ღ.·:*¨`*:·.ღ Heinähelistimet keskiviikkoon ღ.·:*¨`*:·.ღ
Tiistainen pino....
http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?appid=102&m=10680864&p=1&tm…
Huomenta vaan kaikille!! Taas löysin itteni täältä ekana. Pitkästä aikaa en heränny yöllä ku 2 kertaa ja oloki on jotenki enemmän tässä maailmassa heti. Yöllä on taas supistellu ku alavatsa oli aamusella taas niin kipee samoin ku yöllä liikkuessa. Ja jossain tuolla " ytimessä" on koko ajan kipuilua.
Newbie eilen kyseli lantionpohjan lihasten harjoittamisesta. Täytyy sanoa, ettei oo käyny mielessä niitä jumpata. Toivotaan että sen verran hyvässä kunnossa olisivat ihan luonnostaan.
Kuvoituja harsoja löytyy myös Vauvatae nettimyynnistä http://www.babyshop.fi/product_catalog.php?c=12
Taitaa taas olla eessä aika lämpönen päivä. Eilen sentäs jaksoin vähän aikaa käydä nautiskelee kesän auringosta. Tää meijjän pikku kaveri on taas niin vilkas niin vilkas vaikka välillä oli jo rauhallisempaa. Kokeilee todellakin äipän vatsan venymiskykyä, eikä läheskään aina oikein tunnu kivalta.
Huomenna ois taas neuvola. Sit kuulis taas tilanteen... Mutta nyt on taas päivä käynnistetty ja estradi vapaa muille. Rupeen hoitelee taas noita rakennusjuttuja.
Sonteri ja juniori 39+4
Kommentit (20)
Kyllä tässä melko pitkälle on päästy että olen jaksanut olla suht kärsivällinen enkä ole turhia hötkyillyt vauvan syntymän suhteen, mutta nyt kun laskettuaika on vaan muutaman päivän päässä niin alkaa kieltämättä jo olla malttamaton ja kyllästynyt olo. Ja ennenkaikkea tulee se pelko että jos tämä ei lähdekään itsestään syntymään ja menee paljon yli. No, turha murehtia etukäteen.
Aibhlin: Laitoin sun osoitteen meseen, täytyy kirjoittaa joku pv ja vaihtaa kuulumisia.
Joku kyseli ruokahalusta eilen. Mulla on ehkä se pahin mättämisinto laantunut että koko ajan on nälkä, mutta ei voi niinkään sanoa ettei ruoka maistuisi. Ihan normaalisti syön lämpimän ruoan kerran/pari päivässä ja lisäksi herkkuja, erityisesti jäätelöä kuluu. Painoon se ei ole vaikuttanut enää pitkään aikaan, vaan samana tuo on pysynyt ainakin viimeiset 10 viikkoa. Tällä hetkellä tekisi jatkuvasti mieli mansikoita, eilenkin söin litran hetkessä yksinäni.
Olikohan jotain muita galluppeja... Pitäisi kai lähteä synttärilahjaa esikoiselle ostamaan ja samalla voisi toki ostaa vauvalta jonkun pienen lahjan molemmille lapsille, ihan kiva idea. Hyvä ilma näyttää tulevan ja tekisi mieli lenkillekin lähteä, mutta eilen kävelin huonoilla kengillä pienen lenkin, josta kiitoksena nyt useampi rakko jaloissa =(
Omaan napaan ei mitään uutta, yllätys yllätys. Kai tää täältä joskus syntyy...
Magdaleena 39+2
Tulin pikasesti ilmottautuu =) Ollaan neitin kans kaksistaa, poitsu jäi eiliselle reissulleen ja nyt on kiirus, puolen tunnin päästä neuvolaan!!
Magdaleen@: se osote ei oo varsinainen meseosote, en viittiny sitä tänne laittaa.. et jos haluut jutustella ni laita oma meseossa tulee siihen osotteeseen ni lisään siut omaani :) menee vaikeeks..
Palailen myöhemmin kertoo neukkukuulumiset, nyt mentävä!!
Eve + masukki 36+4 <3
Uinnista. Olen aiemmissa raskauksissa käynyt uimassa ihan loppuun asti eli toisessa jopa LA:n yli. Mulla ei kohdunkaula edelleenkään ole lyhentynyt, eikä ole avautunut juurikaan. Unohdin kysyä lääkäriltä maanantaina, mutta meinaan kyllä uida. Tulehdusriski kai on hieman suurempi jos paikat alkaa olla auki. Voi tietty varmistaa lääkäriltä jos haluaa olla varma.
MatkaG: Me siis lähdemme vuokramökkeilemään lauantaina ja lomailemme keskisuomessa siis kaksi viikkoa. Pääseehän sitä synnyttämään missä vaan jos niikseen tulee. Muuten varmaan tulisin hulluksi pelkästä odottelusta. Kuitenkin menee heinäkuun loppuun jos ei vielä vaikka elokuulle. Meinaan kyllä matkustaa junalla ainakin sinnepäin, on huomattavasti helpompaa tällä mahalla.
Vatsa on mullakin alkanut hieman toimia tässä loppumetreillä. Liekö johtunut vauvan asennosta, liikkeistä tai kohdun laskeutumisesta. Raudankin jätin eilen pois, katsotaan helpottaisikohan sekin. Hemppa kun oli maanantaina 148, ei taida lisärautaa tarvita.
Inha turvotus päällä koko ajan, johtuiskohan tosta lämpimästä kelistä. Yölläkin pidän partsin ovea makkarissa auki, mutta silti hikoiluttaa koko ajan.
Omassa olossa ei juurikaan muutoksia, eilen hieman vatsa supisteli, mutta niin olivat pienimuotoisia. Mulla kun ei ole ne säännöllisemmätkään aiemmin paikkoja availleet. Kaikki paikat auenneet vasta synnärillä. Kohta vois ruveta pakkailee matkatavaroita lomalle. Täytyy ottaa myös sairaalakassi varulta mukaan. Jos en ota niin sit varmasti syntyy etukäteen.
Meidän koululainen vielä nukkuu, se ainakin ottaa lomastaan kaiken irti. Kunhan heräilee niin painellaan ulos, ilma kun on niin kesäinen, että.
Helpa ja Sissi 36+6
Sain nukkua jopa ysiin kun tyttö on mökkeilemässä mummon ja papan kanssa!!
Kyselin eilen siitä uimisesta täällä ja soitinkin sitten puhelintunnilla neuvolaan. Siellä sanottiin että yleinen ohje on, että jos kohtua suojaavat tekijät on alkaneet jo " poistumaan" , eli kohdun (sisä?)suu aukeamaan, limatulppa mennyt jne... ei uimista enää suositella. Itselläni viime perjantaina kohdun ulkosuu auki, mutta sisäsuu kiinni, kaulaa 1,5cm jäljellä. Limatulppa ei ole mennyt. Silloinhan lääkäri sanoi että voi syntyä koska vaan (2pv-2vko)... Neuvolatäti ei suoraan sanonut että kannattaako uimaan mennä, mietittiin että olisko uimalan kloorivesi paras mutta sitten kuitenkin päädyin etten enää ui koska kipuilua ja kovettumista on ollut lääkärikäynnin jälkeenkin, joten kohdunsuun todellista tilannetta ei tiedä...
Höh. Olin uimalassa ja kävin suihkussa vaikka en aurinkoa hirveästi otakkaan, mutta kyllä se uinti tekisi hyvää!
Tosiaan itseni kohdalla lääkärin povailut lähestyvästä synnytyksestä jopa hieman harmittaa...itsekkin tiedän, että saattaa mennä päiviä tai sitten jopa kuukausi!!!!! Laskettu aikahan on vasta 21.7... Oikein mihinkään " hankalaan" paikkaan ei tee mieli lähteä, kuten mökille saareen, mutta totta on että lapsi syntyy saman lailla kyllä muissakin sairaaloissa;) Joten voi olla että tänään lähdetään käymään naantalissa ja ollaan siellä yksi yö.
Nauttikaa kesäpäivästä, muistakaa juoda vettä, meikäläinen joi eilen liian vähän ja hirveä olo oli illalla!
J.E.P 37+4
Täällä ilma on mukavan lämmin muttei vielä helteinen. Viime yön nukuin pitkästä aikaa tosi hyvin. Ihme, eilisistä suppailuista huolimatta yö olikin sitten tavanomaista rauhallisempi sillä rintamalla.
Lantionpohjanlihakset ei ole olleet mielessä, jumppailen sitten jos synnytyksen jälkeen on ongelmaa...
Ruokahalugallup: Mulla on iskenyt tosi hyvä ruokahalu päälle. Syön hyvin päivittäin ja toisinaan herään yölläkin nälkäisenä syömään! Jäätelö ja karkki maistuu, niitä pitäis varmaan rajoittaa, mutta...
Neuvolassakin käytiin. Pikkasen jäi harmittamaan se asia, että tämänkertaisen th-käynnin hoiti kätilö joka olis voinut tarkistaa kohdunsuun tilanteenkin, mutta kun oli tuo pieni esikoinen matkassa niin ei sitten alettu tekemään tutkimusta. Taitais parivuotiaalle olla aika traumaattista seurata kun äidin alapäätä tutkitaan...
SF-mitta oli 32(sama kuin viime kerralla) ja paino oli myös pysynyt samoissa lukemissa. Kaikki ok, vauva edelleen rt:ssä :)
Auts, nyt tulee taas kivulias suppari päälle... Saapa nähdä miten pitkään tässä vielä menee ennenkuin lähdetään synnärille. Päiviä vai viikkoja...
Mukavaa odotusta kaikille heiniksille!!!
vauva77 rv 38
Ihana kun helteiden sekaan tulee hiukan viileämpiä päiviäkin =)
Me ollaan lähdössä vesipuistoon lasten kanssa kesälomapäivää viettämään. Itse olin ihan varma eten menisi enää uimaan, mutta nyt mietityttää, että pitäisiköhän sitä kuitenkin pulahtaa, mulla kohdunkaulaa on vielä kaikki jäljellä ja kohdunsuukin oli tiukasti kiinni, pysynyt edellisissä raskauksissa samana sinne synnytykseen saakka, tokalla ei edes tilanne juurikaan alkanut käynnistyksestä huolimatta muuttua, eli varmasti tämän kanssa sama... pitää nyt vielä miettiä.
ImetysG: itse toivoisin, että voisin imettää tätäkin tulokasta sen vuoden verran kuten edellisiäkin.
ÄrsyyntymisG: Mulla kyllä pinna toisinaan niin kireällä, että lapset ja mies ovat kovilla =( Toisinaan taas olen sitten niin pitkä pinnainen... eli ihan ihmeellisesti ailahtelee.
Omaan napaan ei mitään erikoista, olo on hyvä edelleen, pikkuisella alkaa olla ahdasta ja pusaa kokoajan pyllyllä niin että masu on ihan toispuolinen.
Reilu kaksi viikkoa, melkein kolme, sektioon, aika jännää =)
Nyt vaan viime hetken nauttimiset tästä masuajasta jokaiselle meille!!!!
Pian aika menee ja meillä kaikilla on omat kääröt syleissämme!
Mukavia hellepäiviä sinne Pohjolaan!!!!
Duracel rv 36+6
Tajusin just tänään, että tasan viikon päästä keskiviikkona olen sairaalassa ja synnytys on käynnistetty ellei tämä veijari päätä tulla maailmaan itsestään sitä ennen. Mitään vakavastiotettavia merkkejä ei edelleenkään ole ilmassa, joten aika tavalla olen valmistautunut siihen, että keskiviikkona synnytys alkaa (ja toivottavasti myös loppuu, mutta sitähän ei voi tietää).
Nyt pitäisi ihan tosissaan miettiä kaikki asiat valmiiksi, niin ei tule sitten mitään viime hetken paniikkia. Helle vain tahtoo viedä kaikki voimat, mutta pakko yrittää. Aloitan olohuoneen raivauksella...
päikky 38+4
meillä aamusella oli neuvola. painoa nyt kertynyt yhteensä melkeen 11kg, eli samoissa lukemissa ollaan kun edellisten kanssa, esikoisen kanssa tuli yhteensä 13kg ja toisen 12kg.
maha tuntuu tosi tiukalta, ei tunnu yhtään tyhjää tilaa. kaikki lukemat normissa eikä muuta kun odotellaan. rasittavaa tää odotus. puolisko aloittaa tänään yö putken.. viimeisen ennen lomaa.. saa nähdä tuleeko vaavi sen aikana.
liipe ja prinsessa rv 39 tasan
Alkuiltaa kaikille heiniksille!
Uskomatonta, että kello alkaa lähestyä jo viittä. Päivät kuluvat nopsasti, vaikka aikaansaamisen tahti ei huima enää olekaan. Yöt sen sijaan alkavat olla hitaita - ja nukkumaanmeno ei juuri houkuta. Käsien puutuminen, siitä johtuva jatkuva kääntyminen, hikoilu ja vessassa ravaaminen pännivät - mutta eihän tässä enää kauan tarvitse odotella. Meillä siis vauva syntyy viimeistään 16.7. sektiolla.
Päivän suurin aikaansaannos olikin leikkaussukkien hankkiminen ja samalla viereisessä apteekissa vauvahankinnat. Mukaan ei sitten kyllä loppujen lopuksi tarttunut kuin navan puhdistustikkuja, vauvaöljyä ja bepanthenia. Olikos siinä todella kaikki tarvittava... laitetaanpas gallupia.
Vauvanhoito-aineet G: Mitä hoitoaineita, puhdistus yms. välineitä olette hankkineet vauvalle?
Toinen päiväpuuhani on ollut liikkeiden tarkkailu. Eilisessä neuvolassa kaikki oli hienosti. Mutta tänään vauva on tuntunut hiljaiselta ja olenkin nyt joutunut oikein tsemppaamaan liiketarkkailussa ja turvauduinpa jopa suklaaseenkin vauvan aktivoimiseksi sokerilla.
Siispä nytkin tarkoitus on vetäistä pötkölleen kuullostelemaan että liikettä riittää. Taidanpa tarttua myös kirjaan, kun poika ja mies ovat Korkeasaaressa.
Aurinkoista päivänjatkoa kaikille :)
t - 2nd-time-mum + tulokas (37+5)
Sain eilen sonterin mainitsemasta Vauvattaresta tekemäni tilauksen, johon sisältyi myös kuvioituja harsoja (dalmatialaiset kuosi). Saapi nähdä nyt minkälaatuisia ovat... Nättejä olivat nuo mainitut me&maman ja pikkueeron harsot!
Meilläkin täällä valmistaudutaan ensi keskiviikkoa silmällä pitäen. Koitan saada asiat järjestykseen. Ostokset on hoidettu ammetta lukuunottamatta ja sairaalakassi alkaa olla valmis. Pyykkiä pitää pestä, vähän siivota ja vauvan sänky laittaa kuntoon. Vauvan kotiintulovaatteet laitoin pussissa jo turvakaukaloon, että mies toisi ne sitten kun päästään kotiutumaan. Huomenna käyn tukisukat mittauttamassa (ja hakemassa?) sectiota varten.
Tänään oli sitten viimeinen äitiysneuvolakäynti näillä näkymin. Oli taas uusi tuuraja, mutta oikein mukava ja asiantuntevan olevan oloinen kätilö. Sf oli 34, painoa kertynyt alusta 10 kg, muutkin arvot ok. Ei käsin saanut 100 % varmuutta tarjonnasta (aikamoista ronkintaa... mietin mitäköhän pikkuinen tykkää, minua ei kyllä sattunut) ja ultralla käytiin varmistamassa, että vauva on edelleen perätilassa. Kätilö sanoi, että vatsastani on vaikea sanoa miten päin siellä ollaan (etuseinäistukka plus tiivis paketti) ja oli sitä mieltä, että kääntyminen on enää erittäin epätodennäköistä. Liikkeistä, kun tuli puhetta, sanoi tuon istukan olevan varsin hyvä vaimentaja... oikeastaan vain isoimmat liikkeet alhaalla, ylhäällä ja sivuilla tuntuvat.
Newbie & napero 38+1
Täällä on yksi erittäin turvonnut odottaja odottamassa hieman viileämpää ilmaa. Eilen olin koko päivän shoppailemassa, ja tietty kostautui sillä, et jalat on ihan turvoksissa ja niitä särkee. Tänään sitten aloitin kunnon siivouksen. istuin lattialla ja yhtäkkiä alkoi jalkoja oikein kunnolla kihelmöimään. Hyvä kun pääsin lattialta ylös.
Olin myös neuvolalääkärissä tänään. kohdunsuu on pehmennyt, mutta ei ole paikat vielä auki. Painoa on turvotuksesta huolimatta tullut vain 500g/vk. ihan hyvä niin. Paineet oli 134/81, korkein koskaan. Pissassa oli jotain epäpuhtautta, en vaan muista mitä. Sanoi, et jos alkaa enemmän turvottamaan, niin sit neuvolaan ennen seuraavaa aikaa.
Näyttää hyvinkin siltä, et mä hengailen täällä pitkälle elokuuhun. Supistuksia kun ei ole. olo on muuten ok, mutta toi mun alaselkä on aika hellänä. Selällään makaaminen tekee tosi kipeetä enkä meinaa päästä liikkumaan ollenkaan. Yöllä herään joka kerta kun pitää kääntyä, kun selkä ei salli vapaita liikkeitä ollenkaan. Samoin alapäähän sattuu toi kääntyminen. Nukun tyyny jalkojen välissä, toivoen et olo vähän helpottuisi.
Viikonloppuna lähden mökkeilemään Mikkelin suunnalle. Toivottavasti ei oo paljoa hyttysiä. Muuten menee hermot.
Onko muuten heather jo saanut vaavin? onko hänestä aikoihin kuulunut mitään?
oasis rv 36
Neerille tosi paljon onnea pojasta.
Ehkä me muutkin saamme toivonmukaan kohta omamme;)
Eilen alkoi kova kurkkukipu ja tänäaamuna en meinannu saada edes ääntä no eipä tarvi puhua paljon.
Nyt on kyll tosi tuskaset oltavat kun on näin kuuma yöllä herään kun oon aivan läpi märkä ja päivällä ei edes tarvi tehä mitään niin oon aivan hikinen, suihkussa saa ravata monta kertaa päivässä.
Toissa aamuna oli kauhee kramppi jalassa tuli heti 5 kramppia peräkkäin nyt on sitt pohje ollu kipee 2pv. Onks muilla ollu?
Kävin sitt eilen Vyöhyketerapiassa kokeilemassa sitä käynnistystä mutt ei oo kyll tapahtunu vielä mitään.
Onks kukaaan kokeillu tota vyöhykettä raskauden käynistämiseen tai kivunlievitykseen???
Ärtyneisyydestä oli puhetta jossakin vaiheessa. Tänään oli anopilla vieraita ja olimme sitten myös siellä ja vieras sitt kysyi ett onko nimi jo tiedossa niin anoppi vastas ett on joo ja hänen mielesä onkin ruma nimi minähän meinasin pudottaa silmät ja sanoin ett mitensä nyt noin sanot ja sanoin tosi vihaisesti ett onneksi sulla ei oo mitään asian kanssa tekemistä nousin ylös ja lähdin kotiin. Ett tällainen anoppi mulla just nyt
Tänään kävin neuvolassa ja kyll oli taas turha reissu ei edes mittannu Hb:ta vaikka oli viimeksi 117 muuten kaikki ok.
kaikki oli taas omaa napaa. mutta kaikkille tosipaljon jaksamista saa nädä kukahan nyt seuraavaksi lähtee nyyttinsä hakeen.
sanna ja tyttö rv 38
että eikö sairaalasta saa niitä lainaksi sektion ajaksi?
Ne hän on tosi kalliit kun ne pitää mittauttaa.
Silloin kun itseltä polvileikkattiin niin sain tukisukkan leikkauksen ajaksi ihan sairaalasta.....
minä en ylensä noita pahemmin ostele. vauvaöljy löytyy koska sillä on hoidettu esikoisenkin iho kun oli tosi kuiva ja sillä pysyi tosi hyvänä, tokalla ei tarvittu mutta nyt hommasin valmiiksi. mitään pesuaineita en osta ja bepantenia ja sinkkivoidetta löytyy jo kaapista muutenkin, jos ei löytyisi niin en ostaisi valmiiksi, vain tarvittaessa. topseja löytyy toki navan puhdistukseen ja silleen... ei mitään kummia meille ostettu.
s.d: Tänään juuri selvittelin tuota tukisukka asiaa. Käydessämme viime viikolla Nkl:llä suositeltiin " mittatilaussukkien" hankkimista, mutta juuri muuta ei osattu asiasta sanoa. Ajattelin, että ehkä tavalliset polvipituiset tukisukat käyvät kun mittatilaussukat ovat varmaankin hinnoissaan. Asia jäi vähän vaivaamaan ja " kokeilin kepillä jäätä" tänään neuvolassa. Kätilö sanoi, että sukkien tulisi olla lähes nivuspituiset. No, kotiin päästyäni soittelin Nkl:n vuodeosastolle ja kyselin sukista sieltä... ja tosiaankin Nkl:llä ainakin saapi sukkia lainaksi, mikäli ei omia ole. Sanoi, että tukisukkia olisi hyvä pitää koko sairaalassaoloaika ja myös jonkin aikaa kotiuduttua. Tästä syystä päätinkin kysellä vielä hintoja... huomenna minulla on mittaus ja sukille pitäisi tulla hintaa 32 euroa.
Ei mulle mitään polilla puhuttu tukisukkien hankkimisesta...3 vuotta sitten kun leikattiin ei puhuttu enkä käyttänyt tukisukkia...
Pitää varmaan ma kun on se leikkaus päivän valmistelu käynti niin puhua niistä sukista...Toivottavasti niillä olisi siellä mitkä ottaa sairaala ajaksi käyttöön koska ei nyt ole varaa ostaa omia!
Pitää käydä varmaan jo etukäteen ostamassa sitä " lasinoh" (en tiedä oikeinkirjoitusta) apoteekista ja jotain navan puhdistus ainetta, nii saa sitten putsailla pikkukullan napaa! Esikolla meni aika pitkään että napatynkä irtosi ja sitten siinä oli jokin infektio. Jollain mömmöllä sitä hoidettiin ja sehän parani hyvin, nyt oikein söpö napa.
Joku valitteli anopistaan, oli kyllä anopilla aika törkeää käytöstä! Mie kyllä loukkaantuisin ja loppuiäksi!Tosi törkeää!
Kaikenlaisia immeisiä sitä on olemassa... ;(
Newbie: kiva kun meillä on sama leikkauspäivä ja meillä on sama sf mitta 34cm ja saman verran oli tullut painoakin.... Eli samoissa mennään! tiedätkö jo lapsesi sukupuolen...millaisilla sykkeillä hän on masussa ollut? Meillä ei ole tietoa sukupuolesta...Raskaus ollut paljon rakempi kuin esikoisella ja sydämmen syke matalampi(eskari 150-160 ja nyt 130-140) Eli miun veikkaus on että poika tulee!Mutta sille sama..pääasia että olisi suunnilleen terve!
t.sadetar ja eppuli 37+6 (huh...enää kork.viikko syntymään, eli ensi viikolla tähän aikaan olen jo uuden pikku kullan äiteeee.. :0) )
Viikkoja 36+4
Paino 60kg (+430g)
Turvotus - (vaikka mainitsin kyl et turvotusta on?!)
RR 114/74 (ei onneks enää koholla)
U-prot -
U-gluk -
B-Hb 120 (sain viimeks luvan lopettaa raudansyönnin )
Sf 30cm
Rt
Sykkeet +
Liikkeet ++
Että tällästä tänää...tosi tukalan kuuma päivä ja väsyttää ihan koko ajan =( Taidan lähtee tästä ettii iltapaloja ja sit suihkuun ja sänkyyn huilii, jos tuo isäntä viittis alkaa heräilee..tuli taas 5 aikaan töistä ja on nukkunu siitä asti :( kiva apu iltasinki siitä lasten kans *hmph*
Palaillaan huomenissa <3
Eve & masukki 36+4 <3
Ollaan esikoisen kanssa oltu päivä ulkosalla ja tais tuo helle kostautua. Nyt on aika huono olo, oksettaa... Pitää iltapalaksi ottaa jäätelöä, jospa se auttaisi.
Pitää lähteä esikoisen kanssa kohta iltapesulle tästä että päästään ajoissa nukkumaan. Monena iltana on venynyt hävyttömän pitkään tuo nukkumaanmeno esikoisellakin, kun ei millään haluais jäädä yksin nukkumaan vaan pitäis päästä aina seuraamaan äidin iltatoimia kaveriksi :(
vauva77
HoitoaineG: Bepanthenia, lansinohia ja vanupuikkoja löytyy. Lisäksi terveydenhoitoon liittyen... korvakuumemittari hankittiin jo Hulluilta Päiviltä.
sadetar: Juu, todellakin samoissa mennäänpi.:) Noin rv 25 käytiin 4D:ssä ja tuolloin lääkäri sanoi, tutkailtuaan asiaa useampaan otteeseen, tulokkaan olevan " selvä tyttö" (kirjoitti kuitenkin selontekoonsa " näyttää tytöltä" tms. eikä " on tyttö" ). Sen jälkeen tehdyissä ultrissa ei sukupuolta ole tarkasteltu. Uskon vasta kun näen, vaikka olenkin mekkoja ja joitakin vaaleanpunaisia vaatteita ostellut. :) Sykkeet ovat olleet lähes järjestäen 140 ylöspäin, yksi tilastollinen poikkeama 135 neuvolakortista löytyy. Sukupuolella ei väliä vaan terveyttä ennen kaikkea toivon kuten muutkin... ei tosiaan ole väliä, jos muutama vaatekappale jää pitämäti. :)
Tukisukkakäytäntö on käsittääkseni varsin uusi asia ainakin Nkl:llä. Tietoa saa kysellä siitä pitkälti itse ja kokemukseni mukaan aika harvalla henkilökunnasta on tietoa hallussa.
Ihana ilma ollut täällä! Lämmintä, muttei liian... mukava tuuli. :) Yöllä voi tulla kyllä hikiset oltavat... :\
-Newbie-
Huomenta vaan!
Juu se saattaa meilläkin olla viikonpäästä pikkuinen maailmantuulia haistelemassa tai sitten myöhemmin päivällä varmasti!
Kyllä meidänkin muksu venyttelee minun vatsanahkoja oikein urakalla...vissiin alkaa olla ahtaan sutjakkaa...varsinkaan kun raukka ei mahdu laskeutumaan ollenkaan niin ei ihmekkään.
Itselläkin eilen supisteli ja paljon, mutta ei kivuliaasti´. Eiköhän tämä raskaus mene sinne 11päivään asti.
Olisi kiva kuulla miten heatherilla on mennyt, hän on jo varmasti synnyttänyt!
Juu pitää lähteä ostamaan vielä vanhoihin tuttipulloihin uudet tutit.
Mitähän sitä ostaisi 3 ja puolivuotiaalle sisaruslahjaksi vauvalta...???EHROTUKSIA KAIVATAAN!!!
Meidän neiti ei ole mitään hirveän leikkivää sorttia...enemmän
semmoinen touhukas jokapaikan höylä...
hyvää pivän jatkoa!!ja aurinkoapäivään!
t.sadetar ja eppuli 37+6