Onko riittävät tarjottavat kun kaverini tulee kylään?
Anteeksi, olen onneton näissä kyläily-tarjoilu-kattausasioissa. Minulle ei ole koskaan niitä opetettu (olen kasvanut nuorisokodissa 13-vuotiaasta, kotona ei tehty muuta kuin ryypättiin ja hakattiin lapsia). Kysyn siis teiltä, onko näin hyvä.
Laitan uuniin juustokermaperuna-lihavuokaa, sekaan purjoa ja porkkanaa. Lisukkeeksi teen ananassalaatin, laitan tomaattia, kurkkua, porkkanansiivuja. Ruisleipää, juustoa, lehtisalaattia, persiljaa, margariinia. Juomaksi maitoa, mehua tai vettä.
Parin tunnin päästä tarjoan " kahvit" , hän juo teetä ja me muut maitoa tai mehua. Siihen leivon kohta vadelma-mustikkapiirakkaa + pakastimessa on piirakan kanssa vähärasvaista kermajääteloa (tai maitojäätelöä, mitä se 4,7% rasvaa-jäde nyt onkaan...), leivon teeleipää, jonka kanssa juustoa, kalkkunafilettä, lehtisalaattia, tomaattia, margariinia. Kaupasta olen ostanut Jaffa-keksejä.
Auttakaa, puuttuko jotain?
Entä kattaus? Löysin kaapista ihanan puuvillapöytäliinan, jonka silitin. Voiko sitä käyttää ruualla ja kahvilla pöydän päällä? Vai onko siihen mitään sääntöä?
Kommentit (8)
mulle vaan kelpaisi! Mutta yhtä ihmistä varten noin paljon tarjottavaa..? Taitaa olla tärkeäkin henkilö tulossä kylään.
Meillä ei ole koskaan noin monimuotoisia tarjoiluja. Sä olet panostanut tosiaan!
Äh, olen aivan onneton näissä asioissa :( Harmittaa, kun en ole koskaan saanut tilaisuutta oppia tällaisia kyläilyjuttuja! Ihan hyvä kaveri kyllä on kyseessä :)
ap
Kyllä vanhempasi olivat törttöjä, kun eivät ymmärtäneet aikoinaan kuinka tarmokas lapsi heillä on. Selviät maailmassa varmasti hienosti!
Kuulostaa ihan maaseututarjoamisilta, siellä kun tunnetusti pöydät notkuu :)
Kavereilla käydessä saa meillä päin keittää kahvitkin toisinaan ihan itse :))
Eikä liinasta kannat stresssata ;D.