Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ahdistaa se että mielenterveyspotilas on jotenkin

Vierailija
10.10.2008 |

tosi suojaton omien asioittensa suhteen. Olen asioinut mielenterveystoimistossa neljän ihmisen kanssa ja kolme heistä on tosi jees - kaikin puolin asiallisia ja positiivisia. Mutta sitten tämä psykiatri joka lopulta päättää kaikesta, huoh.

Hän on diagnosoinut minut kerran lonkalta väärin (mikä myöhemmin todettiin), epäonnistunut lääkitys laitettiin sen mukaan ja jälkeenpäin on hirvittänyt että näin hatarilla perusteilla ihmisille määrätään lääkkeitä. Nyt sitten on _todella_ vaikea luottaa häneen missään suhteissa, mutta kun ei sitä oikein uskalla mitenkään ilmaistakaan! Hyvin vahvasti on se fiilis, että tulee leimaantuneeksi tietynlaiseksi potilaaksi. Äh, mulla on oikeasti semmoinen tunne nyt että en voi vaikuttaa mitenkään siihen että miten mun asiat byrokratian rattaissa kulkee.

Ymmärrän toisaalta ettei mielenterveyspotilas ole useinkaan kovin kykeneväinen näkemään omaa tilaansa, mutta toisaalta harmittaa sekin että tässä asiassa asiakkaalla on niin kovin vähän sananvaltaa. Jos yleislääkärille menee ja tämä väittää että potilaaseen sattuu jalkaan kun potilas väittää että käteen, niin eihän siitä mitään tule. Mutta psykiatriassa potilaan on vaan sanottava että kyllä kyllä kaikkeen.

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
10.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

avaudumpa nyt vielä lisää :). Jos joku haluaa eläytyä psyykenpotilaan lääkärikokemuksiin, niin tässä on malli jonka olen havainnut pätevän vähän siellä sun täällä. Sovellettuna hammaskipuun.

Hammastasi särkee. Olet kuullut että hampaita voidaan hammaslääkärissä menestyksellisesti paikata. Menet toiveikkaana lääkäriin. Yksi lääkäri katsoo hammastasi ja toteaa että aha, reikä, olisi syytä paikata. Saat ajan uudelle lääkärille. Tämä vilkaisee edellisen lääkärin muistiinpanoja ja toteaa, että kuulkaas rouva. Tilanne on nyt se, että hampaanne on vaarassa irrota. Tarvitsemme siis voimakkaat tulehduskipulääkkeet, ettei vaan käy huonosti kun hammas irtoaa. Sivuvaikutukset näistä lääkkeistä näette tästä a-nelosesta, kääntäkää paperia koska ne jatkuvat toiselle puolelle. Tässä vaiheessa toteat hämmentyneenä että mutta kun tuo toinen lääkäri sanoi että hampaan voisi paikata...?! No joo, kyllä kai sitä sitten ehkä voisi kokeilla sitä paikkausta. Tässä täytyy nyt sitten tehdä anomus valtiolle hampaan paikkaamisluvasta. Palaamme asiaan ensi kuussa. Näkemiin.

Vierailija
2/3 |
10.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä ap tiedät sen, kuten minäkin. Se jos mikä turhauttaa. Byrokratia on liian vahva meillekin..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
10.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, tsemppiä sulle ja kiitos osuvasta ja hauskasta hammasvertauksesta. )

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä kaksi