Apua, tässä alkaa huolestumaan vaikka järki sanoo ettei ole hätää.
rv 13 enkä vielä tunne liikkeitä. Juu,ihan normaaliahan se on.
Mutta kun esikoisesta tunsin rv 14 ja kakkosesta rv 12 niin kyllä niitä jo odottelee.
Sydänäänet ovat onneksi kuuluneet ja ultrassa käyty että eiköhän kaikki ole hyvin. Mutta silti
Kommentit (13)
Onko tää vitsi?
No, mä tunsin esikoisesta rv 17 ja toisesta rv 19, joten ihan normaalia on tuntea myöhemmin kuin edellisistä. Ja noilla viikoilla ei, anteeksi nyt vaan, liikkeitä vielä voi tuntea.
3, ei ole vitsi. Ja voi tuntea. Minä olen tuntenut ja moni muukin on. Jotkut ovat herkempiä tuntemaan ne kuin toiset.
Kakkosesta th tunsi potkut doplerilla rv 13
t: ap
RV 12; Tärkeimmät sisäelimet ovat muodostuneet ja osa niistä toimii jo. Sikiö on noin 9 cm pitkä ja painaa alle 20 g.
Lähde: vauva-lehti fi
Koko: Sikiön pituus n. 5,2 cm.
Äiti:
Kohtusi on nyt suunnilleen appelsiinin kokoinen, ja painonnousu alkaa näkyä. Rintasi ovat jo varmasti suurentuneet, ja nännipihat ja nännit alkavat tummua.
Lähde: www liberovaipat fi
alussa itsekkin epäilin että eihän se voi olla mahdollista. Mutta siitä ne vain voimistuivat ja vahvistuivat ja vauvan liikkeitä ne olivat.
Kyllähän siellä mahassa muutakin tapahtuu kuin vauvan liikettä. Kohtu kasvaa ja muut elimet hakee paikkaansa. Ihan varmasti EI ollut vauvan liikkeitä noilla viikoilla.
Äitiyspolin lääkäritkin uskoivat tämän. Eivät ne mitään muuta olleet kuin tuon lapseni myllerrystä.
Omapa on ongelmasi jos et usko. Mutta sitä se oli
näiden intoilijoiden kanssa. totuus kuitenkin on ettei sikiön liikkeitä mitenkään voi tuntea noin varhaisilla viikoilla.
itse olen useamman lapsen synnyttänyt ja varhaisimmat selkeät liikkeet tuntuivat vasta viikolla 16.
Olen edelleenkin välillä tuntenut " sikiön liikkeitä" vaikka en ole ollut yli vuoteen raskaana! :)
Ne on tosiaan niitä suoliston liikkeitä ja voin taata että tuntuvat tasan tarkkaan vauvan liikkeiltä , niitä kuitenkaan olematta.
Olin itse erittäin pienikokoinen joten vatsaa ei juuri ollut. Tuntui aivan pieniltä perhosten siipien hipaisulta. Ja niitä tuntui lähes kokoajan, siitä sitten voimistui ja voimistui. Th ja lääkäri sanoivat että ovat liikkeitä. 4200 potra poika syntyi.
Olin itse erittäin pienikokoinen joten vatsaa ei juuri ollut. Tuntui aivan pieniltä perhosten siipien hipaisulta. Ja niitä tuntui lähes kokoajan, siitä sitten voimistui ja voimistui. Th ja lääkäri sanoivat että ovat liikkeitä. 4200 potra poika syntyi.
Raskausaikana luulin näitä vauvan liikkeiksi mutta ovat jotain ihan muuta. raskausaikana niitä tulee vain tarkkailtua enemmän.
että olen myös erittäin hoikka vartaloltani. Silti liikkeet tuntuivat vasta viikon 16 tienoilla. Paljon toki riippuu myös istukan sijainnista , mutta minä olen kyllä kuullut lääkäreiltä ym asiantuntijoilta ettei sikiön liikkeitä vielä noin varhain tunne.
Viikolla 13 sikiö on vain viitisen senttiä pitkä , elikäs aika olematon
Mutta minäkin tunnen niitä, vaikken ole edes raskaana.
sulla saattaa olla vaikkapa istukka eri paikassa kuin edellisissä raskauksissa. Mulla oli istukka edessä, ja tunsin liikkeet eka raskaudesta vasta joskus viikon 18 tienoilla. Voit siis odotella ihan rauhallisin mielin. Onnea!