Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vauva ei nuku kopassa

28.06.2007 |

Hei,

Olen suloisen esikoistytön (1 vko vanha) äiti ja kyselisin kokemuksia vauvan nukkumispaikasta ja imettämisestä.

Vauva nukkuu päivällä missöä tahansa, paikalla ei tunnu olevan väliä. Mutta yöt ovatkin toinen juttu. Sängyn vieressä on vauvan oma pikkuboksi, löytyy mukavat pesäpehmukkeet jne. Silti ainoa paikka, missä vauva nukkuu, on minun kainaloni. Siis ei edes parinkymmenen sentin hajurakoa vaan neiti möyrii minuun kiinni, mieluiten vielä niin että naama on tississäni kiinni.

Pitääkä ryhtyä johonkin pakkolaatikkonukutuksiin vai antaa tytön olla omassa mieluisassa paikassaan?

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
28.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siiskun toinen mönkii päättäväisyydellä mamman kainaloon. :) Meillä itse asiassa tilanne on just toisin päin. Yöllä tyttö suostuu nukkumaan omassa sängyssään, mutta päivisin ei nuku kehdossa, ei vaunuissa, pelkästään kantoliinassa tai mun sylissä tyynyn päällä.

Kysymykseesi sanoisin, että se riippuu siitä, pystytkö nukkumaan mönkijä kainalossa ja halautko alkaa pakkonukutuksiin. Jos saat nukuttua hyvin kaveri tississä kiinni, niin sehän vaan helpottaa öitä kun ei tarvi erikseen herätä nostelemaan yöimetyksillä viereen ja pois. Jos haluat vauvan nukkumaan koppaansa, suosittelen ottamaan jonkun fleeceviltin tai makuupussin, jossa nostat tissille syömään ja annat sitten nukahtaa siinä vieressä. Kun vauva on täydessä unessa, nostat varovasti sen viltin/pussin sisällä omaan koppaan. Toinen vinkki on lämmittää peti valmiiksi esim kaurapussilla tai vaikka lämpimällä vedellä täytetyllä limsapullolla. Ei ole niin iso ero lämpimän kyljen ja oman punkan välillä.

-v-&Saarni 9viikkoa

Vierailija
2/2 |
28.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten itse jaksat, vauva vielä niin pieni että oppii kyllä nukkumaan sinne minne haluatkin että myöhemminki nukkuu, eli jos susta ei ole huono nukkua vauva ihan kainalossa niin siitä vaan, varaudu siihen että siinä saattaa nukkua sitten pitkääkii ja myöhemmi vaikeampi nukuttaa omaa sänkyy tms. mutta jos haluat että alkaa jossai vaihees nukkua vieressa vaikka omassa pinniksessö nii kantsii kyllä imetyksen jälkee nostaa oma sänkyy varovasti. kyllä ne vuavat tietysti mieluiten äidin tissin vieres nuukkuu hih, mutta täytyy äidinki levätä kunnolla että jaksaa taas, eikä se suuri homma ole vierestä nostaa yöllä tissille ja taas takas..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla