Masennuslääkkeet ja laihdutus
Eli painoa on kertynyt kohtalaisesti liikaa ja nyt on kova yritys laihduttaa. Ongelma on vaan se että kun joudun edelleen ottamaan citalopramia 15mg päivässä. Olo muuttuu heti muutaman päivän " kuurin" jälkeen huonoksi. Olen raskauksien jälkeen joutunut myös laihduttamaan ilman lääkitystä ja olen voinut laihiksella jopa paremmin kuin muuten. Nyt vaan alkaa heti sivuoireet( samanlaiset kun lääkettä aloitellessa) puskemaan päälle. Onko jollain kokemusta vastaavasta? Pitääkö koko laihis siirtää siihen että lääkitys lopetaaan kokonaan vai mitä? Kiitos vastanneille!
Kommentit (4)
millä tavalla laihdutat? Itse syön Sepramia 20 mg päivässä, ja kun syksyllä aloin laihduttaa vanhalla, hyväksi havaitsemallani tavala, eli jättämänllä hiilarit pois, niin masennus ja kiukkuisuus palasi heti takaisin. Hiilarithan vaikuttaa aivojen mielihyvähormoneihin.
Nyt syön jonkuin verran hiilareita, mm. ruisleipää, niin mieli ja olo on pysynyt tosi hyvänä, ja paino putoaa kuitenkin.
edelleen hirveä kuin lääkkeen aloitusoireet taas menossa! Olen aloittanut tän laihiksen jo monta kertaa mutta nyt päätin että jatkan vaikka henki lähtis en enää kestä tätä ylipainoa!! (20kg) eikö kellään muulla ole samanlaista tilannetta, kokemuksia? ap
annoksella sinuun verrattuna eli 30 mg päivässä. Aloitin toissa syksynä laihduttamaan ja laihduin -20 kg, mutta ei minulla missään vaiheessa tullut mitään oireita. Voin oikein hyvin. Voiko syy nyt olla jossain muussa sinulla? Tai sitten se vaan on niin yksilöllistä.
Ensin koitin just vähentää hiilareita niin hups ihan sika sekava olo iski! Nyt oon sitte koittanu syödä monipuolisesti ja laskea kaloreita mutta ei olo ole siltikään parantunut. Todellä ärsyttävää, mutta tästä ylipainosta on päästävä! =(ap