Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Joko talvihaalari lapselle käyttöön?

Vierailija
08.10.2008 |

Lähden kohta töihin ja vien samalla 1-vuotiaani päiväkotiin, jokohan kannattaisi pukea lapselle talvihaalari? lapsi ulkoilee vain aamupäivällä, koska haetaan välipalan jälkeen kotiin. lämpöyila +3 astetta.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
08.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhat, useamman kerran pestyt. Siellä alla sitten vain ohuelti. On lapsen hyvä olla sisällä, jossa on lämmintä, ja pukeminen on helppoa, kun vedetään vain yksi kerros päälle.

Vierailija
2/11 |
08.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä vaan joillain on ollut jo monta viikkoa topat käytössä, esim yksi tyttö joka täyttää joulukuussa vuoden, hänellä on ollut jo toista kuukautta äitiyspakkauksen toppapuku kaytössä... Kaitpa poju pärjää villa+vk-haalari yhdistelmällä vielä, helpompi vain olisi pukea yksikerros päälle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
08.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

isommat joutuvat pukemaan itse. Siksi me suositaan nimenomaan nykyään mahdollisimman vähiä kerroksia.

5

Vierailija
4/11 |
08.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kannattaa kyllä laittaa vähän enemmän päälle kuin isommille, pitkin pihaa hiki päässä viilettämville lapsille. Pienet kun useammin istuskelevat paikoillaan jne.

t. 3

Vierailija
5/11 |
08.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli ihan tuossa "istuskeluiässä" eivät ole siellä olleet ja aina osanneet ainakin jonkin verran pukea itse. Meidän lapsille ei ole villahaalarin pukeminen tuottanut hankaluuksia, mutta tietysti tämäkin on yksilöllistä.

8

Vierailija
6/11 |
08.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

minulla esikoinen meni 5-vuotiaana eskariin, kuopus 4-vuotiaana päiväkotiin. Siellä ei enää auteta pukemisessa ja samaten lapsille on tärkeää, ettei ole pukemisen jälkeen viimeinen jonossa.

Siksipä minusta on ihan turhaa pelkkien av-sääntöjen takia puetuttaa heille villahaalaria, koska sattuu olemaan viikko 41.

9

Vierailija
7/11 |
08.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaan ihan on omien lasten käytössä toimiviksi todettu (meillä on kolme lasta eli yksi vanhempi, nuoremmat myös 4- ja 5-vuotiaat). Minun puolestani tietenkin täysin ok jos jollakulla on ohut toppahaalari, mutta ei meilläkään luovuta villahaalareista tämän palstan kirjoitusten perusteella. Meidän päiväkodissamme suurimmalla osalla on villahaalarit, eli mitään ongelmaa ei asiassa ole eikä lasten tarvitse olla "viimeisinä".

Ap kai kuitenkin kysyi kokemuksia toimivasta vaatetuksesta, ja siihen tietenkin voi olla erilaisia vastauksia.

10

Vierailija
8/11 |
08.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei se sinun käytäntösi ainoa autuas ole, etkä varmaan myöskään ainoa ole, jolla lapset menneet myöhemmin hoitoon.

Terve järki sanoo, että mitä useampi vaatekappale on puettavana, sitä kauemmin pukeminen kestää. Mutta tämäkään ei tietenkään päde ylipäteviin äiteihin ja näiden superkersoihin.

Vierailija
9/11 |
08.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan sama - varmasti olet oikeassa mitä pukeutumisen kestoon tulee. Tämänkö halusit kuulla?

Meillä ei lapsilla mene tolkuttomasti aikaa villahaalarien pukemisessa, eikä päiväkodissakaan ole koettu tuota ongelmaksi (suurimmalla osalla siellä on ne pahamaineiset villahaalarit).

Meillä on hyvä näin - jos siinä on jotain väärä tai "pätemistä" niin ei voi mitään. Te teette tavallanne.

12

Vierailija
10/11 |
08.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja olen laittanut jo talvihaalarin päälle.

ohut body ja housut vaan alla.

tyttö ei vielä kävele vaan enimmäkseen vaan istuu ja ryömii

jonkinverran.

joten tulee helpommin kylmä kuin lapsella joka liikkuu paljon.

maa on varsinkin tosi kylmä jo.

talvella sitten lisään tarpeenvaatiessa sukkahousut,collegepaidan,

villahaalarin ym.vielä alle.

itse tiedät parhaiten, kun katsot onko lapsella ollut hiki vai kylmä

kun tulette ulkoa.tunnustele niskasta onko hikinen tai jaloista ym.

ovatko kylmät.

Vierailija
11/11 |
08.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä poika on just täyttänyt vuoden (aloitti elokuussa päiväkodissa), mutta on osannut kävellä jo kaksi kuukautta. Kävelee siis ulkonakin paljon, mut joskus saattaa "jämähtää" ja kaivaa hiekkaa lapiolla vaikka tunnin, istuu siis koko ajan paikallaan tai saattaa maata selällään pihalla puoli tuntia ja tuijottaa lentokoneita. Toisena päivänä taas kävelee ja touhottaa menemään koko ulkoilun ajan. Hankalaa on kun ei itse ole päiväkodissa poikaa riisumassa kun tulevat ulkoa, ei oikein tiedä onko aamulla ollut riittävästi päällä. Nyt poika oli 1,5 viikkoa mun kanssa ihan vaan kotosalla ja ulkoiltiin aina iltapäivällä kun oli lämpimämpää, joten sen vuoksikin aamulla toppahaalarin pukemista mietin. Ohentunut haalari ois varmaan ihan hyvä näille keleille, mut en oo kirpparilta löytänyt mitään kivan näköistä.

-ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä kuusi