Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten te ekaluokkalaisten vanhemmat (siis tokalle syksyna menevien) olette jarjestaneet lapsen kesaloman vieton? (siis kun varmaan aika harva pystyy pitamaan 3kk lomaa)

Vierailija
03.07.2007 |

Viettääkö lapsi jo 8+ tuntia kotona yksin kun olette töissä, vai miten?

Itselläni on nyt ekalle menevä poika, ja siis vielä tämän kuun ja elokuun kaksi ekaa viikkoa kunnallisessa päivähoidossa (heinäkuun olemme yhdessä lomalla), mutta nyt jo mietin ensi kesää. Pitäisikö 7-8-vuotiaan jo pärjätä yksin koko päivä monen viikon ajan?

Miten te olette järjestäneet pienen koululaisen lomahoidon tai yksinolon pitkällä kesälomalla?

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
03.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaisi lapsellekin olla enemmän lomailua se kotona yksin oleminen kuin se että koko ajan on jossain leirillä, kerhossa, hoidossa ja kesä menee tuossa.

Vierailija
2/14 |
03.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

täällä on vain kaksi kuukautta + viikko päälle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
03.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisella viikolla mies jäi lomalle ja minä olen kolmannesta viikosta siihen kun koulut alkaa. Joudun/ saan pitämään kaikki kertyneet lomani ja lisäksi kesäkuussa 3, heinäkuussa 3 ja elokuussa 4 palkatonta päivää. Palkkapussissa tuollainen muutaman päivän palkattomuus ei ole kovin suuri lovi mutta meidän perheessä on nautittu ja nautitaan pitkästä lomasta.

Samoin olen sopinut syysloman ja hiihtoloman palkattomaksi. Sinne kerkiää kertyä muutamia ylityöpäiviä joten taaskaan ei tule kovin suurta lovea palkkapussiin. Koskaan minulla ei ole ollut mahdollista olla kotona kolmea vuotta lasten ollessa pieniä, joten yritämme nyt viettää yhteistä aikaa ja lapsikin on koulutyöstä lomansa ansainnut!

Vierailija
4/14 |
03.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

deksän tuntia päivässä yksin? Huh!

ap

Vierailija
5/14 |
03.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elokuun alun hänen pitää pärjätä yksin kotona. Tai sitten menee mummolaan pariksi yöksi ja mummille pariksi yöksi. Kummiltakin voi tietty kysyä. Täytyy kattoa sitten.

Vierailija
6/14 |
03.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ä nämä heinäkiin 2.ja 3. päivän päiväkodissa.

Mutta siis pointti on siinä, että ekalle menevillähän on vielä kesällä oikeus päivähoitoon. Entäs tokalle menevät?

Vierailija
7/14 |
03.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja vanhemmat limittävät ja lomittavat lomansa.

Vierailija
8/14 |
03.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja mulla on pitkä vuosiloma (38pv), joten pidin viisi viikkoa lomaa. Sitten pari viikkoa lapsella oli päiväleiri ja loput oli sitten isovanhempien kanssa. Kannattaa kysellä leirimahdollisuuksia, ainakin Helsingissä on paljon tarjontaa sekä nuorisoasiainkeskuksella, että koulun kautta tulevalla tarjonnalla.

Vierailija
9/14 |
03.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ekan viikon leirillä

tokan viikon mummolassa

kolmannella viikolla kaverilla muutaman päivän

neljännellä oli naapurin tyttö " hoitamassa"

nyt tämä ja ensi viikko mummoloissa

sitten alkaan iskän loma ja äidin viikkoa myöhemmin.

Kaksi viikkoa vanhemmilla lomaa yhtä aikaa

toisella viikko ennen ja toisella viikko jälkeen.

Lisäksi ajattelin pitää pari päivää koulun alkamisviikolla lomaa samoin mieheni kaksi päivää.

Säästetään kumpikin yksi viikko syksyn lomamatkaan.

Leirejä on tosiaan vaikka minkälaisia ja luulen, että ensi kesänä käytetään niitä tehokkaammin - vähän oli pettymystä kun niin moni kaveri oli niin monella leirillä ja hän vain yhdellä...

Yllättävän helposti onnistui, mutta meillä isovanhemmat ottavat mielellän hoitoon. Ongelma on se, että oman mielenrauhan varmistamiseksi, suht aikaisessa vaiheessa tarvis tietää miten hommat saa järkättyä ja isovanhempien lomat yms. Tehtiin niin, että kysyttiin milloin haluaisivat ottaa hoitoon ja sitten loput järkättiin tavallaan isovanhempien aikataulujen mukaan. Hätätapauksessa (esim. sairastumisia tms.) oltaisiin otettu lomarahat lomana.

Vierailija
10/14 |
03.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näitä on sekä " päiväleirejä" että ihan sellaisia, missä ollaan yötä.

Meillä tänä kesänä paikallisen jalkapalloseuran järjestämä päiväleiri maksoi kolmelta viikolta 220¿. Siihen sisältyi ohjattua toimintaa klo 7.30-17 välisenä aikana, lounas ja välipala.

Esikoinen oli aikanaan seurakunnan kerhossa, joka maksoi muistaakseni luokkaa 40¿ viikko.

Vierailija
11/14 |
03.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

että missä päin ekalle menevillä on oikeus päivähoitopaikkaan vielä elokuun alussa? Ainakin meillä Vantaalla " päivähoito-oikeus" loppuu 31.7. eli elokuun alkuun on ihan pakko keksiä jotain tai saada lomaa järjestymään sinne

Vierailija
12/14 |
03.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi viikko on meillä miehen kanssa yhteistä lomaa, muuten pidetään eri aikaan. Itse vaihdoin lomarahaa vapaaksi, jotta voin olla nyt kesällä tuon 5 viikkoa lomalla.

Vierailija
13/14 |
03.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kunnallisdemokratia kuin muuallakin Suomessa. Voi äänestää.

Vierailija
14/14 |
03.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos olet yh, kyselepäs yyl piste fi