paljonkohan yhden alle 5 vuotiaan lapsen yksinhuoltaja voi maksimissaan saada toimeentulotukea?
siis onks kellään tietoa? tiedän että siihen tulee se perusosa, mikä voi heittää muutamalla kympillä kunnasta riippuen,mutta saaks siihen jotain ekstraa kun on lapsi? kiitti jos joku auttaa pahvia, joka ei tajua työministeriön taulukoita..
Kommentit (7)
niin ja mä olen kyllä töissä, mutta syksyllä en pysty tekemään kovin paljon töitä kun alkaa opiskelut ja miietin tässä eri vaihtoehtoja..kiitti vastauksesta!
Saathan sä opintotuen, asumistuen, lapsilisän ja elarit. Eikö muka riitä?
Opiskelijat saa sossusta aika huonosti toimeentulotukea, koska sossu laskee opintolainan tuloksi.
Samaten opsikelevana yh:na saat tietysti yleistä asumistukea sekä lapsilisän ja elatusmaksun.
Itse en opiskelijana saa sossusta mitään vaan noilla on pärjättävä, lisäksi teen satunnaista työkeikkaa kerran tai pari kuussa. Tiukkaa on, mutta onneksi opiskeluaika ei kestä ikuisesti.
lapsilisä..ehkä täytyy sitte tehdä syksyllä vähän enemmän töitä kun olin suunnitellu...eiköhän sitä jotenkin pärjäillä...:) ja niinkuin joku jo sanoikin, niin onneksi opiskeluaika ei kestää ikuisesti...
oma perusosasi n. 360 e + lapsen n. 200 e + vuokra + sähkö + julkisen terveydenhuollon kulut + lääkärin määräämät lääkkeet. Tässä siis hyväksyttävät menosi.
Tuloina huomioidaan kaikki eli lapsilisä, elatusmaksut, asumistuki, opintolaina/kk ja opintotuki sekä työtulosi. Mikäli tuloista vähennetty meno-osuus jää miinukselle, olet oikeutettu toimeentulotukeen.
sivuilta, jossa taulukot. Summat tosiaan vaihtelee paikkakunnan kalleusluokan mukaan,mutta saat osviittaa sieltä. 2 hengen maksimivuokra on yleisesti 620¿ mikä huomioidaan
työministeriö toimeentulotukea myönnäkään? Sosiaalivirasto ennemminkin?
Lapsesta saa sen jotain about 130-150 euroa kuussa, aikuinen saa sen jotain 360 euroa tai niillä main, jos on oikeutettu koko lisään. Mutta siis, jos lapsi yli 3v, etköhän sä saa kelasta työmarkkinatukea, jos työtön olet? Kannattaa mennä töihin!