Mikä on lähihoitajan palkka? Suositteletko lähihoitajan työtä?
Kommentit (12)
itse työskentelen tk-päivystyksessä lähihoitajana ja tykkään työstäni =) tätä voisin suositella, mutta vaki paikkaa käytännössä mahdoton saada tällä hetkellä. vanhustyöhön mua ei sais kirveelläkään, arvostan kyllä heitä jotka sitä jaksavat tehdä, mutta näillä palkoilla, en tekis ku sellasta joka tuntuu hyvältä...
lisillä tienaat.. mutta onhan työ ns. antoisaa. mun mielestä sitä pitää tehdä mistä tykkää!!
Kyllä mua nyppii suoraansanottuna huono palkka, kun jopa osastosihteerit tienaa enemmän. Hengityshalvaustiimeissä saa saman rahan, ja pääsee murto-osalla tästä työmäärästä, että se tietenkin vois olla varteenotettava vaihtoehto. Ja käytännössä sairaalassa joutuu tekemään todella paljon sairaanhoitajan töitä, koska sairaanhoitajia on niin vähän työvuoroissa eikä yksin ehdi tekemään kaikkia töitään.. Eli vastuu on suuri, työmäärä ja kiire kamala puhumattakaan henkisesti stressaavasta työilmapiiristä (naisvaltainen ala ja asiakaspalvelutyö..)
Vuosia tällä alalla olleena, en ainakaan voi suositella laitoksessa tapahtuvaa hoitotyötä. Ehkä sitten, jos palkka ja arvostus olisi kohdillaan.
Vuorotyöstä saa lisiä n.300¿/kk.
Itse tykkään työstä, saa olla lähellä ihmisiä.
Raskasta on toki, vuorotyö tuo lisärasitetta. Mutta paljon auttaa kun meillä on tosi hyvä työporukka ja ilmapiiri. Vastuuta on paljon..viikonloppuisin ja iltaisin ei ollenkaan sairaanhoitajaa paikalla.
Palkka on mielestäni ihan ok toisen asteen koulutuksesta. Kyllä sillä elää.
Enemmänkin tietysti kelpaisi..kenelleppä ei? :)
Enemmän kuitenkin kaipaisin lisää henkilökuntaa. Jatkuva kiire rasittaa hoitajaa ja hoidettavia.
kotipalvelutyötä !
Mielestäni mukavampaa ja kevyempää fyysisesti kuin laitostyö!
Palkka on se 1629 e kuussa.
Ja meillä kuuden viikon jaksossa n. 2 viikonlopputyötä, n. 5 iltavuoroa ja muut ma-pe aamuvuoroja. Eli viihdyn todella hyvin !
(mutta kotipalvelussakin kannattaa katsella ensin millaiselle alueelle kannattaa mennä, todella paljon eroja)
ja kotipalvelutyössä voi itse toivoa työvuorot, jotka yleensä onnistuu niin kuin haluaa! Vanhainkodissa en voinut toivoa vuoroja lainkaan.
Teen siis lähihoitajan hommia päihdehuollon laitoksessa, työ on kolmivuorotyötä. Palkastani menee epäpätevyysalennus -5%, mutta lisien kanssa käteen jää silti noin 2000 euroa.
Tietysti vuorotyö on aika raskasta ja sitä en itse jaksaisi loppuikääni tehdä, mutta työ itsessään on kyllä varsin antoisaa.
Itse olen vanhainkodissa töissä ja työ on todella antoisaa. Välilllä vastuu on myös suuri, meillä ei myöskään ole sairaanhoitajaa iltaisin ja viikonloppuisin. Tänä kesänä osa sijaisista on myös melkein suoraan kadulta kiinni saatuja eli ei edes toisesta hoitajasta ole konsulttia apua.
kuntoutus, ensihoito, sihteeri,...) että jos hoitotyö yleensä kiinnostaa, niin mikä ettei. Hae pääsykokeisiin.