Kuinka kukaan itseään äidiksi kutsuva voi suositella
Kommentit (13)
Vierailija:
En usko, että on 16-vuotiaan paikka kuskata korvasärkyistä lasta päivystykseen tai siivota ripulikakkoja. Ei ei ja ei.
Ja opetatte lapsellenne että raskauden keskeyttäminen (elämän lopettaminen) on oikea ratkaisu?
jos mun esikoinen tulisi raskaaksi 15-vuotiaana, niin minä olen silloin 36-vuotias. Ja kyllä, en ole valmis luopumaan urastani siirtyäkseni hoitamaan lapseni ei-toivottua lasta, jotta lapseni voisi elää normaalin nuoruuden.
Minulla ei ole mitään sitä vastaan, että saadaan lapset nuorina, olen itsekin ollut nuori äiti. Mutta itse ehdin olla useita vuosia naimisissa ennen esikoisen saamista jne.
Enempi panostan ehkäisyneuvontaan pienestä pitäen tytärteni kohdalla ja jos vahinko silti pääsee sattumaan, jätän päätöksenteon lapselleni. Minä en kuitenkaan ole mikään automaattinen ottoäiti tuolle mahdolliselle lapselle.
Abortti säästäisi niin monelta murheelta.
ja niin monenmonelta ILOLTA, jota lapsi tuo mukanaan...kaikille!
Abortti säästäisi niin monelta murheelta.
teinitytölleni kaiken tarpeellisen ehkäisystä, ja myös siitä että kun seksi tulee mukaan kuvioon, pitää olla myös varautunut mahdolliseen raskauteen.
Eli kun aloittaa ne puuhat, pitää osata ottaa vastuu myös mahdollisista seurauksista.
heti kun tulee äidiksi, mielipide abortista on automaattisesti kielteinen? Minä ainakin olen suureksi osaksi mielipiteineni sama ihminen, kuin ennen lapsen saantiakin. Joku ilmeisesti meni vikaan..
Vierailija:
teinitytölleni kaiken tarpeellisen ehkäisystä, ja myös siitä että kun seksi tulee mukaan kuvioon, pitää olla myös varautunut mahdolliseen raskauteen.
Eli kun aloittaa ne puuhat, pitää osata ottaa vastuu myös mahdollisista seurauksista.
Niitähän tapahtuu niille teineille joiden äiti ei ole opettanut mitään..? Huoh.
Tosin niitä henkisiä ongelmia voidaan joutua hoitamaanki läpi elämän.
Vierailija:
Mietipä tilanteita: Kenelle on hyväksi jos teinityttö pitää vahinkovauvan...
...jos vaikka kyseessä on raiskattu teinityttö ja raskaus johtuu siitä?
...jos kyseessä on teinityttö joka ei osoita minkäänlaista kypsyyttä missään oli sitten kyse tupakan varastaminen tai koulunkäynnin ja kotitöiden täydellinen laiminlyönti?
Onko esimerkiksi noissa tapauksissa hyvä asia vauvalle päätyä (yh) teinin harteille, lähes täysin TAAKAKSI. Tietysti vauva tuo mukanaan iloja, mutta uskon että 15v VAHINKOraskaus ei tuota pelkästään onnea kaikille.
Kun tyttäreni on 15, olen 35-vuotias. En hylkää omaa elämääni ja työtäni ja perhettäni ruvetakseni sijaisäidiksi, vaikka kyseessä kuinka olisi lapsenlapsi. Auttamaan olen valmis, mutta en rajattomasti 24h.
Sen mukaan tytöt aloittavat seksielämän keskimäärin 13-vuotiaina!!! Se tarkottaa siis 10-11-vuotiaita, jotka seksiä on kokeillut. Onkohan kukaan opettanut näille ehkäsyasioita?
Oppimistä riittää vielä vuosiksi eteenpäin. Paras todistus siitä on tämä av-palsta johon pesiytyy aika-ajoin ihan uskomattomia luupäitä.
mitä se on. En usko, että on 16-vuotiaan paikka kuskata korvasärkyistä lasta päivystykseen tai siivota ripulikakkoja. Ei ei ja ei.