Keskenmeno ja uusi IVF?
Hei vaan, koin ekan raskaaksituloni ekasta ivf:stä (julkisella puolella) ja keskenmenon perään kolme viikkoa sitten (rv6+2). Toukokuun lopussa tehtiin 2 alkion tuoresiirto, alkioita ei jäänyt pakkaseen.
Nyt olisi jo voimia ajatella seuraavaa kierrosta, eli kuinka pian voi ryhtyä uuteen hoitorumbaan? Hoitopaikat ovat nyt kiinni, joten en ole voinut neuvotella asiasta siellä muuta kuin että julkisella joutuu kuulemma uudelleen jonottamaan jotain puoleksi vuodeksi täällä oysissa. Mutta jos menisi yksityiselle, mitenhän pian suositellaan? Siksi tällaiset ajatukset, koska ikä alkaa loppumaan :(
Kuukautiset eivät ole vielä alkaneet, mutta aavistusta kierron normaalista jatkumisesta eli ovulaatiosta oli jo. Voikohan eka kierrolla keskenmenon jälkeen ovulaatiota vielä tapahtua?
Kommentit (2)
Pahoillani keskenmenostasi.
Se tietty riippuu keskenmenostakin, mutta jos kaikki saatiin poistettua (tai tuli itsestään) sutjakkaasti, mitään jälkioireita ei ole ja hormonit laskivat nopsaan, niin mun kohdalla yksi välikierto riitti. Kun noin varhain meni kesken, niin veikkaan että olisit tämän tyyppinen tapaus.
Poikkeuksiakin on, esimerkiksi ilmeisesti rypäleraskauden jälkeen tauko on huomattavasti pidempi.
Ensinnäkin pahoittelut keskenmenosta! :(
En ihan varmaksi osaa sanoa vastausta, mutta ainakin inseminaatioissa keskenmenon jälkeen veren raskaushormonin (HCG) pitää olla nollilla. IVF:ssä on varmaan ainakin samoin, mutta en tiedä pitääkö sitten odotella vielä joku kierto välissä ennen uutta yritystä. Voisin kuvitella, että kun on kohtalaisen varhaisessa vaiheessa tapahtunut km, niin (fyysinen) palautuminen olisi aika nopeaa, joten siinä mielessä ei luulisi, että pitäisi kovin odotella.
Keskenmenon jälkeen ovulaatio voi ymmärtääkseni tapahtua ja itse asiassa olen lukenut, että sen jälkeen olisi jopa jotenkin helpompaa tulla raskaaksi siinä seuraavassa kierrossa. Tiedä sitten pitääkö se paikkansa...
Tosiaan IVF:stä kun ei itselläni ole kokemusta (eikä oikeasta keskenmenostakaan) niin tämä nyt vaan oli kuitenkin arvailua. Aika hurjaa, jos julkisessa joutuu tuollaisen jälkeen tavallaan uudestaan jonoon! :/ Kannattaa varmaan soitella noille yksityiselle klinikoille vielä.
Killa