Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

**TP:t heinäkuussa**

02.07.2007 |

Tämä pino on kaikille kahden lapsen äideille!

Aloitimme pinoutumisen aikanaan vauvakuumepuolella

joskus vuonna 2004 ja nyt pikkukakkosemme ovat jo taapero-iässä!

Uudetkin kirjoitteijat ovat tervetulleita!

Kommentit (43)

Vierailija
21/43 |
06.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on ollut kesälomavieraita koko viikko, niin ei ole oikein ehtinyt koneelle.

Täällä alkaa vähän tottua ajatukseen, että raskaana ollaan :) Vaikka ajatus vauvasta tuntuukin vielä kaukaiselta. Oireita ei oikein ole vielä mitään, alavatsasärkyä on ollut ja nyt on vähän väsyttänyt. Pahoinvoinnit noista aikaisemmista raskauksista on alkanut viikoilla 6-7, mutta toivotaan että tällä kertaa säästyttäisiin siltä... Kahdelle kaverille olen kertonut. Ja alkuraskaudenultran varasin jo alkuviikosta, se on 31.7. Joten sitä nyt odotellaan!

No nyt täytyy mennä taas! Lapset kaipaa!

Minsku

Vierailija
22/43 |
07.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kotiuduttiin jokin aika sitten tampereen reissulta. Oli ihan kivaa vaihtelua taas tähän arkeen, ja tietty siskoa oli kiva nähdä! Eilen käytiin Särkänniemessä, oli ne delfiinit taas niin suloisia.. =) Muutamassa laittessa esikoinen kävi mun tai miehen kanssa, ei halunnut yksin ennä. Kuopus kävi myös yhdessä laitteessa. Alkoi neiti olla niin väsynyt, että ei useampaan laitteeseen päässyt tällä kertaa.

Huomenna ohjelmassa kaveri tytön 3v synttärit. Muutenkin tuo ensi viikko, miehen toinen ja viimeinen lomaviikko, tuntuu jotenkin kiireiseltä..Maanantaina tulee yövieraita ja pari reissua pitäisi Lohjalle tehdä jossain vaiheessa, kolmeen eri kyläilypaikkaan..Tai neljään. =)

Äityliini se taitaa jo köllötellä Espanjan auringon alla.. =) ja täällä sataa.. =(

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/43 |
25.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulosti kivalta! Matkakuume on täälläkin edelleen todella kova! Mutta ehkä tämän kestää, jos sitten pääsisi ensi kesänä reissuun. Jos saadaan kunnolla rahaa säästöön, niin ollaan varmaan kolme viikkoa Thaimaassa. =D Mutta kyllä se kaksikin kelpaa. =)

Mökkireissulta palailtiin tänään ja oli yllättävän kiva reissu. En ole koskaan ollut mikään kovin innokas mökki-ihminen, mutta nyt nautin jotenkin ihan eri tavalla siellä olosta. Alkaa ehkä ikä painamaan...??! =) Ne mökitkin ovat suht " alkeellisia" , vessa löytyy pienen kävelymatkan päästä, ja juoksevaa vettä ei ole. Eikä telkkua tms. Vuokra" mökit" joilla ollaan oltu parina viime kesänä on ollu ihan päinvastaisia...löytyy kaikki mukavuudet, dvd-soittimesta lähtien..Ja lapsetkin nautti tuolla olosta. Nyt sitten perjantaina pakataan kamat taas kasaan ja suunnataan kaverin mökille lauantai-aamuna. Ovat vaan vesisadetta TAAS lupailleet.. =(

Ensi viikolla alkaakin jo lasten päiväkotiura.. =( Ja mun työt 12 yön päästä! Kylläpäs kesä on mennyt nopeesti..

Vierailija
24/43 |
25.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä kuullosti ihanalta Äityliinin matka :)

Hopoliinille oikein mukavia viimeisiä kotiäitipäiviä :)

Joeelalla ne viikot vaan vähenee! Jännittävää! Mä veikkaisin kyllä teille poikaa ;)

Miehen ensimmäinen lomaviikko täällä meneillään. Tällä viikolla ei mitään ihmeempiä ole ollut. Mies oli kalareissussa su-ma ja huomenna illaksi menee taas kalakisoihin. Ensi viikolla mennään Uuteenkaupunkiin ja sitä seuraavalla Vesilahteen ja Kouvolaan mökkeileen. Sitten onkin miehen vika loma viikko jo edessä ja sillä viikolla esikoinen aloittaa kerhon ja käydään vielä kontrollissa Taysissa siitä talven aikana leikatusta patista. Siinä se loma sitten jo menikin! Suunnitelmat on hyvät, mutta toetutus voi olla hieman hankalaa tän oloni takia. Aion kyllä sinnitellä :)

Mies on tosiaan intohimoinen kalastaja. Mutta niin on meidän pojatkin jo innostuneet siitä hommasta :D Varsinkin esikoinen, joka muuten ei pysy paikallaan, jaksaa veneessä istua parikin tuntia kalassa! Pienempi malttaa tietty vähän huonommin vielä, mutta välillä sekin jaksaa lähteä mukaan! Äiti jää aina ihan suosiolla rannalle ;)

Minsku

Vierailija
25/43 |
27.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Misä kirpparilla olit myymässä? kävikö kauppa? Mulla olisi sama edessä syksyllä, mutta kaksi hyvää kirpparia lopetettiin kevään aikana.. =( (Nova ja Minttutie) Niissä olen aina myynyt, kun on ollut tarvis. Ja ostellut kanssa. Nyt en olekaan kirpparilla käynyt sitten huhtikuun! Sinne Vallilaan asti ei jaksaisi ihan lähteä vain katselemaan.

Tänne ei mitään uutta kuulukaan. Illalla kävin lasten kanssa viereisellä hernepellolla poimimassa pienen pussillisen herneitä iltapalalle. Vaikkei niitä saisi mukaan poimiakaan, mutta meillä oli pieni pussi muihin verrattuna..Neitikin siellä innoissaan repi herneitä irti puskista, ne oli vaan niin kovin kiinni, että tyttö pyllähti joka kerran, kun sai herneen irti. =D Mansikoitakin olisi kiva lähteä poimimaan, mutta saakohan sitä itestään irti..

Vierailija
26/43 |
27.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

nostanpa meidän ylimmäksi...

hui kun muilla raskausviikot juoksee=) itellä

tuntui silloin vain matelevan.

vauvauutisia odotellessa=)

pitäis mennä etsimään joku valokuva tytöstä,mulla on

ollut tapana joka vuosi laittaa paikallislehteen synttärionnittelu

kuva kera.

itelläkin tuli uusiksi matkakuume kun muistelin matkaa heh heh

mä haaveilen talvella 2009 jos pääsis vaikka Kanarialle...haaveita...

äityliini ja Juho huomenna 1v8kk+neiti viikon päästä 6-v

Vierailija
27/43 |
28.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi ei...

Juholla varpaankynsi milliä vaille irti=(

mihin sen lyönyt,en oo huomannut mitään,

kait sen vaan pakko antaa irrota,

laitoin laastarin ja reppana itki,

ei ihme että poika on kiukkuinen.

sattuuhan tuo.

Katrilla varpaassa laastari,Juholla kaksi varpaassa,

Katrilla isot laastarit jalassa,

höh=(

meinaan leipoo tänään ja anoppia TK:hon katsomaan,

vettä sataa,mies töissä,siinäpä päivän suunnitelmat.

äityliini ja Juho 1v8kk

Vierailija
28/43 |
29.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

^mitäs kuuluupi?

nostan vaan....

meille ei kummempaa...

äityliini ja Juho kellä liki varpaankynsi irti=(

1v8kk1pv

Vierailija
29/43 |
29.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh huh mikä päivä. Aamusta asti touhuttiin ja leivottiin, sillä juhlittiin tänään esikoisen ja mun yhteissynttäreitä isovanhemmille, sisaruksille ja serkuille. Porukkaa oli just alle 20 henkee.

Kaikki meni kuitenkin tosi hyvin, tarjoilut onnistui ja sankarit saivat lahjansa :) Esikoisen lempilahja oli Bratz meikkipää... meni nukkumaan sen kanssa ja minä saan ensi viikolla sen kameran!!!

En kyllä muuten ole kummoinen kokki enkä erityisemmin pidä leipomisesta, mutta synttäreille saan aina ihme inspiraation ja katselen lehdistä reseptejä jotka sitten toteutan. Tänään onnistuin tekemään mm. raikkaan meloni-kinkku-avokado-mansikka- salaatin ja lohi-vuohenjuustopiirakan. Täytekakun kyllä " tilaan" joka vuosi äidiltäni, sillä sitä en todellakaan osaa tehdä.

Ja juhlat senkun jatkuu ensi viikolla... tiistaina tulossa parit kaveriperheet, keskiviikkona mun kummisetä, torstaina esikoisen kaverit ja lopuksi perjantaina mennään mun hyvän ystävän pihajuhliin. Eli tästä viikosta kun selviän niin sitten alkaakin miehen 3 viikon loma!!!!

Hopoliini: oltiin puotinharjun ostarin yläparkkipaikalla. Paikka maksoi 20 eur ja pöytä 5 eur. Olen aina aikaisemmin ollut hietsussa, mutta nyt ajateltiin kokeilla muuta, kun hietsu sunnuntaisin aika kallis ja tavaratkaan eivät enää olleet ihan parhaita. Tavarasta maksettiin paljon vähemmän kuin hietsussa, mutta ihan hyvin meni varsinkin lastenvaatteet. Ja parasta oli se, että ei tarvinnut varata paikkaa ja auton sai siihen viereen joten myytiin pöydän lisäksi auton takaluukusta tavaraa.

Olikos muita kysymyksiä..?

Nyt niin väsy, että pakko lähteä kohta nukkumaan.

Hyvää alkavaa viikkoa kaikille, erityisesti Miskulle hyviä vointeja :)

j

Vierailija
30/43 |
30.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin se sitten vika vapaaviikko pyörähti käyntiin.. =/ Iltapäivällä soittelen jo päiväkotiin ja ilmoitan, että huomenna tullaan tutustumaan ekaa kertaa. Kumma juttu, että näin " alan ammattilaisenakin" pyörii samat asiat mielessä, ku varmaan monella muullakin päiväkotiuran aloittelevalla.. =) Pitäisi muka tietää jo kaikki..mutta vienkö tarra- vai housuvaippoja, mitä pakkaan varavaatereppuun, jne..Eilisilta vietettiin esikon vaatekaapilla vaatteita nimikoiden, tytön kaappi vasta osittain käyty läpi. Tossut käytiin eilen neidille ostamassa (olisin halunnut kultaiset, mutta niitä ei ollut sellaista mallia, mitä halusin.. =( Jouduttiin tyytymään punaisiin..) Ja kotiin tullessa huomasin, että pojan tossut on käyny kesän aikana pieniksi..joten tänään uudestaan tossuostoksille. =) Ja H&M:stä haettiin tytölle reppu. Kuravaatteet menee tänään vielä pesuun, vaikkei ne likaisia olekaan, mutta kuitenkin..Kaikenlaista touhua se päiväkodin aloitus teettää.. =) Koskas teillä äityliini alkoikaan hoito/työt?

Minskulla taitaa olla vielä mies lomalla?! Mites on loma mennyt? Itseasiassa mulla alkaa vuosiloma keskiviikkona, eli huomenna on viimeinen kotihoidontuen päivä..Ja kahen viikon päästä tulee jo oikea palkka, sitä on odotettu!! =D

No, nyt suihkuun ja tossuostoksille! =D

Vierailija
31/43 |
30.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ruoan laiton keskellä huikkaan=)

masukkaille hyviä vointeja ja Onnea Joeela vaikkakin myöhässä.

Meillä on la ja su synttäreiden viettoa ja kaikki ei tietty pääse silloin että lattiaremontin jälkeen tulee joitakin vielä ja mun isä ja sisko ei tuu nyt,tulevat joskus syyskuussa.

lapsilla molemmilla alkaa hoito 13.8 maanantaina,pari viikkoa siis enää.

Katrin eskari alkaa hiukan ennemmin torstaina 9.8.

Juho menee tutustumaan hoitoon(joka elokuun ajan siis perhepäivähoitaja) edeltävällä viikolla,Katrilla on eskariin tutustuminen 8.8(ja hoitoon mut se nyt on jo tuttu paikka).

Mä vien kierrätyskeskukseen pari pussia tavaraa/vaatetta tänään,

kaikkea en jaksa koittaa myydä ja syksyllä jossain kohti varaan ainakin kuukaudeksi paikan isolta kirppikseltä,kova työ vaan niitä hinnoitella yms.osa on kyllä jo hinnoiteltu kun keväällä oli se

lastenvaatekirppis.

Mies töissä keskiviikkoon asti ja sitten taas lomalla.

Katrille eskarireppu pitäis ostaa kun nuo liika pieniä nuo reput mitä

nyt on,Juho saa yhden niistä hoitorepuksi,mä olen

miettinyt vaippamäärääkin jo heh heh ja otanko nokkamukin kun Juho ei muusta juo ym.

taitaa mamia jännittää vaikken ekaa kertaa lastani ees hoitoon vie=)

äityliini ja Juho 1,8v ja Katri kohta 6-v

Vierailija
32/43 |
30.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä edelleen lomaillaan :) Onneksi tuo miehen loma on nyt, saan ite lepäillä ;)

En muista oonko kertonut, että esikoinen aloittaa kerhon kahden viikon päästä. Mitenkä jo se voi tuntua näin äitinä tosi haikealta ja tuntuu että toinen on niin iso poika... Vaikka vasta reilut 3vee

Keskiviikkona olis tarkoitus lähteä Uuteenkaupunkiin. Tuntuu vaan flunssa iskevän :( Katsotaan nyt miten käy.

Huomenna mennään yksityiselle kurkkaan miten tuolla masussa asiat ovat.

Täälläpäin on jotenkin syksynen ilma, vaikka aurinko välillä pilkottaakin... Joko se kesä meni?

Minsku

Vierailija
33/43 |
30.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää nyt varastoon surffailla, ku vähenee varmaan täällä käynnit, kun töihin meen..En kyl kokonaan meinaa teitä unohtaa! =)

Tule sit Minsku heti kertomaan, mitä ultrassa näkyi! =) Paljonkos sulla nyt on viikkoja?

Vierailija
34/43 |
31.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli tänään se alkuraskaudenultra. Ja kaikki näytti olevan hyvin. Sikiö oli oikeessa paikassa ja sydän löi hurjaa vauhtia. Lääkäri halus testata 3D ultraakin tässä varhaisraskauden vaiheessa, ja tottakai annettiin kokeilla. Eihän siitä sillain vielä näkynyt, vartalon muoto ja pää sekä käsien ja jalkojen alut. Kokoa oli hurjat 2cm ja vastas täysin viikoja kierron mukaan, eli 8+4, mutta koska raskauden kesto lasketaan sen 28 päivän kierron mukaan, niin viikot 8+2 jätettiin kuitenkin voimaan.

Huomenna lähdetään sitten sinne Uuteenkaupunkiin. Tullaan kyllä loppuviikosta jo takaisin.

Minsku

Vierailija
35/43 |
31.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään oltiin ekan kerran päiväkodissa lasten kanssa. Molemmat oli tosi ujoja, ja esikko varsinkin jännitti tosi paljon. =( Ei me siellä oltu ku tunti, katotaan jos huomenna vaikka syötäis jo. Selvis ainakin, et molemmat lapset saa yhden ennalta tutun (ja kivan!) hoitajan, esikon vanhoja hoitotätejä. Se varsinkin äiskää lohduttaa, että poika saa tutun hoitajan, luulen, että poitsulla tulee olemaan aika vaikeaa alku.. =`( Eikä neitikään varmaan selviä ilman itkuja, mutta jotenkin tuntuu, että kuopus pärjää kuitenkin paremmin. Saa nähdä.

Perjantaina tiedossa vapaailta, lapset menee siskon luo yökylään. Ajateltiin vuokrata pari leffaa ja lauantaina päivällä ehkä (jos jaksaa lähteä..) mennä vielä kaupungille syömään ja leffaan. Käytiin miehen kanssa ennen lapsia leffassa tosi usein, 4-5 kertaakin kuukaudessa. Nyt ei olla varmaan pariin vuoteen käyty ollenkaan..Jotenkin on kivempi viettää vapaa-ajat ihan rauhassa kotosalla, leffan ja namipussin kera. =)

Vierailija
36/43 |
02.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis jo heinäkuu... tuntuu, ettei kesä vielä ole kunnolla edes alkanut.

Onneksi ilmat taas vähän kesäisemmät kuin esim viime viikolla kun sai kuravaatteita kaivaa kaapista. Oltiin eilen meren rannalla pikinikillä, lapset leikki veden rajassa ja me vaan miehen kanssa istuskeltiin ja nautittiin. Tollaset hetket saa uskomaan, että kyllä sitä lasten kanssa on ihan rentoakin ja kolmatta odotellaan entistä innokkaammin :)

Hopoliini taisi kirjoittaa jotain rahajutuista ja olen samaa mieltä, että aika kallista on lomailu ihan suomessakin. Kun neljän hengen perhe menee vaikka linnanmäelle niin sata euroa voi helposti mennä rannekkeineen, herkkuineen ym. Vielä kuukausi pitää minunkin kituutella hoitorahalla, mutta sitten alkaa taas äitiysloma ja rahaa tulee vähän enemmän.

Mites minsku... täällä odotellaan sun täti kuulumisia... :)

Ja äityliinille kivaa espanjan lomaa!

Hopoliini, ootteko olleet thaimaassa useamminkin? Olen itse haaveillut matkasta sinne, viimeksi vuosi sitten keväällä, mutta jäi sitten tekemättä. Ehkä sitten joskus...

j ja tytöt 4v11kk&1v7kk

Vierailija
37/43 |
03.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa, ku kesä tuli takaisin!! Voi taas tosiaan ne kurikset heittää kaapin perukoille.. =) Tässä odotellaan, et kuopus herää päikkäreiltä, et päästään rannalle lähtemään. Lapset menee uimaan, me miehen kanssa ei taideta mennä..

Joeela, ollaan oltu Thaimaassa joo ennenkin. Jotain 5 tai 6 kertaa..en muista tarkkaan..Pisimmillään ollaan miehen kanssa reissattu siellä 3 kuukautta, käytiin myös Singaporessa ja Malesiassa. Esikko ollut myös kaksi kertaa mukana, kuopus ei vielä siis ollenkaan. Tällä hetkellä ei päähän muuta mahukkaan, ku matkan miettiminen.. =D No, onpahan ainakin motivaatiota palailla töihin tienaamaan. =)

Nyt pakkaamaan rantakamoja.. =D

Vierailija
38/43 |
03.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies on iltavuorossa, mutta mun sisko on täällä. Jospa mekin tästä innostuttais lähteen rannalle!

Ei tullut täti... Lauantaina sain testiin haamun ja eilen uusintatestissä näkyi vahva viiva! Eli niin tässä nyt odotellaan sitä pikkukolmosta ja laskettuaika näillä näkymin maaliskuun alkupuolella :) Väilillä olen onneni kukkuloilla, välillä taas iskee pakokauhu miten selvitä kolmen kanssa. Mutta varmasti ihan normaalia tämä murehtiminen :) Nyt vaan toivotaan, että kaikki menee hyvin :)

Minsku

Vierailija
39/43 |
03.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli oikein kylmät väreet, kun luin viestiäsi. =D Kiva saada tällaisia uutisia!

Eipä meille muuta uutta, rannalla käytiin, ja oli ihmeen hiljaista..Siis porukkaa kyllä oli, mutta kuusijärvellä käydessä sitä on tottunut siihen, että siellä istutaan kuin sillit suolassa... =) Kaipa kaikki täältä etelästä on lähtenyt kesälomille.

Vierailija
40/43 |
03.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ONNEA Minsku :) Ihana uutinen!!!!!

Hyvin kaikki menee, nyt vaan nautit kesästä ja siitä ettei masu ole vielä tiellä niinkuin täällä. Nyt jo menossa rv 33 ja tuntuu, että aika mennyt ihan siivillä. Yritän nauttia omasta olosta, sillä painonnousua (nyt 14 kg) lukuunottamatta voin aivan mainiosti. Ja tämä on sitten todellakin viimeinen kerta raskaana eli haikeina mielin kohti LA:ta.

Oltiin tänään kahden äitikaverin kanssa koko päivä uimastadikalla ja kivaa oli. Meillä oli hurjasti eväitä ja pienemmät nukkuivat päikkäreitä 2h joten aikuisetkin saivat hetken jutteluhetken. Isommat uivat melkein koko päivän, syömään piti oikein pyytää monta kertaa.

Rasvasin lapsia monta kertaa, mutta itseni vähän unohdin... niin vähän punoittaa olkapäistä.

Hopoliini, ootteko jo käyny katsastamassa kumpulan? Tai missä rannoilla käytte? Me oltiin sunnuntaina vuosaaren kallvikissä ja se on tosi lapsiystävällinen paikka.

Mies on taas pelaamassa golfia, tytöt meni nukkumaan jo klo20 rankan uintipäivän jälkeen joten mulla ihanaa " omaa aikaa" :)

j