Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

^^~~MARRASMURUJEN VIIKONLOPPU^^~~

06.07.2007 |

Huomenta!

Aloitampas pitkästä aikaa tässä uutta pinoa :) Meillä on täällä herätty ja poika tuossa touhuilee lattialla lelujensa kanssa.

Mökille olis tarkoitus tänään lähteä, vaikka viikonlopuksi on kai luvattu vähän huonompaa säätä. Mutta kivaa vaihtelua tähän kaupungissa olemiseen se on silti :)

Ei muuta kun oikein kivaa viikonloppua muille marras-äideille&marrasmuruille sekä tietysti koko perheelle!

*Piparminttu*

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
06.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ompas meillä nyt hiljaista. No, mutta jospa joku ehtis kuitenkin viikonlopun aikana kirjottelemaan :)

Piparminttu

Vierailija
2/12 |
06.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoittelen harvoin, mutta luen usein.... Ja nytpä tuli oikein asiaakin. Mulla 8.5kk poika, syntyi siis jo lokakuun puolella. Ja meillä on kasvussa tapahtunut miltein pysähdys. kiinteitä on syöty siitä 6kk iästä lähtien ja ei oikein millään meinaa upota. Puurot menee aamuin illoin ja hedelmäsosetta koska vaan. Kasviksia vaihtelevasti mutta lihaa en saa menemään. Tissillä käydään sitten päivällä ja yöllä vaihtelevasti. Mitat on nyt 8065g ja 70.7cm, syntyessä huimat 4260g ja 54cm. Eli ei vielä kai mennä ihan alakäyrillä mutta viime neuvolassa oli tullut vain 120g lisää painoa 2kk aikana. Meillä ryömitään ja kontataan, noustaan seisomaan kaikkea vasten ja suussakin komeilee kaksi hammasta. Mietinkin johtuisiko syömättömyys ja kasvun hidastuminen näistä... Jos teillä kokemuksia kasvun hidastumisesta ja syömättömyydestä niin kertokaahan. Lääkäri oli jo huolissaan, ja saatiin kontrollikäyntikin nyt heinäkuun loppuun.

Täällä äitee vaan on huolesta sekaisin ja tietty syyttää itteään ettei saa lastaan syömään... olisi kai pitänyt aloittaa kiinteiden antaminen jo paljon aikaisemmin...

T: Herkkis herkkutatti ja poitsu 8.5kk

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
06.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kahdella heräämisell selvittiin. Puolilta öin neiti heräsi kun laitoin peittoa hänelle,mutta sai nukahdettua itsestään aika nopeasti. Heräsi uudestaan 3.30 ja imetin koska rinnat olivat haljeta (kun sitä on tottunut syöttämään yöllä monta kertaa).Tämän jälkeen nukuimme aina 8.15 asti kunnes ensimmäinen isoista siskoista tuli huoneeseen. Ihanaa kun saa taas nukkua pitempiä jaksoja,kohta on taas ihmisen oloinen :)

Gallup: murusi silmien väri?? Meillä on harmaa jossa ruskeita läikkiä. Ilmeisesti on kolmas ruskasilmäinen tulossa.

Kävimme tänään Hakaniemessä (Hki) Leikkiluolassa. Siellä oli pomppulinnaa,pelejä,legoja,ampumajuttuja jne. Isot tykkäsivät.

Vierailija
4/12 |
06.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälä oli viime yöna 2 heräämistä ,en antanut kuitenkaan kuin kerran maitoa pullosta koska ekalla kertaa nukahti tutilla.

Joku kyseli silmien väriä niin meillä on sini harmaan ruskeat...

Ei mitään tietoa millaiset sit loppujen lopuksi tulee koska mulla ja miehellä on molemmilla seka väriset silmät.

Muilla siis isommilla lapsilla on myös kaikilla seka väriset Vanhimmalla tytöllä silmät ovat melko vihreä voittoiset,pojalla sini voittoiset ja nuoremmalla tytöllä ruskean vihreät!

Tänään taas tuli kaupoilla käytyä ja rahaa paloi liiiiian paljon,no ei kuitenkaan kaikki...

Tuli taas käytyä ihailemassa noita vauvojen ja lasten vaatteita ja mukaanhan niitä tarttui myös kun oli muka niin edullisia,no yhteis summa oli kyllä sit kaikkee muuta kuin edullista!

Meillä mies sai töitä tänään!!!!!!!

Sille soitettiin että kiinnostaisko tulla palkallisiin töihin,kun sehän on tehnyt kaikenlaisia pätkähommia niin nyt sitten sai ihan kunnon palkkatöitä.

Työtkin alkaa heti viikonloppu töillä eli sunnuntaina menee ekaa päivää...

JOELAALLE: Onko sulla ja Niklaksella mahdollisuus tulla seuraavalla viikolla käymään?

Meillä kun ei sit autoo ole kun ukolla työt kerran alkaa!

Mutta nyt kahveelle!

toivoovauvaa...

Vierailija
5/12 |
06.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päästiin ukon kanssa käymään tänään elokuvissa, olipas mukavaa. Käytiin katsomassa Die Hard 4.0. Olihan se ihan hauska pätkä. :)

Niklas oli yhdellä meidän kaverilla sen aikaa hoidossa ja hyvin oli mennyt! Oli jopa ottanut tunnin unosetkin.

Mekin käytiin tänään vähän Prismassa shoppailemassa. Vaikkei paljo mitään ees ostettu, niin rahaa palo kyllä ihan riittävästi! Ostettiin toi Brion taaperokärry, semmonen musta. Kun toi jätkä on menny ihan mahottomaks ton ylös kiikkumisen kanssa! Aateltiin, et saa sit sen kärryn kanssa harjotella kävelemistä. Ei se nyt ihan vielä sillä osannu mennä eteenpäin, mut ei varmaan mee pitkään, kun jo menee.

Mä tässä oon nyt antanu jo vähän noita 8kk soseita ja hyvin on kyllä uponnu! Ei juurikaan yökkäillä, vaikka onkin niitä paloja. Ja tänään tosiaan siellä hoidossa söi melkein kokonaan semmosen ison purkillisen! Ja sitä ennen veti välipalaks semmosen ison purkillisen hedelmäsosetta.. Isäänsä tullu... :P

Toivoovauvaa: En nyt osaa sanoo vielä ens viikosta, mut yritän joku päivä päästä käymään! Onnea vaan miehelles työpaikasta! Toivottavasti meilläkin ukko sais sit töitä kun toi työvoimapoliittinen koulutus loppuu.

Mutta kai sitä vois mennä vaikka nukkumaan... Heippa ja hyvää yötä.

Vierailija
6/12 |
07.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies lähti hakemaan elokuvaa, pitkästä aikaa ajateltiin katsoa joku leffa.

Silmien väri: Ruskeat on tytön silmät. Esikoisella siniset kuten mulla ja tyttö nyt sitten tulee isäänsä :)

Swehina tais kysellä puuroista ja siitä jos ne ei uppoa? Ja soseiden määrästä. En tiedä, onko vielä pakko mennä viljatuotteita alas. Mutta kai jossain vaiheessa olisi?! Ehkä kuitujen takia tai jotain sinne päin... Mutta tuskin kannattaa vielä stressata =) Jos sitten jossain vaiheessa menisi paremmin. Meillä puuro menee tosi hyvin alas nyt kun tajusin, että hedelmäsosetta ei saa missään nimessä sekoittaa puuroon vaan levittää siihen päälle niin, että jokaiseen lusikalliseen tulee sosetta " paljaaltaan" mukaan. Lihakasvissoseita menee meillä reilu pikkupurrki kerrallaan 2 kertaa päivässä, itse teen (ja pakastan noissa purkeissa, niin tietää vähän menekkiä...). Lisäksi sitten ne aamu- ja iltapuurot.

Mä olen kyllä nyt niin kateellinen kaikille, ketkä saa vauvansa nukkumaan. Jas:n unikoulujuttuja luen täällä katkerana ;) Ei vaan multa onnistu. Viime yönä tyttö oli KOLME tuntia hereillä klo 01-04!!! Ei vaan käynyt nukkumaan ja kun olin päättänyt, että en anna tissiä ennen neljää niin kerrankin sitten pidin pääni. Alkuyön nukkui tosi hyvin klo 20.30-23, mutta sitten alkoi heräilemään ja yhdeltä ei enää nukahtanut millään. Multa alkaa toivo menemään sen suhteen, että saisin " koulutettua" tätä tapausta millään tapaa. Viime viikonlopun mies hoiti yöt ja silloin myös kukkui hereillä odottamassa maitotarjoilun alkamista. Taas ensi yö on miehen vuoro.

Mutta nyt esikoiselle iltapalaa, niin saa sen nukkumaan ennen kuin aletaan leffaa katsomaan!

Marrastoive katkerana

Vierailija
7/12 |
07.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa!

Kesä on mennyt hurahtaen, eikä ole ollut aikaa kirjoitetella ja lukenutkin oon vaan n. kerran viikossa. Oltiin juhannuksen jälkeen 5 päivää lasten kanssa (siis 3 v poika ja 7,5 kk tyttö) partioleirillä. Tunsin itseni melkoisen sankariksi, kun yhteensä 4 yötä oltiin teltassa ja olin " yksin" lasten kanssa. No eipä me siellä juuri muuta tehty kuin " pysyteltiin hengissä ja kuivina" . No mut hienosti meni reissu. Jos joku kaipaa telttailuvinkkejä niin voin niitä antaa. En nyt just jaksa kirjoitella.

Viikko sitten joku kyseli, että on täällä festari/keikkaihmisiä. Ilmoittaudun. Huomenna olis tarkoitus lähteä Ruisrockiin ja lapset menee mummolle. Pikkuinenkin on sitten ekaa kertaa yökylässä. Pärjännee mainiosti, koska hän sitten oma-aloitteisesti päätti lopettaa tissittelyn pari viikkoa sitten.

Olisin kyl vielä imettänyt, mut kun ei kelvannut niin väkisin ei ketään imetetä. Monen tekijän summana tais sitten tulla toppi siihen imetykseen; ekaksi ei suostunut päivällä tissille, sitten alkoi nukkua koko yöt läpeensä ja sitten pukkasi pari hammasta vielä. Toki myös maidon tulo alkoi ehtyä, kun ei imetyskertoja ollut kuin 1-2 päivässä. No säästyypä vierottamisen vaiva. :=) Korviketta menee 500-600 ml päivässä ja vähän vettä lisäksi.

Liikkuminen on meillä vielä enimmäkseen kieriskelyä ja peruutusta, mut konttausasento on jo keksity. Siinä on kiva huojua!

Äitiysloman loppuhan meillä jo häämöttää ja olen anonut virkavapaata 6.1.2008 asti. En kyl varmaan mene silloin töihin vielä, mut sovittiin näin työnantajan kanssa.Mies päätti ostaa " sijoitusmielessä" 6 asunnon vanha puutalon ja meinaa nyt sit normaalin työohessa alkaa sitä remppaamaan. Ei siis kyl hirveesti nappaa mennä töihin, kun mies tekee kahta työtä, ni n ihan kaikki lasten kodin asiat jää mulle. Kolmas lapsi olis kyl vielä jossain vaiheessa suunnitteilla ja töihin haluisin välillä, mut kattellaan miten hommat täs lutviutuu.

t:Lempi

Vierailija
8/12 |
08.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälä oli hyvin nukuttu yö takana ja ei yhtään syöttöä yöllä,poika nukahti jo klo:21 mutta heräs klo:22 jolloin vaati meidän väliin nukkumaan siihen päästyään nukahti ja nukkui aamuun asti.

Meillä kävi toissa ilta aika tapaus,pojan pinna sängyn pohja pidike peti kun poika liikkui unissaan.

Kuului joku ihme ääni ja miehen kanssa mentiin katsoon että mistä se kuului niin poika nukkui käsi pohjan ja kaiteen välissä melkein latialle pudonneena.

No otin sitten pojan meidän väliin niin katsoi vain mihin nostettiin ja jatkoi uniaan.

Nyt on poikaa sitten totutettu kalaankin ja seiti maistui hyvin ja masituu edelleen taitaa kuulua ihan pojan suosikkeihin toi seiti ruoka samoin kanastakin poika tykkää...

On vaan kamalan kallista maustamaton kana.

Onkos muut tehneet makaronista pastasta tai riisistä soseita vauvalle?

Me ollaan tehty riisistä ja sitten pastasta jossa ei ollut kananmunaa eikä suolaa.

Hyvin meni vaikka kökköjä jäikin.

Mutta nyt lasten kanssa puuhaileen että mies pääsee töihin lähtöänsä valmisteleen!

toivoovauvaa ja koko poppoo

Vierailija
9/12 |
08.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä oo taas hetkeen kirjotellu,mut jospa nyt ehtis=)!

Galluppeja oli...

1.Nukkuuko monen vauvat jo yöt kokonaan vai heräileekö ja kuinka usein?

Meillä nukutaan yleensä klo 20-07 heräämättä välillä.

2.Monellako ollaan edelleen imetyksellä kokonaan siis kiinteän ruoan ohella?

Meillähän poikaa ei imetetty ku pari viikkoa osittain ja sitte sai kolme kuukautta ämmää pullosta,nyt siis mennään korvikkeilla+kiinteillä.

3.Paljonko korviketta muilla syödään kiinteiden aloituksen jälkeen?

Meillä menee vuorokaudessa n. 600-700ml korviketta niiden viiden kiinteen aterian lisäx.

4.Monellako edelleen suostutaan nukkumaan ulkona vaunuissa?

Meillä on lähes turha koittaa vaunuihin nukkumaan,ainakaan yhtään lämpimämmällä ilmalla. Sisällä saattaa nukkua kolmekin tuntia ku pihalla menee vaan 0,5-1tunti joten meillä nukutaan päikyt nykyään lähes poikkeuksetta sisällä=)!

Silmien väri poitsulla on pysynyt koko ajan samana eli oikeen kirkkaan siniset silmät kuten vanhemmillaankin=)!

Saatiin Kelasta päätös siitä sairaan lapsen hoitotuesta! Laitoin rahat toiselle tilille säästöön joten mä oon ainakin vuoden vaihteeseen asti kotona,kauhee helpotus=)!

Oltiin kuin oltiinkin eilen siellä sydän-kontrollissa ja siellä oli kaikki hyvin=)! Saadaan pikkuhiljaa lopettaa lääkitys siten että nyt mennään vaan aamulääkkeellä ja perjantaina saa senkin jo lopettaa,JES JES=)! Siellä toisessa paikassa joku langanreuna on hiukan venynyt (reikä alle 1mm),mutta se ei kuulemma haittaa mutta seurataan ettei se venähdä,saattaa jopa mennä kiinnikin. Seuraava kontrolli lokakuussa. Mutta siis kaiken kaikkiaan hyviä uutisia=)!

Mä oon kohta lähdössä kesäteatteriin äitini ja siskoni kanssa,mies jää poitsua hoitaan. Harmi kun sataa,mutta onnex siellä on katettu katsomo=)!

Tiitiäinen78 ja nukkuvat miehet

Vierailija
10/12 |
08.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nukkumisesta ulkona: nukkuu hyvin ulkona

Nukkumisesta yöllä: neljä yötä unikoulua takana ja yhdellä-kahdella heräämisellä selvitty.Kerran olen syöttänyt aamuyöstä,kohta sekin saa jäädä pois.

Maidoista:pelkkää äidinmaitoa ruokien ohella,sitä riittää oikein hyvin.

Tänään pitäisi laittaa ensimmäinen lihasatsi porisemaan, siitähän riittääkin sitten pitkäksi aikaa.Kaupan kasvissoseisiin ajattelin lisätä. Tulee edullinen ja helppo annos.

Mitähän sitä keksisi isommille kun tänään sataa??

Vierailija
11/12 |
08.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastailen viime pinon galluppeihin (myöhässä taas, niin kuin aina) eli yöllä herätään 2-3 kertaa yleeensä vain sen kaksi ja toinen herääminen menee melkeinpä aamun puolelle klo 06:teen josta kyllä (onneksi) vielä jatkaa unia. Imetän edelleen monta krt vrk:ssa korviketta ei ole koskaan saanut eikä tuttipulloa, mukista vettä ruuan kanssa. Päiväunia 2-3 krt noin 1-3h kerrallaan ja nukkuu vaunuissakin lähes yhtä hyvin kuin sisällä, usein kotona nukutan sisällä, reissussa vaunuissa.

Puuroista: kaurapuuroa pikahiutaleista olen antanut alusta lähtien, ensin hienonsin niitä mutta en enään. Jonkin verran muksun tetrapuuroja olen reissussa ostellut ja 8 kk muksun hedelmäpuuroa (siitä Veeti tykkäsi, semperin 5-6kk omena taas oli yök) 4 viljaa en vielä ole laittanut.

Herkkutatille: varsinaisesti kasvun pysähdyksestä ei meillä ole ollut kyse mutta Veeti oli lähes samankokoinen kun teidän muru syntyessään (4242g,54cm) ja kasvu on välillä ollut vähäisempää, välillä 5-6 kk kasvu himmasi, ja paino meni miinus käyrälle. Käytiin ylimääräisessä paino/pituus kontrollissa 7kk ja sitten oli kasvua taas tullut hieman enemmän, tosin paino omaa miinuskäyräänsä menee edelleen. Kiinteitä aloitin 5kk iässä ja sillä ei ole ollut painoon ja kasvuun oikeastaan mitään merkitystä. Uskoisin että teilläkin kyse on sellaisesta ihan normaalista oman kasvukäyrän hakemisesta. Kuitenkin näinkin isoina syntyneet jos koko ajan kasvaisivat yhtä vauhdikkaasti, olisi muru 1v aika iso ; ) Mainitsemasi kaikki asiat vaikuttavat, liikkumisen oppiminen ja hampaiden tulo tietenkin kasvuunkin. Hyvä että asiaa seurataan ja konrolliin menette, varmaan sitten kasvuakin taas tullut. Älä hirveästi asiaa murehdi, äläkä asiasta itsellesi ota stressiä, joskus vauvalle ruoka maistuu paremmin ja välillä huonommin, pakottaakaan et syömään voi. Kasvun pysähtymiselle voi olla joitain syitä esim kilpirauhasen häiriöitä ja siksi sitä seurataankin, paljon useammin kyse kuitenkin on ihan normaali vaihtelusta

Vierailija
12/12 |
08.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veetin silmät niin tummat että väriä melkeinpä vaikea sanoa, jossain valossa ruskeaa näkyy, kaksi suklaasilmää meiltä jo lyötyy eli eiköhän samaa sarjaa ole tämäkin. Miehellä siniset silmät tosin toisessa ruskea läikkä, itselläni ruskeahkot mutta ei niin puhtaan tummanruskeat kuin meidän lapsille on tullut.