Eronneet: mistä tietää että on valmis uuteen parisuhteeseen?
Minulla on kaksi pientä lasta ja olen vajaa puoli vuotta sitten lähtenyt aivan kamalasta parisuhteesta. Yritin eroa jo aikaisemminkin mutta aina palasin takaisin. Nyt olen 101% varma että ero on lopullinen, mutta prosessi on ollut rankka, etenkin exän käyttäytymisen takia.
Nyt elämääni on astunut todella potentiaalinen uusi mies. Mutta mistä tunnistan tunteeni oikein? En ole varma olenko koskaan oikeasti rakastanut. Mitä tämä nyt on? Mistä tiedän etten käytä häntä vain laastarina? Hän tuntuu oikeasti jakavan kanssani samaa arvo- ja asennemaailmaa, arvostaa, ymmärtää ja kunnioittaa minua.. mutta mistä tiedän varmaksi? Ja mistä tiedän ettei tämä ole liian pian?
Kommentit (4)
kuusi vuotta sitten ja mietin vieläkin olenko valmis uuteen suhteeseen. En tahdo enää pettyä ja on tullut tosi vaativaksi. En ulkonäöllisesti, mutta muuten.
Itsellä on erosta aikaa neljä vuotta...
en ole jaksanut edes ajatella parisuhdetta, lapset olivat niin pieniä, kun erosimme. Vajaa vuosi eron jälkeen oli ihan ok tyyppi tyrkyllä, mutta en uskaltanut lähteä uuteen suhteeseen. Siitä vuoden päästä oli toinen erittäin potentiaalinen myös, mutta karkuun lähdin tuolloinkin. Nyt ei sitten ole enää ketään muita kun ei-potentiaalisia tyrkyllä...
yhteenmuuttamista ja uuden vauvan tekemistä jne.? Miksei voisi antaa ihmiselle tilaisuutta tulla mukaan elämään, mutta edetä ihan hitaasti ja rauhallisesti?
itse olen eronnut toukokuussa ja nyt seurustellut pari kuukautta aivan ihanan miehen kanssa. Ja tiedän olevani valmis tähän uuteen suhteeseen. Mutta kai siihen vaikuttaa tunteet ex:ää kohtaan, mulla niitä ei enää erotessa ollut.
Tyhmäähän se olisi kulkea oman onnensa ohitse vain sen takia, että erosta olisi joku tietty aika. Onhan mullekin sanottu et miten nyt jo uuden otat, mutta kun se vaan tapahtui en etsinyt mitään vakavaa, mutta mies tuli ja vei jalat alta.
Mullakin on kaksi lasta eskari ikäinen ja vuoden nuorempi. hyvin ovat ottaneet tämän uuden mieheni vastaan. Hankalinta on ollut molempien lasten kohtaaminen yht 4 kpl. Välillä tulee kahnauksia ja yhteen ottoja mutta tulee niitä sisarrustenkin kesken.