kyhäämään, on sen verran hidasta hommaa vaikka ei ihan tumpeloita rakentamisessa ollakaan että se hyöty menee sitten siinä.

Hintaan muuten vaikuttaa sitten katon malli, onko paljon kaiknelaista siperrystä.. meillä ihan yksinkertainen harjakatto, yksi lisäsiipi ja kuisti.

Vierailija
2/8 |
12.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

..ja itse tehdään minun isän ja appi-ukon kanssa kaikki paitsi ne pakolliset lvi ja sähkötyöt. Appi-ukko osaa muurata ja laatoittaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
12.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

..että sen varaan ei kannata laskea, jos oman palkkatyön ohella meinaa tehdä eikä ole mitään kokemusta rakennusalasta. Voi pahimmillaan vain viivästyttää koko projektia ja se on kallista, se.

Talon perustukset ja runko kokonaisuudessaan kannataa tehdä laadusta tinkimättä, sisätöissä nyt ei ole niin väliä tuleeko ne listat laitettua vimpan päälle, jos itse kärsii mahdollisia mokia katsella ;)

Parhain apu on varmaan siivota raksalla ja olla apuna varsinaisille timpureille vaikka " lautapoikana" , katsoa että paikat on kunnossa ja materiaalit käsillä. Sekin kun on kallista, jos timpuri joutuu työpäivänsä käyttämään lautojen kanteluun ja tavaroiden etsimiseen yms. turhaan.

Vierailija
4/8 |
12.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannustalosta kylläkin :) Meillä tehtiin koko talo omin voimin paketin pystytyksen jälkeen. Pystytys tehtiin aluskate-ruodevaiheeseen ja siitä sitten jatkettiin. Kyllä koristeet ym. pystyy tekemään oikein hyvin itse mikäli on edes jonkin verran kokemusta rakennushommista ja työkalut pysyy hyppysissä. Aikaa se tosin vie, mutta ei mitään mahdottomia.

Talo siis on harja-Rauhala.

Vierailija
5/8 |
13.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on kattotiilien laitto juuri meneillään, loppusuoralla...Kannustalon Aurora (harjakatto) . Mieheni on rakennusalalla töissä mutta ei ole koskaan rakentanut omaa taloa ja täysin yksin kuten nyt. Kaikki on pitänyt opetella itse. Paljon vie aikaa tutkiessa papereita ja ihmetellessä että miten hitossa ne räystäskulmat ja kattolyhdyt tehdään. Voisin sanoa että niihin on tuhraantunut ihan älyttömästi aikaa. Talon eteneminen hidastui todella paljon. Onneksi ollan nyt vihdoinkin siinä vaiheessa että tiilet alkaa olla melkein kaikki paikallaan ja piippukin saatiin muurattua paikalleen. Niin hidasta ja vaikeaa hommaa se kyllä oli tällaiselle yksinrakentajalle että oli pakko lopulta ottaa pari ammattimiestä apuun pariksi päiväksi että saatiin hommat eteenpäin.

Ammattimiehet oli tuntipalkalla. Jälkeenpäin se oli oikea ratkaisu, sillä katto ei olisi edennyt ilman heitä ollenkaan... Nyt päästään vihdoinkin sisätiloihin hommiin. :)

Vierailija
6/8 |
14.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei! Meillä Messu-Rauhala eli mansardikatto ja neljä kattolyhtyä eli jiirejä on jos jonkin verran. Ammattilaiset tekivät katon, ei olisi itse onnistunut mitenkään. Meillä peltikatto.

Muuten olimme itse apupoikina ammattilaisten apuna. Koristeiden laitto onnistuu itseltä, mutta ohjeiden lukeminen on aikaa vievää puuhaa. Lopputulos kyllä palkitsee!

Vierailija
7/8 |
15.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka laajalla toimitussisällöllä olette Kannustalonne ottaneet? Itse mietitty, jos jättäisi ainakin saunan, väliovet, paneelit ja väliseinät pois tehtaan toimituksesta ja kilpailuttaisi ne. Vieläkö muuta kannattaisi jättää pois? Onko näin, että talo (nimenomaan Kannustalo) vaatii kaksi maaluskertaa vielä paikan päällä?

Vierailija
8/8 |
16.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ns koko peruspaketti. poistimme vain saunanlauteet (muistaakseni). Meistä paketti oli sellaisenaan ihan ok eikä sitten jaksettu alkaa kilpailuttaa kaikkea erikseen. Muutenkin hankintoja riitti :)

Ja maalauksesta: Kyllä talo vaatii pohjamaalin päälle vielä kaksi maalauskertaa ja maalia kyllä kuluu, kun koristeita on niin paljon :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä kaksi