G: oletko joutunut luopumaan lapsiluvun kasvattamisesta oman sairautesi vuoksi?
Mulla MS-tauti, ja vauvan kanssa niin rankkaa kun jalat ei kanna eikä ole voimia mihinkään että taitaa jäädä tähän yhteen. Sydän särkyy...
Kommentit (102)
Mutta vielä kerran kiitän sinua tästä valaisevasta omasta kokemuksestasi kumpuavasta ainoasta oikeasta mielipiteestä asiaan...
potilaista tauti on sellainen, että se etenee nopeasti. Suurimmalla osalla ei vaikuta edes elinikään.
eikä toinen lapsi tule vielä vuosiin kysymykseen. Pelkään, ettemme mieheni kanssa uskalla enää koskaan tehdä toista lasta, sen verran syvät haavat ja traumat tuo masennus on molempiin jättänyt.
En uskalla ajatellakaan, että tekisimme toisen lapsen. Jos masentuisin, kärsisi taas koko perhe, ja on ajateltava niin syntyvää lasta kuin esikoistakin. Ei se olisi sen arvoista.
Tule tänne pyytelemään anteeksi sitten kun itse sairastut. Hyi sinua jos menet sairastumaan kun olet jo hankkinut niitä lapsia - pitäisköhän ne sun lapset sitten ottaa huostaan?
Yhdellä on huono parisuhde jo valmiiksi, toinen hankkii lapsen yksin, toinen vastoin isän halua, yhdellä masennus, yhdellä MS, yhdellä päihdeongelma. Tähän maahan mahtuu kaikenlaista vanhempaa.
Lapsilla on oikeuksia, ei vain itsekkäillä aikuisilla. Muista sinä se.
2
minulla on jo kaksi lasta joiden JÄLKEEN minulla on ollut kaksi vakavaa sairautta, jotka eivät toisaalta estä lasten hankkimista. Ennen ajattelin, että haluaisin kolme lasta, mutta nyt sen kolmannen hankkiminen on ainakin pitkittynyt - en tiedä.
Hyvänen aika miten suvaitsemattomia ihmisiä. Ymmärrän kyllä, että sairaiden vanhempien lapsina ovat jossain määrin katkeria, mutta aina elämä on epävarmaa - näiden kommentoineiden ihmisten ei kannata hankkia lapsia ollenkaan jos eivät halua lastensa kärsivän vanhempien sairauksista, sille ei ole koskaan takuita.
Mutta siihen ihmiset näyttivät jämähtäneen. Aloituksessa ei myöskään ole puhuttu elinikään vaikuttavista sairauksista, minkä suhteen kannan ottaminen on luonnollisesti paljon helpompaa.
vuotiaalleni voi hankkia, tuleva lapsi ja minä menehtyisimme, väliä edelliseen lapseen, olikin 10 vuotta ja tämä kuopus on siunaus :)
tai muuten vastuuton hankkii lapsia, anna mitenkään oikeutusta sille, että itse toimii törkeästi. Grow up!
Vai saako täällä tappaakin, kun " on niitä muitakin tappajia" ?
Nykyvanhemmat elävät jossain idyllissä ja kuvittelevat elävänsä terveinä terveiden lasten vanhempina 100-vuotiaiksi.
Olen luopunut noin ahdasmielisistä ajatuksista kuin edellä on esitetty. Todellisuudessa vanhemmuutta on vain erilaista.
hankkia lapsi, jota hoidetaan hyvin ja joka on onnellinen ja tasapainoinen?
sairaus tulee kuin salama kirkkaalta taivaalta, mutta aina on rakkaus, se pysyy
jotka ajelehtii elämässään tuota mantraa hokien ja tuollaisella vastuuttomalla elämäntyylillä provosoi vaikeuksia.
33
Vierailija:
ja miehellä on kaksi sisarusta jotka hekin ovat normaaleja, tasapainoisia aikuisia. Mieheni isällä on nuoruudesta saakka ollut rappeuttava reumasairaus. Ja appiukko on hänkin erittäin lempeä ja mukava ihminen-toisin kuin täällä uhonneet negatiivisuutta uhkuvat täydellisen terveet...