Club 30: Heinakuun kuulumiset
Heinakuu alkoi vesisateessa...sita taalla riittaa. Toivottavasti suomessa on paremmat kelit.
Me saatiin vihdoin reilun kuukauden odotuksen jalkeen netti toimimaan, ihanaa. Torstaina mulla on ultra, kaikki peukut nyt tarvitaan etta siella nakyy jotain elamaa. Ei siis vauvaa, sehan nyt jo tassa menkkakivuissa ja vuodoissa tiedetaan, mutta olis kiva jos jotain soluja rakkuloissa nakyis. Se olis jo enemman kuin uskaltaisi toivoa.
Seuraavalla viikolla mennaan kuulemaan mita IVF laakari ehdottaa. Vaikka kyllahan me se tiedetaan, ettei taa meidan taival jatku ilman lottovoittoa ja sita munasolua.
Mukavaa alkavaa heinakuuta kaikille!
Kommentit (33)
Toivon koko sydämestäni että tällä kertaa et joudu pettymään.
Onnea myös Helille.
Ja tsemppiä ja jaksamista Nurulle, Suvikselle ja muillekin vanhoille tutuille. Mikäli kukaan täällä nyt enää minua muistaa...
Minulla poika on nyt 1 vuosi 9 kk. Olen hänestä kiitollinen joka päivä. Ei ole lapsettomuus kokemuksena unohtunut, ja sitä paitsi onhan se edelleen siinä mielessä ajankohtaista, että melkein kaikki joilla on samanikäinen lapsi odottavat jo seuraavaa, ellei ole jo syntynyt. Itse en usko koskaan enää olevani valmis hoitoihin, vaan olen onnellinen että saimme tämän yhden rakkaan lapsen. Toki lisääkin saa tulla milloin vaan jos olisi tullakseen, mutta enpä usko että niin koskaan käy. No eipä tarvita ehkäisyä.
Salaa käyn myös minä lukemassa melkein päivittäin clubin kuulumiset.
Tämä palsta antoi voimaa ja uskoa, kun se oli itseltä lopussa, siksi edelleen tulee ensiksi luettua tämän palstan kuulumiset.
Lenelle onnittelut plussasta, peukut on pystyssä, että kaikki menisi hyvin.
Tsemppiä myös muille clubilaisille, jospa se plussajuna nyt lähti käyntiin.
Meillä neiti nyt 2 kk vanha ja itkuinen on ollut.
Päivääkään en vaihtaisi kuitenkaan pois. Kun takana on 4 vuoden lapsettomuus, niin ehkäpä asenne on hieman erilainen ja ymmärtää, millainen lahja se lapsi todella on. Pienistä ei viitsi kitistä..
Ihanaa kesän jatkoa ihanaiset naiset!
T:Minerva
Toivotaan että sinne sun masuun olisi nyt asettunut sellainen sitkeä sissi joka pitäisi kovasti kiinni. Onnea kovasti ja pidetään peukut ja varpaat pystyssä ja noista PMS oireista veilä... eikös sitä ole niin niin monta kertaa todettu että ne voi hyvin myös olla niitä raskauden ensioireita. ;)
Hauska kuulla että monet clubin konkarit edelleen täällä jaksaa käydä kurkkimassa ja meitä tsemppaamassa. Uskomatonta miten nopeasti aika onkaan kulunut kun teidänkin monen pienokaiset on jo yli vuoden ikäisiä. =)
Oma piinis on lähtenyt etenemään, tänään siis pp3. Muut aatokset on pitäneet kiireisenä joten en sitä edes ole ajatellut, ihan piti kalenterista tarkistaa että mikäs päivä se inssi tehtiinkään. ;)
Jotenkin kyllä tuntui että siitä ois ollu jo enemmän aikaa... saa nähdä miten hermoiluksi tämä sitten lopussa meneekään. Toivottavasti ei, takokaa mulle sitten järkeä jos alan täällä hirveesti vauhkoomaan. =)
Aurinkoista viikonalkua kaikille!
Voi kun nyt olisi lääkitys kohdallaan ja pikkuinen pysyisi. Ymmärrän hyvin, ettei vielä liputa ja riehututa. Meilläkin on 4/4 keskenmenoa, joten tiedän itse miltä tuntuu toivoa vaikkei olekaan toiveikas. Mutta siis onnea ja vau!
Suvis, mä laitan sulle postia heti kun tästä suoriudun. Kiitos osoitteestasi ja pitkää pinnaa näin julkisestikin.
Heli, kiitos terveisistä. Miten se onkaan mennyt näin, ettei vielä kertaakaan ole edes ehditty näkemään Pena masun ulkopuolella? Kiirettä kai... Tai laiskuutta :-D
Kiva oli kuulla monen vanhan klubilaisen kuulumisia. Haleja kaikille ja vähän aurinkoisempaa tai ainakin kuivempaa loppukesää!
Tänään siis mennään pp6 ja mitään tuntemuksia ei ole ja jotenkin nyt on tullut se vaihe päälle että en usko ollenkaan onnistumiseen. No katsotaan nyt miten tämä tässä vielä muuttuu piinan edetessä. =)
Kiirettä riittää muulla rintamalla ja nyt lähdetään koko viikonlopuksi muihin maisemiin joten en varmaankaan ehdi kovasti piinistäni edelleenkään miettimään. Muuttolaatikot onneksi jo purettuna vain joitakin pitäisi enää roudata kellariin ja muuttofirmakin haki tänään aamusta pois tyhjät laatikot jaloista kuleksimasta.
Nyt jos en lopeta muuttuu tämä pikainen viestini taas romaaniksi... yrittäkää kestää mua. ;)
Heippa kaikki, vanhat ja viela vanhemmat. Ihana kuulla vanhojen clubilaisten kuulumisia ja kyllahan se taitaa niin olla etta kerran kun taalla on ollut on vaikea irtautuakaan. Niin lahella nama asiat ovat meita kaikkia ja kun on saanut sellaista tukea kun me saamme taalta kanssa tovereiltamme sita ei unohda.
Heli: kiitos tsempityksista.
Hamu: Terkkui kovasti sinnekin, uskomatonta etta teidan poika on jo 2 v, niin se aika vain menee, muistan elavasti siun plussauutiset.
Minerva: apua, onko siita jo 2 kk. Naatiskelehan nyt pikku prinsessasta. Mie luulen et jos me joskus onnistutaan ja saadaan oma prinssi tai prinsessa se on auttamattomasti meidan silmatera. Terkkui siullekin kovasti.
Kesakukka: Mukava kuulla etta olette lomafilliksissa suomessa (ilmeisesti tallahetkella), ja onnea viela kerran pienesta pojasta. Pistetaan viela oikein paljon onnea matkaan ja ilmoittelehan kun poika on parkassu ja ilmoittanut syntymastaan.
Tirppa: Ihana kuulla siun kuulumisista. Ja terkut ticoticolle!
Tiuhtis: Joko asunto on loytynyt? Ma laitan sahkopostii jahka nailta kiireilta ehtii...(laiskuttaa vain).
SuviTuulia: Tarraliimaa oikein kovasti. Taalla peukut on pystyssa ja kavet ristissa kyynarpaita myoten.
Lene: Onnea plussasta!!! Ihania uutisia, paljon tarraliimaa ja onnea matkaan.
Omaa napaan ei kuulu mitaan ihmeita. Mennaan kp 17, ei ollut mitaan ovulaation merkkeja joten se siita varmaan. Menkat tuli tasan 2 paivaa sen jalkeen kun lopetin laakityksen, nain pitikin kayda. Ja viikon paasta pitais olla " oikeat" menkat, tosin en oikein jaksa uskoa etta ne tulee. Aamu ja iltalampoja olen mittaillut, ei juurikaan muutosta, ei ainakaan ovulaatioon viittaavaa. Joten oliko taa nyt tassa taas.
Meilla seuraava laakari vasta lokakuussa, ellen raskaaksi ole tullut ennen sita. (en usko)
Niin se vain ihminen pettyy kun vahankin alkaa uskomaan. Vaikka meilla olis viela viikko aikaa ennen " tulosta" siis menkkoja, ja niita menkkoja ma oikeasti haluaisin. Se kun olis merkki et munikset toimii, niin kylla sita jo nyt alkaa masentumaan, ellei nama ole sit alkuoireita..
Vielakaa ei kesaa ole nakynyt, toivottavasti ens kuussa sit kun mieskin on lomalla.
Juu juu...kylla mie yritan pitaa hannan pystysssa ja paan koholla. Terkut kaikille sinne suomen suveen.
-wintteri-
minä käyn myös aina kurkkimassa tuttujen kuulumisia vaikka en usein kirjoittelekaan. Toivoisin niin kovasti onnistumisia teille kaikille hoitojen saralla.
Meillä poika on nyt 1v 6kk ja huiman vilkas. Olen ollut kesän (huhtikuusta alkaen) hoitovapaalla ja on tuntunut ihanalta luksukselta heräillä rauhassa aamulla ja ulkoilla mielin määrin. Lokakuussa alkaa sitten arki ja hoitopaikkaa on haettu.
Mies haluaisi kovasti kakkosta, minulle se ei ole yhtä tärkeä juttu mutta saa tulla jos tulee- en kyllä usko,vaan luulen että tämä ihana veijarimme oli todellinen onnenkantamoinen IVF:on hormonijälkimainigeissa.
Lähinnä ajattelen sitä olisi kiva että pojalla olisi aikuisena lähisukulaisia, eikä samassa tilanteessa kuin itse olen (eli se että 75v. kummitätini on lähin omaiseni suvustani). Sisaruus voi toki olla rikkaus tai kirous. Se on kuitenkin mietitty että hoitohin ei lähdetä enää. Meillä on yksi alkio pakkasessa mutta päätöstä sen suhteen ei ole tehty.
Suviksen piinailukuulumisia odotan pian ja käyn taas kurkkimassa. Olisi kyllä jo teidän vuoro.
Melko äkkiä on tämänkertainen piinis edennyt. Tänäänkin nyt on vasta eka kerta kun edes aattelen koko asiaa ja jouduin oikeen laskeskelemaan että mikäs päivä nyt onkaan menossa. =)
Parisen päivää on rinnat ollu hieman arat, mutta sehän ei vielä sano mitään suuntaan tai toiseen ja eilen illalla selkääkin jomotteli menkkamaisesti. No eihän noista tietenkään voi vielä mitään päätellä.
[b]Lene[/b] mitenkäs olet voinut, joko on raskausoireita? Toivotaan nyt kovasti että kaikki menisi hyvin. Voimia sine tähän tosi piinaan!
[b]wintteri[/b] toivotaan että sun kroppa nyt toimisi ja saisit ne mankat ihan ajallaan ja sitten ehkä pääsette vielä tosissaan siihen vauvan yritykseenkin. Mitenkäs häävalmistelut on edennyt?
Kaikille muillekin huiskutuksia. (O/
[b]Nurulle[/b] ja teidän koko perheelle mukavaa Suomen lomaa ja toivotaan että nämä säätkin tästä vielä suosisivat hieman paremmin lomailua. =)
Milloin aiot testata?
Aika vähissä on raskausoireet. Lähinnä pissattaa koko ajan ja tulee heikko olo jos on syömättä pitkään. Pari pahoinvoinnin aaltoakin on käynyt. Mutta esimerkiksi eilen ei ollut oikein mitään oireita. Mulla on alkuraskauden ultra rv 6+3 eli viikon päästä tiistaina. (En saanut myöhempää aikaa omalle lääkärillemme, mutta kuulemma rv 6+ pitäisi sykkeen jo näkyä.) Se on sitten se hetki mitä jännitetään urakalla. Hirvittää ajatuskin.
Lene
Lene74:
Milloin aiot testata?Aika vähissä on raskausoireet. Lähinnä pissattaa koko ajan ja tulee heikko olo jos on syömättä pitkään. Pari pahoinvoinnin aaltoakin on käynyt. Mutta esimerkiksi eilen ei ollut oikein mitään oireita. Mulla on alkuraskauden ultra rv 6+3 eli viikon päästä tiistaina. (En saanut myöhempää aikaa omalle lääkärillemme, mutta kuulemma rv 6+ pitäisi sykkeen jo näkyä.) Se on sitten se hetki mitä jännitetään urakalla. Hirvittää ajatuskin.
Lene
Oireista sen verran: minulla molemmilta varsinaiset raskausoireet alkaneet vasta viikolla 6+jotain.
Suviksellakin on jo piina noin pitkällä. Jännittää.
Tänään tosin kaupassa käydessäni mun oli tarkoitus käydä myös apteekissa hommaamassa tesit jo valmiiksi, mutta en muistanut. =O
Eli sekin kertonee miten paljon olen asiaa ehtinyt ajatella. No katsotaan jos vaikka huomenna sen ehtisin ja muistaisin ostaa. Mutta testausajankohtaa en kyllä vielä tiedä, perjantainahan sitä kai jo voisi mutta mulla on yleensä menkatkin alkaneet vasta pp16 tietämillä. Joten saa nähdä miten päätän tällä erää menetellä, niitä negoja kun on niin tylsä aina tehdä.
Oireista sitten vielä että rinnat on edelleen arat ja jos oikeen ponnistelen niin voisin väittää niiden olevan tänään aremmat kuin muina päivinä. Menkkamaisia juilinoita on ollut pariin otteeseen ja välillä selkää särkee. Kaikki nuo voi siis johtua tuloillaan olevista menkoista, raskausoireita kun näin aikaisessa vaiheessa kuitenkaan en oikeen jaksa uskoa niiden olevan. (jos siis edes oisin raskaana)
Ihaninta tässä nyt on se että aurinko paistaa ja kämppäkin viimein täysin kunnossa. Joten nyt alkaa vähitellen helpottaa. =)
Testasin viime viikolla kun tuli vieraita illaksi, että voiko juoda viiniä. Se oli yllättäen plussaa, vaikka olikin kaikki pahat PMS-oireet. Nyt PMS on alkanut muuttua raskausoireiksi. Poistun nyt takavasemmalle ellei taas mene kesken. Meikäläisen km-prosentilla (75%) se on ikävä kyllä hyvinkin todennäköistä. Nyt on sentään lugesteronituki mukana, se ehkä jeesaa vähän.
Suvis: mullakin on pieni mahis tupliin, sillä tässä kierrossa lähti ultran mukaan kaksi munista liikkeelle. :-) Odotellaan nyt sitä sinun plussaa - kyllä ainakin jomman kumman niistä munasoluista on nyt jo pakko tarrata! Käyn katselemassa kuulumisesi. Terkut tutuille ja ihania aurinkoisia plussasäteitä kaikille niitä toivoville!