Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Nykyään on yhä vaikeampaa löytää raskaus ajalle sopivia ruokia!

Vierailija
24.06.2007 |

Niissä on kaikenmaailman makeutusaineita, joista S:llä alkavat eivät käy raskaana oleville, kun taas A:lla alkavia kestää syödä.

Poikkeus taitaa olla Sukraloosi, jota saa syödä hyvin vähän kuitenkin vain.

:(

Miksi nykyään kaikki pitää makeuttaa makeutusaineilla?

Eikö sitä sokeria voisi käyttää, mutta käyttää muutaman prosentin vähemmän?!?! Kyllä ihmisten makuaisti tottuu yllättävän äkkiä erilaisiin " mauttomiin" ruokiin.

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
24.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei meillä kotona ole mitään makeutusaineella varustettuja ruokia, kasviksissa ja vihanneksissa ei sellasta ole.

Vierailija
2/25 |
24.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Ei meillä kotona ole mitään makeutusaineella varustettuja ruokia, kasviksissa ja vihanneksissa ei sellasta ole.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
24.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Vierailija
4/25 |
24.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä tavisruokaa. Teen töihinkin ruuan mukaan kotona, en osta kaupan eineksiä.

Meidän perheen kaupasta ostettu ketsuppi sisältää seuraavat aineet:

tomaatti, vesi, sokeri, suola. Ei keinotekoisia aineita.

2

Vierailija
5/25 |
24.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

kyllä tavisruokaa. Teen töihinkin ruuan mukaan kotona, en osta kaupan eineksiä.

Meidän perheen kaupasta ostettu ketsuppi sisältää seuraavat aineet:

tomaatti, vesi, sokeri, suola. Ei keinotekoisia aineita.

2

Vierailija
6/25 |
24.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ostetaan maustamatonta jugurttia ja kotona sekoitetaan joukkoon marjoja tai hedelmiä.

2

Vierailija
7/25 |
24.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin juuri katsomassa jääkaapilla, enkä löytänyt mistään ruuasta keinotekoisia makeutusaineita. Ketsupissa ja jugurtissa on vain sokeria. Limsassa samoin (jota meillä harvoin edes on). Mehut täysmehuja. Rahkaa ei sattunut nyt olemaan, mutta sen syömme joko maustamattomana. Samoin kuin jugurttia toisinaan.

Ei minulle ole mitenkään vaikeaa ollut välttää keinotekoisia makeutusaineita, vaikken hirveästi edes yritä.

Vierailija
8/25 |
24.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pieni annos makeutusainetta ei ole haitaksi. Enpä ole koskaan kuullut ettei jogurttia saisi syödä raskaana ollessa...

Vierailija
9/25 |
24.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noista makeutusaineista.. Ei kai niitä nyt joka päivä syödä?? Jos raskausaikana juo pari desiä keinotekoisesti makeutettua mehua, se nyt ei maailmaa kaada. Ja kun ne mehutkin voi ostaa tuoremehuna tai sitten sokeroituna.

Vierailija
10/25 |
24.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

valmistan ruoan ihan itse, enkä käytä koskaan eineksiä. Mitä sädekehää siihen tarvitaan?

Maustettuja jogurtteja ei todellakaan syödä koskaan, koska maistuvat aivan liian makealle. Syödään joko luonnonjogurttia tai bulgarianjogurttia.

Tiedoksenne pillimehuäidit. Ei terveelliset ruokailutottumukset ole kaikille niin vaikea asia kuin teille.

Vierailija
11/25 |
24.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

itsellä 13 ja 16 v lapset, ja raskausaikana sai kyllä syödä ihan normaalisti. Salmiakista sanottiin ettei kannata kauheasti syödä, ja ei alkuraskaudessa graavia kalaa=)

Vierailija
12/25 |
24.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

plus vihannekset hyvin pestynä. Eipä kyllä muuta tule miettimälläkään mieleen

Vierailija
13/25 |
24.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

maksa (kuka sitä nykyään edes syö?) ja homejuustot listeriabakteerin varalta, mitään muita rajoituksia ei annettu. Kai sitä nyt järkikin sanoo, että kaikkea voi nauttia KOHTUUDELLA.

Vierailija
14/25 |
24.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

elämästä ja raskaudesta saa todella vaikean halutessaan... Minäkin ihmettelen, että millä ap sitten normaalisti elää. Ei minulla ainakaan ollut mitään vaikeuksia ruoanlaitossa raskausaikana.

Vierailija
15/25 |
24.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä pääosin syödään ihan sitä kotona tehtyä tavisruokaa. Mutta ei meillä maailma kaadu jos joskus syö eineksiä. Ja kyllä jogurttiakin syödään ihan maustettunakin. Jos meidän koko perhe söisi koko ajan maustamatonta jogurttia ja siihen laitettaisiin marjoja, niin ei meillä pakastimesta marjoja riittäisi koko talveksi. Meillä kun käytetään niitä marjoa paljon muutenkin kuin sen jogurtin sekaan.

Aina vaan enemmän ja enemmän kaikkea makeutetaan keinotekoisesti. Itse haen aina tuotteet joissa on sokeria, koska uskon että se on kuitenkin pienempi paha kuin ne keinotekoiset aineet.

Sen huomasin tässä yksi talvi kun yritin etsiä tavallisia kurkkupastilleja niin meidän kaupassa ei löytynyt yhtään laatua jossa olisi ollut makeutusaineena sokeria. Oli kaikkea muuta.....

Mutta kyllähän se niin on että kohtuudella voi tietysti syödä kaikkea. Että ei asia kummaltakaan kannalta ole niin ylitsepääsemättömän vaikea.

Vierailija
16/25 |
24.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei saanut syödä graavilohta, ei aspartaamilla makeutettuja tuotteita, nämä ainakin muistui mieleen.

Vierailija:

maksa (kuka sitä nykyään edes syö?) ja homejuustot listeriabakteerin varalta, mitään muita rajoituksia ei annettu. Kai sitä nyt järkikin sanoo, että kaikkea voi nauttia KOHTUUDELLA.

Vierailija
17/25 |
24.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

voisilmästä puurossa.

En ole huomannut, että raskaus olisi koskaan rajoittanut mitenkään syömisiäni

. Kun oli raskausdiabetes niin silloin suositeltiin, että sokeroitujen limppareiden sijaan juon 1 1/2 litraa aspartaamilla makeutettuja juomia ja käytän kevyttuotteita. Ja nehän vasta täynnä lisäaineita onkin!

Vierailija
18/25 |
24.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pistetty taas hysteria ihan överiksi.

Mitenköhän ne muissa maissa pärjää ilman kilometrin pituista " kielletty" -listaa? Mä olen sitä mieltä, että kun ollaan siirrytty pois normaalista ruuasta nirsoiluun, allergiat ovat sen takia lisääntyneet.

Vierailija
19/25 |
24.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Pistetty taas hysteria ihan överiksi.

Mitenköhän ne muissa maissa pärjää ilman kilometrin pituista " kielletty" -listaa? Mä olen sitä mieltä, että kun ollaan siirrytty pois normaalista ruuasta nirsoiluun, allergiat ovat sen takia lisääntyneet.

Mistä lähtien kaikenmaailman keinotekoisia makeutusaineita sisältävä ruoka on ollut normaalia ruokaa? Eihän noita käytetty oikeastaan yhtään pari vuosikymmentä sitten.

Noita makeutusaineita ei muuten käytettäisi niin paljoa ruuissa, jos ne eivät myisi niin hyvin. Eli etsikää ne makeutusaineettomat versiot (niitä sentään on vielä paljon), niin valmistajien kannattaa tehdä niitä.

Vierailija
20/25 |
24.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

1) Nyt kesällä ei saa syödä mansikkaa, luomua ei saa helposti. En syö.

2) Ulkona ei olisi kuulemma hyvä syödä salaatteja, olen kyllä syönyt

3) Salmiakkia pitäisi vältellä (himon kohde nyt raskaana), jonkun verran olen syönyt

4) Liha pitäisi olla täysin kypsää (kauhea kyttääminen, ravintoiloissa tulee " kypsä" pihvikin aina vähän raakana). En syö ulkona enää naudanpihvejä.

4) Suolan käyttöä ja yrttejä pitäisi välttää (pidän ruoasta joka maistuu joltain, olen syönyt, loppuvaiheessa vähennän koska verenpaineeni tuppaa nousemaan

5) Voimakkaasti maustetut aiheuttavat närästystä, en ole syönyt

6) s-makeutusaineita voi olla kuulemma esim. sisu-askissa. Söin vahingossa askillisen, mutta uskon että pieni määärä ei haittaa.

Maksan, graavisuolatun kalan, kahvin ja tuorejuustojen välttäminen ei haittaa.