Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Infektioastmainen päiväkodissa

28.06.2007 |

2-vuotias tyttäreni, jolla infektioastma, aloittaa syksyllä päiväkodin. Minkälaisia kokemuksia astmalasten vanhemmilla on ns. tavallisesta päiväkodista? Koska erityisesti infektioiden aikana tai alkaessa pitää lasta seurata tarkasti, onko päiväkodeilla resursseja siihen? Meillä käytetään babyhaleria, pitäisiköhän päiväkotiin hankkia toinen? Koska hengitys saattaa vaikeutua nopeastikin, niin vähän jo etukäteen huolettaa miten mahdetaan syksyn flunssista selvitä.... Jos jollain on kokemuksia asiasta, niin otan kiitollisena vinkkejä vastaan.

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
28.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä myös esikoisella infektioastma ja lisäksi allergiaa. Päiväkodissa meillä on oma babyhaler ja astmapiippu, sekä allergialääkkeet, koska mulla on niin huono muisti että aamutohinoissa lääkkeet olisivat aina väärässä paikassa!

Tai jäisi esim. viikonlopuksi päiväkotiin...

Meillä lääkitys ja seuranta on mennyt luontevasti. Hoitajat ovat antaneet sovitusti lääkkeet ja tarvittaessa soittaneet esim. annosteluohjetta minulle töihin.

Ja kyseessä ei ole mikään allergiaryhmä.

Eka talvi oli kyllä raskas, koska sai kaikki liikkeellä olleet taudit mutta kun vastustuskyky on kehittynyt, ei ole juurikaan sairastellut.

Kannattaa jutella vielä ryhmän hoitajien kanssa ja näyttää vielä erikseen " oma" hoitajalle miten lääkeannetaaan yms.

Vierailija
2/3 |
29.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyykin ottaa lisälääkkeiden ja toisen babyhalerin hankinta puheeksi allergialääkärin kanssa ennen hoidon aloittamista. Joopa joo, pelkään myös että kaikki mahdolliset tartunnat tulee tytölle. Olen jo henkisesti varautunut rankkaan syksyyn-talveen, toivottavasti myös oma työnantajani :). Varmasti juuri ns. omahoitajan kanssa asia kannattaa ottaa puheeksi heti alkupäivinä, jottei mitään yllätyksiä pääse tapahtumaan. Meillä tällä hetkellä lääkitystä vähennetty ja hyvin on sujunut koko kevät-kesä, mutta syksy on aina hankala, vaikka oltiin kotihoidossakin. Lisää vinkkejä otetaan vielä kiitollisena vastaan...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
29.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää lääkkeet toimittaa kerta-annoksina ja selvällä ohjeella milloin annetaan. Siis allergialääkkeet valmiiksi ruiskuun vedettynä. Eriasia tietenkin lääke joka annetaan kohtauksen sattuessa, esim atarax.

Mutta henkilkunta ei ota vastuulleen mittavirheitä.

Babyhalerin hankkisin toisen päiväkotiin ja ohjeistaisin henkilökunnan kunnolla. Siis millaisessa tilanteessa annetaan ja kuinka paljon. Ja jos jonkun flunssan aikana jokapäiväisessä käytössä muistuttaisin vielä aamulla tuodessa, että tänään lääkettä.

itse astmalapsen vanhempana ja lto:na osaisin ehkä arvioda tarpeen, tosin lapset reagoivat hyvin eritavalla, mutta suurin osa henkilökunnasta arastelee varmasti ja tarvitsevat tosi selkeät ohjeet. Isommalla tietenkin helpompi kun osaa jo itsekin sanoa jos paha olo.