Apua! Miksi juhlimisen jälkeen henkinen paha olo? OV
Vaikka olin lähes selvinpäin, niin silti tulee aina tosi ahdistunut olo moneksi päiväksi. Olisiko se, etten oikein viihdy baareissa vai mikä tämän olon tekee. Ei ole mukavaa ollenkaan:( sen takia yritän mahdollisimman vähän ottaa (lähteä baareihin) kun olosta tulee henkisesti todella raskas. Minulla on myös ns. masennustausta, voisiko tälläinen laukaista kaikki ne ahdistavat tunteet?
Miten teillä muilla? Ei tämä oo yhtään kivaa. Ymmärtäisin jos olis ollut oikein railakas ilta, mutta.. ihan ihmisiksi ja vielä niin selväjärkisenä, kun en ottanut montaa...
Kiitos kaunis vastanneille...
Kommentit (12)
Mua ahdsistaa, kun ihmiset humaltuu ja läheiset ystävät eivät ole enää itsensä. Mun mielestä on kivempi juhlia perheiden kesken. Syödä rauhassa, leikkiä lasten kanssa ja jutustella mukavia aikuisten kesken. Mä en ymmärrä sitä tarvetta sellaiseen " riehaantumiseen" .
Toki on tullut joskus mokailtuakin, mutta vaikkei olisikaan jollain kerralla niin morkkis on usein.
Mulle se tosiaan taitaa laukaista näitä masennustiloja:( Parempi pysyä erossa. Minäkään kun en viihdy baareissa, ja ahdistaa nähdä ihmisiä baari täynnä, jotka ovat humalassa.
Olen yrittänyt ajatella positiivisesti, että tämä mielitila kuuluu asiaan, ja menee ajan kanssa pois... Mutta, se jättää jotenkin niin ahdistavan tunteen sydämeen ja mieleen. Kerrankin ajattelin lähteä mieheni kanssa juhlimaan, niin etten ole humalassa, mutta on näköjään sama fiilis aina aamulla kun herään.. :(
AP
sen takia kun olen ollut pikkasen masentunut ja kännissä on saattanut tulla tosi vaikee masennuskohtaus... Mulle tulee kans sellanen lievä henkinen morkkis ja mietin koko ajan että oonpa ollut törkee tai tyhmä, mutta mä oon kyllä ymmärtänyt sen jo että noin 95% siellä baarissa tai missä nyt ikinään juodaankaan on niin voimakkaassa humalassa että ne ei todellakaan muista juurikaan mun sanomisia ja illan aikana tapahtuu yleensä niin paljon että yhden ihmisen sanomiset ja tekemiset ei niille jää päälimmäiseks mieleen.
Ja oikeesti ei ihmiset ajattele ja jos ajattelee niin ne ajattelee että olitpas säkin kännissä...
eli no panic! :)
Mulla ei oo mikään korkee itsetunto... eikä juomalla varsinkaan nouse korkeammalle..
Tämä mielen purkaminen teille onneksi edes vähän helpottaa.
Ap
ja jos se kolkuttelee, silloin joku asia ei vaan ole ihmiselle hyväksi. T: uskossa oleva joka ei ole mikään kummajainen niinkuin täällä yleensä kuvitellaan. lipsahtaa itselläkin juominen liiaksi joskus ja omatunto kertoo kyllä sen. Ja se liika ei tarkota että sammutaan ja riehutaan yms.
mulla juominen saa aikaan masentuneen olon (siis siinä juomisen aikana) vaikka ennen ei niin ollut. Miksiköhän on muuttunut?
Tiedän tunteen, aina mulla sama juttu ollut ja siksi en juo enään (tai siis yksi niistä syistä)
Olet kokemusta rikkaampi ja voit vaan todeta, että alkoholi ei sinulle sovi ja olet juomatta jatkossa.
ennen kuin meille tulee vieraita. Vaikka vierailut olisivat kuinka onnistuneita ja viraat viihtyisivät, niin minulla ahdistus ja masentuneisuus saattavat kestää viikonkin vielä vierailun jälkeen.
Alkoholi vapauttaa mielihyvää tuottavia välittäjäaineita ja krapulassa niitä sitten on aivoissa vähemmän ja se masentaa. Tilanne korjaantuu kyllä kun serotoniini tasot palaavat ennalleen.
Psyykkiset muut vaikutukset on persoonallsiuuden rakenteesta johtuvia. Jos sinulla on sillä tavalla rakennettu ego ja superego, että ne ärsyyntyvät näistä irtiotoista, se sa aikaan masennusta.
Mutta jo pelkästään väsymys, joka lähes väistämättä juhlimisen seurauksena tulee, aiheuttaa alavireisyyttä, jopa paranoidisuutta. Ihmiset usein unohtavat unen merkityksen hyvinvoinnilleen.
isona ei jaksa mitenkään enää ryypätä tolkuttomasti (tai ollenkaan) koska siitä loppujen lopuksi tulee vain huono olo, paha mieli ja rahatkin katoaa. turhaa touhua siis.
Nykyään mieluummin olen juomatta, koska mulla juominen aiheuttaa masennusta. Vaikka onkin nousuhumala, niin mä tuppaan käpertyyn ja ajattelen negatiivisesti eikä mulla ole oikeasti hauskaa. Voi olla, että olen ollut välillä elämässäni oikeasti masentunut lievästi, mutta en ole sitä ymmärtänyt. Piatsi sen, että hyvin ei ole mennyt.