Lehmänmaitoallergia -dieetistä
Aloitin tällä viikolla tiukan maidonvälttämisdieetin, jotta selviäisi johtuuko vauvan mahavaivat (edes osittain) lehmänmaidosta. Kertokaas kokeneemmat, miten nopeasti se alkaa näkyä, jos allergiaa on? Nimim. pitääkö tosiaan se kaksi viikkoa nyt odotella...
Kommentit (3)
Hei!
kannattaa todellakin rauhassa odotella, mä tein sen virheen, että alussa kokeilin n. viikon ja kun ero ei ollut suuri vauvan itkusuudessa, lopetin maidon välttämisen, kun terveydenhoitajankin sanoi, että viikko riittää. Mutta jälkeen päin viisastuneena ja asiaan hieman perehtyneenä huomasin, että kaksi viikkoa (kaiken maitoproteiinin välttäminen) olisi ollut sopivampi aika. Yleensäkin imetysdieetissä ainakin mun oli hankala määritellä aikaa, kuinka nopeasti mikäkin ruoka-aine aiheuttaa pojalle oireita. Kun olisin vain malttanut rauhassa testata maidotonta, allergia olisi selvinnyt paljon aikaisemmin ja monilta itkuilta olisi säästytty!
mutta että viikon sisään pitäisi kyllä jotain muutosta näkyä.
Meillä esikoinen on maitoallergikko ja nyt tämän toisen kanssa aloitin maidottoman ja munattoman dieetin (tuo muna kannattaa yleensä jättää samalla!!) 3 pv sitten. Vielä ei näy mitään muutoksia! Jätkä ähistelee ja piereskelee yöt läpeensä.
Mutta aion kanssa sen pari viikkoa katsoa helpottaako ja jos ei niin katson sitten paheneeko vaivat maidon palauttamisesta.
Baby ja poika 1 vko 5 pv
Mulle sanottiin neuvolassa, että kyllä viikossa pitäisi näkyä muutosta parempaan. Olin kaiken kaikkiaan 3 vkoa dieetillä ja nyt taas 2 vk normaali ruokavaliolla ja meidän elämä on yhtä itkuista edelleen!
t. mooli ja tyttö kohta 2 kk