Brion Ponyt/Emmaljungan Softyt/Oran Mallat?
Millaisia kokemuksia teillä näistä on? Miksi valitsitte juuri ne, mitkä teillä on?
Ponyjä on silmiini sattunut useimmin, mutta Softyjäkin taitaa olla liikkeellä. Mallat näyttävät Oran sivuilla hyviltä, mutta missähän niitä myydään? Tai ehkä saa vain tilaamalla. Malla-mallissa on vakiona kuomu ja 5-pistevaljaat ja tavarakori metallinen ja hinta vain 129e uutena yksillä nettisivuilla (kun täällä ei saa mainostaa, niin en sano tarkemmin). Toisaalta Ponyissä on saatavana ihania värejä :-) Kahdella lapsella käytetyt, väreiltään turvallisen tavalliset yhdistelmät meillä jo on, joten haluan jotain uutta ja raikasta.
- tiukkis
Kommentit (6)
Ei tosiaan kolise ainakaan meillä jalat, vaikka olen 174 cm pitkä. Mieskin pystyy suht hyvin työntää normaalisti, vaikka pituutta 197 cm. Tosin aika usein kävelee vähän vieressä.
Jos jotain kaipaisin, niin isompaa tavarakoria, mutta silloin koko istuinosaa pitäisi nostaa tai tuoda lähemmäs työntäjää, jolloin työntömukavuus varmasti kärsisi.
Kävin eilen ostamassa Brion Ponyt lapsillemme (2v 9kk ja 10kk.) Tosi kevyet ja näppärät työntää! Ihastuin näihin erityisesti siksi, ettei rattaissa ole mitään ylimääräistä, vaan ovat mahdollisimman yksinkertaiset. Mielestäni ovat myös tosi hyvännäköiset, erityisesti Eva pyörät " vanteineen." Meillä on Emmaljungan Ceroxit -06 ja on ihmeen kevyt työntää Ponyja verrattuna Ceroxiin.
Ostin Ponyt hintaan 129¿. Kysyin liikkeestä, miksi ovat näin halvat ja minulle vakuutettiin, että ovat uusinta mallia ja kuosia ja että sama kuosi tulee myyntiin vielä syksyn malleissakin=/ Nettiä sitten selaillessani ja soitettuani muutamaan liikkeeseen selvisi, että ovatkin vuodelta -06, eikä kyseistä kuosia ole aikoihin enää saanut, saatikka tule enää ensi kaudella myyntiin. Kyllä potutti, en ihan periaatteesta osta " vanhaa" mallia. Vien rattaat tänään takaisin ja jään odottelemaan tilaukseen jo laitettua tämän vuoden mallia. Ymmärtääkseni kankaat ja työntöaisan materiaali ovat paremmat näissä tämän vuoden malleissa verrattuna -06 malleihin, runko on sama. Uudet kuosithan saapuvat taas syksyllä, mutta löysin silti näistä tämänhetkisistä mieluisan. Mua henk koht ärsyttää se, kuinka liikkeissä toisinaan yritetään " vedättää" asiakasta, tai ehkä myyjä ei ollut tarpeeksi asiantunteva.
Mutta minä ainakin tykästyin näihin Poneihin, erityisesti ulkonäön perusteella =) Ja lyhyen kokeilun jälkeen, totesin tosi hyviksi työntää sekä isolla, että pienellä lapsella. Uusia Ponyja odotellessa...
Ostin ensiksi jotkut matkarattaat, joitten nimeä en enää edes muista, mutta hyvin pian todettiin, että edes minä en pysty niitä työntämään ilman jatkuvaa potkimista alarautaan. Möin ne sitten pois ja ostin tältä palstalta käytetyt Ponyt.
Ollaan oltu ihan äärettömän tyytyväisiä ja ne on olleet etelän reissullakin mukana. Noista muista merkeistä en tiedä mitään, mutta tämän kokemuksen nojalla liputan Brion puolesta.
Me päädyttiin yhdistelmien jälkeen myös avorattaisiin ja tyytyväisiä ollaan oltu. Ilman suurempia vertailuja valittiin Softyt, kun yhdistelmätkin olivat Emmaljungat ja niistä ei huonoa sanottavaa ollut. Softyissä on 5-pistevaljaat ja metallinen tavarakori, johon ei kyllä suuria ostoksia mahdu. Kuomu ostettiin lisävarusteena. Selkänojan saa kahteen asentoon, makaavampi on mielestäni vähän liian pysty päiväunia varten, vaikka reissun päällä muksu on päikkärinsäkin noissa nukkunut. Tukevat rattaat, kevyet työntää ja kulkevat aika helposti myös lumessa ja loskassa, vaikka yhdistelmien jälkeen kaposet renkaat tuntuvat kyllä melko rimpuloilta.
Oran rattaita myy pääkaupunkiseudulla muistaakseni AT Lastenturva.
kuin Softyt. Minulla ei ole mittaa sen enempää kuin 170cm mutta mielestäni Softyt on matalat työntää.
En keksi mitään moitittavaa Malloista. Kauppakassi mahtuu muuten kivasti tavarakoriin, eikä tarvitse tunkea istuinosan alle.
Työntömukavuus on iso asia. Täytyykin testata ennen hankintaa. En ihan ole 170cm pitkä, mutta silti olen joissain vaunuissa huomannut tuon, että jalat kolisee.
Onko jollain kokemusta Ponyista/Softeista, että olisivat hankalat tässä suhteessa? No, kävelyvauhtikin tietysti vaikuttaa, shoppaillessa ei tarvi niin paljon tilaa kuin reippaalla lenkillä.
Vielä mielipiteitä?
- tiukkis