2008 vuoden vauvaa yrittämään- painos 16.
Tässä olemme me jotka yritämme vauvaa vuodelle 2008:
♥ Aleida: Ensimmäisen yritys aloitettu 6/07, ikää kertynyt itselle 20 vuotta ja tulevalle isälle 23 vuotta
♥ Annie28: toisen yritys aloitetaan 7/07, lapsi 9/01, ikää kertynyt itselle 28 vuotta ja tulevalle isälle 33 vuotta
♥ arabel: ensimmäisen yritys aloitettu 5/07
♥ Caarina2: toisen yritys aloitettu 6/07, lapsi 11/06 ikää kertynyt itselle 23 vuotta ja tulevalle isälle 24 vuotta
♥ dharmian: ensimmäisen yritys 6/07, ikää kertynyt itselle ja tulevalle isälle 26 vuotta
♥ Enea: kakkosen yritys alkanee 01/08, lapsi 10/06, itse vm.-81, mies vm.-79.
♥ fatmama05: kolmannen yritys aloitettu 6/07 lapset -99 ja -01
♥ girl24: ensimmäisen yritys aloitettu 5/07 ikää kertynyt itselle 24 vuotta ja tulevalle isälle 23 vuotta
♥ Eliador: toisen yritys aloitettaan 9/07 lapsi 3/04, ikää kertynyt itselle 31 vuotta ja tulevalle isälle 32 vuotta
♥ Elsa78: ensimmäisen yritys aloitettu 5/07, ikää kertynyt itselle 29 vuotta ja tulevalle isälle
♥ haaveissatoinen: toisen yritys aloitetaan ?, lapsi 1/05, ikää kertynyt itselle 27 ja tulevalle isälle 29 vuotta
♥ happy76: viidennen yritys aloitettu 5/07 (?), ikää kertynyt itselle ja tulevalle isälle 30 vuotta
♥ Heksu76: ensimmäisen yritys aloitettu 6/07, ikää kertynyt itselle jo komiat 30 vuotta ja tulevalle isälle 40 vuotta
♥ Hellu70: kolmannen yritys aloitettu 4/07, lapset 10/03 ja 2/05, ikää kertynyt itselle 37 vuotta ja tulevalle isälle 39 vuotta.
♥ Hepuna: toisen yritys aloitetaan 9/07, lapsi 12/03, ikää kertynyt itselle 28 vuotta ja tulevalle isälle 32 vuotta
♥ Jaana.p3: toisen yritys aloitettu 5/06, lapsi 2/05 ikää kertynyt itselle 25 vuotta ja tulevalle isälle 31 vuotta
♥ Kaktus-84: ensimmäisen yritys aloitetaan 7/07 ikää kertynyt itselle 23 vuotta ja tulevalle isälle 25 vuotta
♥ kantopussi: toisen yritys aloitetaan 6/07, lapsi -02
♥ Karkki84: ensimmäisen yritys aloitettu 4/07 ikää kertynyt itselle 23 vuotta ja tulevalle isälle 23 vuotta
♥ Kaskas78: kolmannen yritys aloitettu 4/07, lapsi 2/01 ja 4/03 ikää kertynyt itselle 29 vuotta ja tulevalle isälle 37 vuotta
♥ Kevät76: kolmannen yritys aloitettu 6/07, lapset 2/99 ja 4/01 ikää kertynyt itselle 31 vuotta ja tulevalle isälle 43 vuotta
♥ Kielo77: toisen yritys aloitettu 6/07, lapsi 11/05, ikää kertynyt itselle 29 vuotta ja tulevalle isälle 34 vuotta
♥ Kirppu-06: toisen yritys aloitettu 4/07, lapsi 2/06, ikää kertynyt itselle 30 vuotta ja tulevalle isälle 34 vuotta
♥ KirVi72: toisen yritys aloitettu 6/07, lapsi 11/00, ikää kertynyt itselle 35 vuotta ja tulevalle isälle 30 vuotta
♥ klematis, lapset -04, -05,
♥ kuminauha: toisen yritys aloitettu 6/07, lapsi 3/06 ikää kertynyt itselle 33 vuotta ja tulevalle isälle 31 vuotta
♥ költtänä: kolmannen yritys aloitettu 4/07, lapset 11/96, 12/96, 2/04 ja 8/06 ikää kertynyt itselle 33 vuotta ja tulevalle isälle 36 vuotta
♥ lel79: kolmannen yritys aloitetaan ?, lapset 8/02 ja 1/04, ikää kertynyt itselle ja tulevalle isälle 28 vuotta
♥ lumikki80: viidennen yritys aloitettu 2/07, lapset -00, -01, -03 ja -05, ikää kertynyt itselle 27 vuotta ja tulevalle isälle 31 vuotta
♥ M@m@-3x: neljännen yritys aloitettu 6/07 lapset -01, -03 ja -05, ikää kertynyt itselle 25 vuotta ja tulevalle isälle 37 vuotta
♥ _mammamyy_: kuudennen yritys aloitetaan 9/07, lapset 12/90, 5/92, 12/94, 7/00 ja 10/03. ikää kertynyt itselle 34 vuotta ja tulevalle isälle 43 vuotta
♥ Marenda: kolmannen yritys aloitettu 5/07, lapset 10/04 ja 7/06 ikää kertynyt itselle 23 vuotta ja tulevalle isälle 23 vuotta
♥ mariatar: toisen yritys aloitetaan 8/07, lapsi 7/05 ikää kertynyt itselle 23 vuotta ja tulevalle isälle 26 vuotta
♥ marttta: toisen yritys aloitetaan 08/07, lapsi 04/05, ikää kertynyt itselle ja tulevalle isälle 29 vuotta
♥ mauii: kolmannen yritys aloitettu 05/07, lapset 3/03 ja 11/04, ikää kertynyt itselle 30 vuotta ja tulevalle isälle 33 vuotta.
♥ meebu: kolmannen yritys aloitettu 03/07, lapset -03 ja -05, ikää itsellä 27 vuotta ja tulevalla isällä 24 vuotta
♥ Memama: toisen yritys aloitetaan 7/07, lapsi 5/05 ikää kertynyt itselle 32 vuotta ja tulevalle isälle 33 vuotta
♥ miiku85: ensimmäisen yritys aloitettu 6/06 ikää kertynyt itselle 22 vuotta ja tulevalle isälle 23 vuotta
♥ mimmi1975: toisen yritys aloitettu 5/07, lapsi 5/04 ikää kertynyt itselle 32 vuotta ja tulevalle isälle 43 vuotta
♥ Mio80: toisen yritys aloitettu 6/07 (?), lapsi 6/06, ikää kertynyt itselle 22 vuotta ja tulevalle isälle 23 vuotta
♥ nazuli: ensimmäisen yritys aloitettu 4/07, ikää kertynyt itselle 21 vuotta ja tulevalle isälle 31 vuotta
♥ NiNaZZA: toisen yritys aloitettu 5/07, lapsi 6/06, ikää kertynyt itselle 21 vuotta ja tulevalle isälle 25 vuotta
♥ notsus: toisen yritys aloitettu 5/07, lapsi 10, ikää kertynyt itselle 26 vuotta ja tulevalle isälle 27 vuotta
♥ peetu.t: kolmannen yritys aloitettu 6/07 lapset -01 ja -06, ikää kertynyt itselle 25 vuotta ja tulevalle isälle 26 vuotta
♥ -piias-: neljännen yritys aloitettu 1/07 lapset 02/02, 06/04 ja 9/06, ikää kertynyt itselle 24 vuotta ja tulevalle isälle 25 vuotta
♥ pupujussitar: ensimmäisen yritys aloitettu 5/07 ikää kertynyt itselle 22 vuotta ja tulevalle isälle 28 vuotta
♥ r79: toisen yritys aloitettu 4/07 lapsi 11/05, ikää kertynyt itselle 28 vuotta ja tulevalle isälle 25 vuotta
♥ Rizza: Ensimmäisen yritys aloitettu /06, ikää kertynyt itselle 25 vuotta ja tulevalle isälle 27 vuotta
♥ RvaSaarinen: ensimmäisen yritys aloitettu 3/07 ikää kertynyt itselle 21 vuotta ja tulevalle isälle 24 vuotta
♥ Salsa_42: toisen yritys aloitettu 10/06 lapsi 8/04, ikää kertynyt itselle 30 vuotta ja tulevalle isälle 28 vuotta
♥ seela-matilda: ensimmäisen yritys aloitettu 2/07 ikää kertynyt itselle 25 vuotta ja tulevalle isälle 27 vuotta
♥ sj85: toisen yritys aloitetaan ?/07 ikää kertynyt itselle 22 vuotta ja tulevalle isälle 29 vuotta
♥ Syysvilja: toisen yritys aloitettaan 5/07 lapsi 11/99 ikää kertynyt itselle 32 vuotta ja tulevalle isälle 32
♥ Tango: toisen yritys aloitettu 4/07 lapsi 12/05, ikää kertynyt itselle 29 vuotta ja tulevalle isälle 31 vuotta
♥ tiity: ensimmäisen yritys aloitettu 1/07, ikää kertynyt itselle 28 vuotta ja tulevalle isälle 29
♥ Tikruäiti: toisen yritys aloitettu 4/07, lapsi 6/05 ikää kertynyt itselle 30 vuotta ja tulevalle isälle 27 vuotta
♥ wilma77: toisen yritys aloitettu 6/07, lapsi 10/05 ikää kertynyt itselle pian 30 vuotta ja tulevalle isälle 30 vuotta
♥ Zsara: toisen yritys aloitettu 7/05, lapsi 3/04 ikää kertynyt itselle 35 vuotta ja tulevalle isälle 40 vuotta
MEIDÄN PLUSSANNEET ÄIDIT!!
♥ kaur@
♥ Aamun_kuiskaus
♥ Autumn78
♥ Allu2006
♥ Tohina
♥ suan
♥ Minni-äinen
♥ Tango-mama
♥ kylli78
Jos kaipaat mukaamme joukkoon tähän, jätä tietojasi edes vähän:
♥ Monettako yritetään ja milloin yritys alkanut
♥ Oma ja tulevan isukin ikä
♥ Aikaisempien lasten syntymä kuukausi ja vuosi
Kommentit (82)
Liittyisin mukaan. Eli täällä yhden lapsosen (4/06) äiti 31v. ja isukki 32 v. ja seuraavassa kierrossa alamme yrittämään toista.
Tämä kierto meni vähän tjot-meiningillä. Kun on periaatteessa ollut mahdollista raskautua, niin vähän jännittää ja vauvakuume vain kasvaa. Nyt 19/n.28 menossa. Lomalla on vielä enemmän aikaa ajatella asiaa ja pohtia, että mitä mikin juilinta voisi tarkoittaa.
Mennään aika samoilla päivillä, mulla nyt 19/30 ja pieni mahdollisuus olis raskautua, kun kierukka poistettu tässä kierrossa.
Toivotaan, että teillä olisi jo pieni matkassa mukana.
tänään loppuu mun yksinhuoltajuus..mies tulee yöllä kotiin ,joten mulla on ainakin huomenna aamupäivällä suht vapaata kun toi mukula varmaan hyörii isänsä kimpussa pitkästä aikaa (4päivää erossa ;) ) onneksi tää päivä meni suht mukavastikkin kun päästiin pihalla viettämään aikaa ilman sadetta...illalla käytiin tyttöjen kesken saunomassa ja pikkuneiti olikin klo 19.30 ihan väsy ja nukahti heti sänkyynsä. Itse oottelen kuumeisesti noita kuukautisia, muttei kuulu eikä näy..tietysti kun toivoo niiden alkavan niin antavat odottaa kunnolla itseään..raivostuttavaa kun saa olla kokoajan varuillaan, että jokohan,jokohan?? pllläääääh!!! huomenna siis kp42 näin ollen enskuun ovulaatio on todella loppukuussa tai elokuun alussa...siis jos edes ovuloin ollenkaan...aika tehtailua tää meidän perheen vauvaprojekti..
mukavaa viikonalkua ja toivottavasti toi aurinko näyttäytyisi vähän useammin! :)
Itsekin olen ollut lomaa viettämässä mökillä, joten en ole päässyt nettiin. Mutta nyt täällä netin ääressä taas ainakin muutaman päivän.
April76 ja muut uudet, Tervetuloa joukkoon! :) (Vaikka en nyt itsekään täällä mikään konkari ole ;)
Suan: Kiva, että sinne kuuluu hyvää. Neuvoloita, kuulostaa jännältä! Siitä ultrasta puhumattakaan :)
Caarina2, kirvi72, mariatar84: Täällä myös on ollut kaikenlaisia oireita, mutta oikeastaan olen kyllä ihan varma, että menkat alkavat. :( Caarina2 :lle erityispahoittelut, jos siellä menkat jo alkoivatkin :(( Etukäteen ajattelin, että ekasta kierrosta en ainakaan ota vielä paineita, mutta tunteet on kyllä pelkkää vuoristorataa. Välillä (kuten nyt) on päällä vain hirveä vitutus ja sitten taas saa jollain ilveellä revittyä jonkun toivonkipinän esille ja taas alkaa piinailu menkkoihin asti. Mulla on menkkoja edeltävien tuntemusten lisäksi kaikenlaisia mahakipuja ja pahoinvointia, mutta ne ei hirveästi innosta. Todennäköisesti syynä kun ei ole raskaus vaan oma ihana endometrioosini, joka mahdollisesti alkaa taas paheta, kun lopetin e-pillerit. Endossa siis lisää huolta ja ärsytystä tähän kaikkeen. :(
Kaikesta tilityksestäni huolimatta kiva kuulla, että on muitakin, jotka jännäilevät ekaa kiertoa (ja yrittävät selvitä hormoonimuutosten kanssa). Kirvi ja mariatar, kertokaa sitten miten kävi :) Jos jollain kuitenkin jo tärppäis.. Mä jännäilen täällä vielä pienesti, vaikka menkkojen tulo tuntuu nii varmalta, että jo valmiiksi masentaa. Jos ette sitä vielä viestin sävystä huomanneet ;)
No juu, mutta huomenna taas uusi lomapäivä ja kohta uusi kierto. Eteenpäin vaan.
dharmian kp25 /26-27 yk1
Meillä on ihan saman laisia noi illat.. Ei millään poika kohta 2v mene nukkumaan. huudon kanssa nukahtaa kun jaksaa vaan aina laittaa sen takasi makaamaan omaan sänkyynsä. Jokun kumma viime yönäkin oli kun piti tulla meidän väliin huutamaan pariksi tuntia olisko ollut neljän aikaan.. nousivat sitten mieheni kanssa ylös kun ei enään jaksettu kuunnella sitä kitinää... No jospa se joskus rauhottuu tuo nukkuminen!
Koitetaan vaan jaksaa!
haaveissatoinen:
Toisen yritys on nyt lähtenyt käyntiin elikkäs yk1 ja kp18/30.Meilläkin neiti on alkanut luistaa noista nukkumaan menoista. Illat on yhtä tuskaa kun parikin tuntia saattaa mennä että huutelee äitiä ja tulee pois sängystä. Ja tietysti huutaa niin, ettei henkeä meinaa saada. Oli meidän vieressä nukkumassa muutaman yön, kun sisko miehineen oli kylässä ja vallotti ton neidin huoneen.
Ei millään malttais odotella enää parii viikkoa, jotta näkis onko pupuilu tuottanut tulosta. Ykkönen tärppäs ekalla kerralla, joten toive olis myös tässä. Tietysti sitä pudotaan korkealta ja kovaa, mutta pieni toivonkipinä kytee kuitenkin.
Mulla loppu oireet kuin seinään.. Et varmasti olivat vaan pillereiden aikaansaamaa... :(. No on mulla vielä nännit tosi hellänä.. et en ole vielä heittänyt kaikkia toiveita pois.
pk24/28(?) yk1
Jos viikonloppuna vaikka testais.. elleit täti yllätä.. Mulla kyllä ei viime raskaudessakaan tathonut pulssa viiva näkyä ku vasta kun menkat oli viikon myöhässä...
Ensimmäisen yritys aloitettu 7/07. Oma ikä 19 ja miehen ikä 23.
mariatar84 ja dharmian: Ei saa luovuttaa vielä, vasta kun se täti sieltä porhaltaa. Mitä se ei kyllä toivottavasti uskalla tehdä.
Niisku: tervetuloa
mariatar84: ilmottelehan sitten tuloksia, täällä jännäillään
Menin sitten ja tilasin tämmösen.. saa nähdä miten pelittää..
http://www.mammaksi.fi/product_info.php?products_id=93&osCsid=f629a5045…
Saa nyt nähdä onko tämä kierto heti edes säännöllinen mutta tuolla voi sitten testailla vaikka joka päivä :D
Me ollaankin sitten aikalailla samanikäisiä. Meillä minä 19 ja mies 24.
Tervetuloa mukaan!
Ajatus raskaudesta vain kasvaa kun kolme päivää ollut menkkatuntemuksia ja nipistelyjä ala vatsalla. Muutenkin tunne on eri mitä normaalisti. Mutta voisko se olla jo sitä edes? en tiedä olisko ovista, jos ovis, niin miks just nyt tällä kierrolla ovis kivut ovat poikkeavat mitä yleensä *miettii jälleen ja tietysti salaa toivookin*
M@m@ yk 1, kp 20/39-40
Kiva että " nuoriakin" mukana :) täällä yks 25v nuori :D
täälläkin yksi 25 wee ;)...
niin piti tulla kertoman siitä testistä minkä tein eilen...eli sehän näytti negää mutta katsoin sitä 45 minuutin jälkeen niin siinä oli haalea viiva...=O...mutta ohjeissahan lukee että testiä ei sasisi lukea enää 10 minuutin jälkeen...että en sitten tiiä...taidan tehä uuden testin parin päivän päästä.
eilen ku pupuiltiin niin tuli vähän haaleaa verta...menkkojen alkua??!! toivottavasti ei...
peetu
Täti on kaksi päivää myöhässä! Rintojakin aristanut jo viikon... Tein yhden testin kolme päivää ennen kierron loppua ja tulos oli negatiivinen, nyt en uskalla testata enää. Jospa huomen aamulla rohkenen...
Mullakin tota vaaleaa vuotoa oli seksin jälkeen tossa muutama viikko sitten. Silloin mä täällä paniikissa avauduin että enteileekö se keskenmenoa. Mä olen ymmärtänyt että tuo vuoto voi johtua siitä että limakalvot on jotenkin herkät raskauden aikana tai sitten kun raskauden aikana on verisuonet jotenkin pinnassa tuolla alhaalla niin senkin takia voi vuotoa tulla.
Joten ei se vuoto välttämättä enteile kuukautisia. =)
Sitten omaa.. Sain äsken varattua ultran, joka on sitten 19. päivä. Meinas käydä köpelösti kun juuri tuolloin miehellä on työjuttuja Tampereella päin ja itse tosiaan uudellamaalla elellään. KOko muu viikko miehellä olisi vapaata, mutta juuri tuolloin sitten töitä. Meinasin jo saada itku-potku-raivarin, mutta sitten mies lupasi että tulee ja yrittää sitten sen jälkeen ehtiä vielä sinne töihin. Joten saan sitten ukon mukaan sinne ultraan. Onhan se kiva että se pääsee kans kun ei ole näihin kahteen neuvolakäyntiin päässyt tulemaan ja on sitä harmitellut.
Mä en yhtään nyt muista mikä testi se oli (liuskan tapainen) mutta apteekista ostettu. Testi näytti vähän ajan päästä roskishaamua ja kaikki muut testit näytti negaa. Ostin vielä sitten toisen tuollasen saman liuskan, joka sitä haamua näytti, ja sekin testi näytti haamua! mieskin erotti siitä selvän viivan silloin. Kumma ettei mikään muu testi näyttänyt mitään. Mä siis olin silloin raskaana vaikka se oli roskishaamu!! koska myöhemmin tuli selvä plussa apteekin omalla testillä ;) Täällä eilinen pupuilu tuntu vatsan pohjaan ikävästi, mutta meni sitten ohi :( tätä en kuvittele että selän puolella ja alavatsalla on tuntemuksia. PMS oireet eivät vielä ole alkaneet ja mulla ne alkaa 2 viikkoa ennen menkkoja. Yritän olla stressaamatta liikoja mutta mutta.... tiedättehän.
peetu.t:
täälläkin yksi 25 wee ;)...niin piti tulla kertoman siitä testistä minkä tein eilen...eli sehän näytti negää mutta katsoin sitä 45 minuutin jälkeen niin siinä oli haalea viiva...=O...mutta ohjeissahan lukee että testiä ei sasisi lukea enää 10 minuutin jälkeen...että en sitten tiiä...taidan tehä uuden testin parin päivän päästä.
eilen ku pupuiltiin niin tuli vähän haaleaa verta...menkkojen alkua??!! toivottavasti ei...
peetu
.. Nyt tulin takaisin. Lauantaina saatiin häät juhlittua hienossa säässä ja nyt sitä ollaan virallisesti RvaSaarinen. =)
Tädin olisi pitänyt tänään tulla mutta ei kuulu eikä näy. Varmaan taas myöhässä, mutta enpä pistäisi pahaksenikaan tälläistä häälahjaa ja mieskin luultavasti kupsahtaisi onnesta.
Täällä oli " nuoria" kaipailtu, niin tässä myös yksi kpl. 21 vuotias =)
Kivasti on taas ihmiset lomista yms.huolimatta jaksaneet istahtaa koneen ääreen. Rva Saarinenkin näyttää palailleen kehiin. Jutuista päätellen monella juuri näinä päivinä jänskät ajat käsillä. Toivottavasti saataisiin paljon lisää plussia.
Me oltiin eilen neidin kanssa Ikaalisissa Titi-nallen talossa ja kylpylässä kylpemässä. Meidän neiti oli ihan silmät ymmyrkäisenä kun näki nallet ja Riitta-tädin. Videolta kaikki oli jo tuttua, mutta oli se kyllä varmasti pienelle ihmiselle suuri elämys nähdä kaikki omin silmin ja päästä lauleskelemaan ja leikkimään nallejen kanssa tuttuja leikkejä.Suosittelen paikkaa todellakin kaikille joilla on sen ikäisiä lapsia.Kylpylän puoli ei kyllä ollut ihan niin iso ja mahtava kuin minkälaisen kuvan siitä on mainosten perusteella saanut, mutta ihan mainio paikka kuitenkin. Me ainakin viihdyimme.
ON: meikäläisellä sellainen tädin käynnin jälkeinen vaihe meneillään eli eipä mitään erikoisempaa kerrottavaa. Ajatuksissa on tietysti että tässä kierrossa yritettäisiin pupuilla niin usein kun mahdollista ettei ainakaan pupuilun puutteen takia vauva jää saamatta. Olen vaan huomannut semmoisen tylsän seikan, että vaikka päivällä miehen töissä ollessa suunnittelee kaikkea " kivaa" illalle, niin sit miehen tultua töistä sen ei tarvitse vaikka kun sanoa jokin hieman ärsyttävä juttu tai käyttäytyä jotenkin ärsyttävästi niin siihen katoaa kaikki halut ja sit se ehtoo on sillä selvä. En tiedä onko tuokin jotain hormoneihin liittyvää, että on välillä niin kovin herkällä päällä ja ottaa kaikesta itseensä.
Salsa kp6/31? yk10
onpas tosiaankin kiva, että täällä on näinkin paljon nuoria, niisku,suan, rvasaarinen, yms.! Itse olen 20 ja mies 23.
monesko yk teillä menossa? täällä vasta ensimmäinen...ja kp 24/28. Menkkamaiset olot kylläkin jatkuu...:(
Toivottavasti toi täti tajuais nyt kiertää kaukaa niin minut kuin muutkin vauvaa haluavat:)
hyvät illanjatkot
-Aleida
Voi kauhistus miten muutaman päivän aikana voi pudota ihan täysin kyydistä. Normaalisti kun täällä päivittäin pääsee käymään niin on ihan omituista kun yhtäkkiä ei enää ymmärrä mistä puhutaan. Mutta eiköhän se pääasia ole kuitenkin edelleenkin se sama; eli vauvoja vuodelle 2008! Jeah.
Eli siis olen ollut tiistaista lähtien Tampereen suunnalla elelemässä kun tosiaan se mies on siellä nyt tämän kesän. Pakko oli käydä moikkaamassa, kun ei muutakaan ollut suunnitelmissa. Ja mukavaa tietenkin oli.
Huomenna olisi taas aika mennä neuvolaan, tässä onkin ollut nyt sitten kaksi käyntiä todella lähekkäin ja kohta pitäisi varata aika ensimmäiseen ultraan. Muutama päivä pitäisi odottaa ja sitten se aika varata niin tiedän silloin mitkä päivät miehellä sattuisi olemaan vapaita että pääsis sitten hänkin sinne ultraan mukaan. Aika jännää että aika on mennyt jo niin nopeaa että nytkin on jo 11. viikko aluillaan ( voi siis heittää parilla viikolla koska kierto on oikeasti niin pitkä ).
Oli taas joitain uusia tullut mukaan, tervetuloa!
Nyt mä tästä katoan pienille unille kun on vähän väsynyt olo.
Hauskaa alkavaa viikkoa kaikille!!
Suan
10 + 1