Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka usein miehenne viettävät " vapaa-aikaansa" ?

05.07.2007 |

Älkää suuttuko vaikka aihe poikkeakin lapsettomuudesta. Tämä kuitenkin lähinnä sydäntäni oleva palsta, lapsettomuushoitojen kautta kahden ihanan lapsen äidiksi päässeenä.

Kuulostelisin, että löytyykö muiden lapsiperheiden arjesta samanlaisia ongelmia kuin meillä ja miten niistä suoriudutte?

Mieheni viipottaa harrastuksissaan useita kertoja viikossa noin. 4 x ja minusta se tuntuu kurjalta=( hän tulee siis töistä kotiin ja käy pyörähtämässä lapsille näytillä, kunnes taas rientää omien harrastustensa pariin. Illat myös useimmiten pyörivät jollain tavoin hänen harrastusten ympärillä (ilman muuta perhettä). Lomat vietämme aina ensin huomioiden hänen harrastusmenonsa.

En millään saa itselleni revittyä omaa aikaa koska koen sen liian rasittaviksi lapsille, että kokoajan olisi joku menossa lennossa eli kun toinen tulee niin toinen lähtee.

Itse kokisin tärkeänä lapsille myös yhteiset perhehetket isän, äidin ja lasten kanssa, eikä niin että aina on vain toinen osapuoli paikalla...

Antakaa kommentteja!! Olenko kamala pirttihirmu joka ei haluaisi päästää miestään omiin harrastuksiin...

Miten tästä pääsisi johonkin järkevään kompromissiin?

Onko miehen oikeus päästä vapaa-ajan viettoon äitiä useammin, koska äiti on se jonka kuuluu jättää koko muu maailma lapset saatuaan tai sitten hoidattaa lapset muilla ihmisillä?

Älkää ymmärtäkö väärin, en hetkeäkään kadu saamiamme ihania lapsia. Ihmettelen vaan että olenko minä ainoa meidän perheessä joka ajattelen että lapset menevät aina ensinmäisiksi....välillä tuntuu kuin olisin yksinhuoltaja.

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
06.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelisin kyllä laittamaan tämän viestin toiselle palstalle. Täältä et kyllä löydä paljon niitä, joita lapsiperheen ajankäyttöongelmat koskettavat, mutta kylläkin niitä joihin nämä keskustelut koskevat syvälle sydämeen.

Mutta kysymykseesi. Ymmärrän sinua hyvin, etkä mielestäni ole mitenkään kohtuuton. Miehesi tarvitsee herättelyä. Ehdottaisin, että kokeile ensin sitä että järjestät itsellesi niitä menoja ja pistät miehesi junailemaan kanssasi aikatauluja. Vaikket siis itse tätä niin haluakaan, niin kokeile muutaman viikon ajan, jos miehen silmät tällä vähän avautuisivat. Toinen vaihtoehto on sitten vakava keskustelu. Kumpi keino kannattaa kokeilla ensin, se riippuu ihmisistä.

Vierailija
2/3 |
06.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä kysymyksesi. Suosittelen asiasta vakavasti keskustelemista. Esikoiseni isä kävi harrastuksissaan ma, ke, pe ja su ja joskus välipäivinäkin. Kyseessä olivat erilaiset liikuntaharrastukset ja niitten päälle mentiin tietty kaveriporukan kanssa kaljalle. Olin käytännössä lapsemme yksinhuoltaja. Toki minullakin on ollut ja on harrastuksia ja olen niihin kyllä aina päässyt. Jatkuva " vuoronvaihto" kuitenkin vuosien mittaan ajoi liittomme siihen pisteeseen, että olemme tätänykyä eronneet. Olihan tietysti muitakin syitä, mutta liian vähäinen yhteinen perheaika oli yksi iso muitten joukossa.

ps. mun mielestä näillä palstoilla voi jutella kaikenlaisista asioista

t. Senniina ja clomilapset 7v ja 2vko rapiat

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
06.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

juuri tuo on kauhukuvani jota mieheni ei näe ollenkaan. Vähäinen yhdessä oloaika, johtaa siihen ettei koe enää tarvitsevansa toista eikä ole enää mitään yhteistä (muuta kuin lapset).

Lisäksi myös jätin kirjoituksesta pois tuon kaljoittelun joka myös meillä kuuluu " taudin" kuvaan aina ajoittan....kylläkin vähimmissä määrin nykyään. Mutta " pakolliset" saunaillat kyllä on viikko menojen lisäksi viettää=(

Täytyy taas yrittää jutella...,kiitos kommenteistanne.