Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

1v 3kk kanssa etelään, kokemuksia?

07.10.2008 |

Onko minkälaisia kokemuksia tuonikäisen kanssa reissaamisesta? Olisi hirveä hinku ottaa äkkilähtö etelään loppukuusta, ollaan harkittu Portugalin Albufeiraa. Lähinnä hirvittää nuo lentomatkat (melkein 5h), kun lasta joutuu pitämään sylissä. Ei kai se siellä koneen käytävälläkään voi hirveästi juoksennella?

Ja sitten tietty nuo ruoka-asiat kohteessa, saako sieltä lastenruokia jne. Ja saako lennolle ottaa maitoa ja jotain pikkupurtavaa (rinkeleitä tms. mukaan)?

Kertokaahan kokemuksia, olis kiva kuulla vinkkejä. Edellisen Kreikkaan suuntautuneen reissun aikana esikoinen oli melkein 3 v. ja matka meni aivan loistavasti. Nyt kuitenkin epäröin lähteä taaperon kanssa ?:|

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
07.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

...esikoinen lähtee varmaan myös mukaan?

Meillä esikoinen oli toisella reissullaan juuri tuon ikäinen ja loistavasti meni, vaikka lento oli pitkä (Miamiin).

Avaamattomia korviketetroja saa ottaa, jos vaan korviketta vielä juo. Me tehtiin niin, että otettiin sellainen venttiilillinen korkea "taikamuki", jota sitten koneessa täytettiin aina joko Hyla-maidolla (2dl pillillä varustettuja löytyy kaupoista ja Hyla säilyy) tai sitten pyydettiin lentoemoilta mehua mukiin. Taisi meillä itse asiassa olla kaksikin mukia mukana, niin ei tarvinnut stressata mukien pesusta niin paljon. Ja avaamattomia valmisruokapurkkeja saa ja kannattaa ottaa mukaan lennolle. Voi tosin olla, että maitoa ja ruokaa joutuu maistamaan turvatarkastuksessa, näin olen kuullut. Me ei olla jouduttu, vaikka lasten kanssa matkoja on takana jo 3 (iät reilut 1 ja 3).

Kevyet sattarit kannattaa ottaa mukaan, mielellään tietty sellaiset, että saa makuuasentoon, niin ei tarvii stressata unista. Useimmiten saa portille asti ottaa mukaan, paitsi jos oikein "piip" virkailija sattuu kohdalle. Tai jos kantoliinaa olette tottuneet käyttämään.

Me ollaan lähdössä vuoden vaihteessa taas lasten kanssa reissuun, tällä kertaa Los Angeles:iin, lapset siis matkan aikaan 1v6kk ja 3v3kk. Matkaan otetaan Peg Perego Pliko P3- rattaat, joissa pienempi voi pääsääntöisesti istua ja nukkua, isompi voi seisoa seisomalaudalla. Isompi sitten välillä, jos väsy iskee, jolloin pienempi otetaan kantorinkkaan (Deuter Kid Komfort 1, jossa myös reppuosa johon saa vaipat pienemmälle yms.). Perillä ajateltiin ostaa jotkut halvat sattarit isommalle (siellä kun niitä kuulemma halvalla saa).

Meillä varsinkin esikoinen on aina ollut TODELLA vilkas, epilepsian takia hoitava sairaala leimannut lähes ylivilkkaaksi (epilepsia hallinnassa nyt). Omasta mielestämme on todella vilkas, muttei ylivilkas. Silti lennot ovat menneet aina loistavasti eikä ikinä ole tarvinnut juoksennella käytävällä, on viihtynyt ihan siinä paikallaankin hyvin ja nukkunut suurimman osan lennoista. Joka lennolle kyllä olen varautunut siihet, että juostaan käytävillä, mutta tähän mennessä ei ole vielä tarvinnut.

Mitähän sitä osaisi kertoa.... Kysele :)

Vierailija
2/10 |
23.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

... ensi vuoden toukokuussa, vikalla viikolla.Kreetalle, Hanian lähellä olevaan Agia Marinaan. Onko kellään sieltä kokemuksia, tai muutenkaan Kreetalta? Meidän tyttö on kanssa silloin 1 v 2 kk.

Tuiskuneiti olikin kivasti neuvonut, että kannattaa sateenvarjorattaissa myös olla se toiminto, että ne saa vaakatasoon, kiitos vinkista! En ois välttämättä itte tullut ajatelleeks. Paljon nuo teidän Peg Perego Pliko- rattaat maksoivat?

Semmoset asiat just mietityttää, että saakohan tyttö varmasti nukuttua siellä, vieraassa paikassa, hotellihuoneessa? Toivottavasti sieltä saa ilmastoinnin tarvittaessa. Pinnasänkykin jo tilattiin huoneeseen. Päiväunistakin murehdin, että jos ne alkaa mennä ihan plörinäks, niin sitten voi koko reissu mennä vaikeeks... Onko kellään kokemuksia?

Tällä hetkellä (7kk) tyttöllä on kellontarkka rytmi, herätys klo 7.30, päikkärit klo 9.30 ja 14.40, kummatkin kestää vajaa kaks tuntia. Nukkumaan klo 19.30. Mutta varmaan tuolloin yli 1 vuotiaana on enää yhdet päikkärit, vai? Varmaan joskus lounaan jälkeen? Tietääkö kukaan?? :)

Kaikista vastauksista oisin kiitollinen!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
08.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos teillä meni mukavasti 3vuotiaan kanssa viimeksi niin kyllä samaa voi odottaa myös nyt ;) Matkan sujuvuushan usein on kiinni siitä mitä vanhemmat matkalta toivovat, eli rannalla makoilua ja "lomaa" vai muuta. Teillä on jo pohjalla kokemus 3vuotiaan kanssa menosta joten eipä se 1v3kk siihen paljoa muutosta tuo, lasten altaaseen vaan ja menoksi.

Lento on toki pitkä, kun huomioon ottaa vielä kaikki lentokentällä kuluvat ajat. Mutta kyllä jos vanhemmilla kärsivällisyys riittää niin kyllä sitä selviää.

Itse olen ollut Lanzarotella 10kk kanssa ja lentomatkahan on ihan sama. Meillä kävi vielä niin kökkömäisesti että jouduimme odottamaan hotelli huonetta vielä 2tuntia hotellille saapumisemme jälkeen. :p Matka venyi... Tuolloin meillä oli kaikki ruuat ja vaipat mukana kotimaasta.

Reilu vuosi sitten oltiin reissussa neljän lapsen kanssa :D Kohde Kreikka ja lapset iältään 6v, 4v, 3v., ja 9kk. Mukaan ei otettu kuin korvikejauhot ja vaipat. Minusta ravintoloissa spagetti ja jauheliha kastike on todella miedosti tehty ja hyvää (paikalliset purkkiruuathan ovat erillaisia kuin mitä meillä täällä Suomessa, vaikka merkit ovat samat, mutta ovat minun muistaakseni eritavalla maustettuja) joten meillä juniori veteli sitä poskeen. Samoin kuin puolet sakista B-) Välipalojahan saa vaikka mistä, hedelmistä, jugurtti. Puuro paketinhan voi tuoda kotimaasta joten eiköhän siinä ala olla jo ihan maittava kokonaisuus ruokaa :D Meillä ainakin pärjätty jo 9kk kanssa, tosin riippuu kuinka tarkka on lapsen ruokailusta, täytyyhän sekin ottaa huomioon. Itse olen ehkä vähän ronskimpi... tai tiedä tuota.

Kohteesta saa varmana lasten ruokia, mutta niitä saattaa joutua etsimään ja hinnatkin ovat erillaisia kuin meillä. Mutta meillä ainakin toiminut se että vauva ikäiselle sapuskat mukaan (en kuitenkaan noita ruokapurkkeja kuin muutaman hätävaran) ja kyllä takaisin tullessa on aina se kolo matkalaukusta täyttynyt muulla tuomisilla ;)

Älkää todellakaan vieroksuko ajatusta lähteä taaperon kanssa matkaan :D Kyllä sen lennonkin kestää, kun vuorottelee. Toki kaikki voi mennä pieleen, mutta kun ei aseta itse kovia vaatimuksia siitä miten matka sujuu niin hyvin menee.

Lentokoneeseen saa muistaakseni viedä korviketta ja vauvan ruoka purkin, mutta nämä on helppo tarkistaa sitten kun lentomatka lähestyy. Me saimme ainakin maidot muistaakseni ottaa ja taisi sitä ruokapuoltakin olla mukana. Mun pitäisi kai tietää kun mies lentokone alalla, mut en muista koskaan että miten ne nyt menee tarkasti ?:|

Täällä eräs perhe joka suunnittelee ensi kesää, vaikka mukana onkin jo jatkeena 3-4kk vauva. Ja muu sakki. B-)

Vierailija
4/10 |
08.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

... ensi vuoden toukokuussa, vikalla viikolla.Kreetalle, Hanian lähellä olevaan Agia Marinaan. Onko kellään sieltä kokemuksia, tai muutenkaan Kreetalta?

Mitä haluat tietää ;)

Edelliseen kirjoitukseeni vielä että kirjoittaessa muistelin että ekan viestin kirjoittaja oli lähdössä Kanarian saarille, hups! Eli tosiaan kyllä teillä hyvin menee jos menette vain Portugalin mantereelle, heh! Se ei ole matka eikä mikään ;)

Pitäkää antoisa matka, olen joskus vuosikausia sitten käynyt kyseisessä paikassa :D

Ja sitten Kreetalle ;) oletko visitoinut kreikka.fi sivustoa? Sieltä pääsee keskustelu foorumille josta saa aimo pläjäyksen tietoa Kreikan erikohteista, ja varmasti löydät vastauksen joka ikiseen kysymykseesi sillä siellä käy porukkaa paljon.

Me oltiin 07 elokuussa Agia Marinassa ( ja -06 Plataniaksessa) joten tuttua seitua, ja vielä lasten kera.

Päikkäri juttuihin on vaikea sanoa mitään koska se on niin yksilöllistä miten homma sujuu, tässä on kuitenkin vielä puoli vuotta matkan tekoon aikaa joten tytön rytmikin voi muuttua paljon. :D

Meillä oli viime reissulla mukana Herculeksen matkarattaat, jotka saa todella pieneen kasaan. Meille se oli tärkeä kriteeri sillä autoilimme paljon, ja rattaat sai hyvin lasten jalkotilaan. Menivät yhtä kapeaan tilaan kuin ateenvarjorattaat.

Ja ehdottomasti olen samaa mieltä että rattaat jotka saa makuu asentoon, mikä onkaan sen ihanampaa kuin istahtaa hetkeksi alas kun lapsi ottaa torkut ;) Varsinkin jos on yhden lapsen kanssa liikkeellä :D Me ei tuohon voida enään niin rentoutuneesti suhtautua kun on noita isompia energia tapauksia.

Vierailija
5/10 |
10.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen ollut Lanzarotella 10kk kanssa ja lentomatkahan on ihan sama. Meillä kävi vielä niin kökkömäisesti että jouduimme odottamaan hotelli huonetta vielä 2tuntia hotellille saapumisemme jälkeen. :p Matka venyi... Tuolloin meillä oli kaikki ruuat ja vaipat mukana kotimaasta.

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

Heissan Sariofix!

Olemme lähdössä ekalle ulkomaanmatkalle 8 kk ikäisen tytön kanssa (ja toisessa perheessä 5kk poika) Lanzarotelle 2 viikoksi nyt joulukuussa, ja olisin kiitollinen kaikista vinkeistä! Teittekö koneessa jotain erityistä, etteivät korvat mene lukkoon lennon aikana (imetystä, korva-/nenätippoja?) Oliko teillä kaikki ruoat ja vaipat mukana? Itse ajattelin, että jos pääateriat ottaisi + puurohiutaleet ja hedelmäsoseosaston hommaisi paikan päältä. Imetän vielä, joten korvikehommat koskevat enemmän kanssamme lähtevää toista perhettä.

Olemme menossa Puerto del Carmeniin. olisiko sinulla siitä tai Lanzarotesta yleensä jotain vinkattavaa? Miten aurinko tähän aikaan vuodesta? Varmaankaan ei ole liian kuuma ja vaatteilla saa lapsen parhaiten suojattua(ko?)? Ostin kyllä UV-suoja-asusteet, haalarin ja safarilippiksen, jonka lippa varjostaa kätevästi koko kasvot ja suojaa myös korvia ja niskaa auringolta.

Vaikuttiko aikaero miten?

Kaikista käytännön vinkeistä olisin kiitollinen....

t.Doris70 B-)

Vierailija
6/10 |
10.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sori kirjoitin nimimerkkisi äsken väärin, ei ollut tarkoitus!

Vierailija
7/10 |
10.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apua... Kovin hyviä vinkkejä (tuoreita) en itse Lanzarotesta osaa antaa, vaikka olen siellä käynyt kolme kertaa joista viimeisin oli 10kk esikoiseni kanssa :) oka tosin on nyt jo reipas ekaluokkalainen.

Eli mitään tuoretta tietoa esim lasten ruuista ja vaipoista en osaa sanoa, mutta uskon kyllä että niitä sieltä löytyy, mutta kuten esim Kreikassa olen huomannut niin hintataso on erillainen. Pelkästään jo sen takiakin ehkä laittaisin ne vaipat ja ruuat mukaan. Meillä oli tuolloin kaikki mukana, jopa siis ruokapurkit, olihan kyseessä esikoiseni joten vielä silloin ei tullut mieleenkään oikein antaa ravintolasta esim. sitä spagettia, jota siis jo viime reissulla syötimme 9kk vanhalle lapselle ja syöttäisin kyllä jo nuoremmallekkin jos vain on tottunut syömään kiiteää. Puurot, Vellit ja korvike jauheet (itselläni korvike vauvoja) hyvin pakattua laukkuun, samoin vaipat. Vaipat voisivat jopa kulkea hyvin rattaiden mukana ruumaan kunhan sidotte paketin esimerkiksi hyvin kiinni. Meillä aina tungettu matkalaukkuun.

Olen ollut Lanzarotella, juuri Carmenissa uuden vuoden alla, sekä maalis että huhtikuussa. Huhtikuussa vesi on o todella mukavan lämmintä. Maaliskuussa joka ajoittui tähän vauva reissuun, vesi oli viileää mutta sisulla uitiin hampaat kalisten ;) Uuden vuoden alla itse olin teini ja silloin tuli kyllä uitua niin meressä kuin uima-altaalla. Vesi on siis aika kylmää talviaikana, mutta sekin vaihtelee niin paljon. Ei voi tietää varmana millainen keli on.

Puerto Del Carmen on siinä mielessä kiva kohde että siellä on ihana rantakatu jossa sanoisin että on helppoa liikkua vaunujen kanssa. Kun taas vertaa Kreetan lapsiystävällisiin kohteisiin Plataniakseen ja AgiaMarinaan niin niissä puolestaan kuljetaan todella surkeita teitä pitkin jotka ovat kaiken kukkuraksi kapeita. Monet pettyvätkin kohteeseen juuri tuon takia. Mutta Lanzarotella ainakin vuosia sitten oli ihana ranta katu <3

Lento meillä meni hyvin. Omat ruuat oli mukana. Pojan isän kanssa vaihdeltiin vuoroja. Ikävä asia oli se että lentomatkan päätteeksi hotellille saapuessa jouduimme odottamaan huoneen luovutusta 2h. Se hiukka harmitti, että kun ei hetkeksi edes päästy vaaka asentoon. Mutta tämä voi sattua kenelle vain ja missä vain, paitsi iltalennoilla ehkä ei kun se yleinen huoneen luovutusaika on klo 12, eli luulisi että on siivottu kun illalla kone saapuu. Meillä oli tuolloin aamu lento joten oli ihan ymmärrettävää että noin saattoi käydä.

Tässä nyt sen verran kuin osaan sanoa. Ihana saari on <3 Lähtisin koska vain lasten kanssa, mutta vielä ei matka ole osunut talveen. J

Vierailija
8/10 |
11.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

KIITOS Safiorix vastauksestasi, ja mielelläni luen muidenkin kommentteja, jos tätä ketjua seuraavat...

t.Doris

Vierailija
9/10 |
12.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

... vastauksesta! Matkarattaat (makuuasentoon menevät) on ostettu, ja nyt lomaa odotellaan :) ! Täytyy käydä tuolla mainitsemallasi nettisivulla!

Vierailija
10/10 |
13.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

...olin missannut kysymyksesi minulle. Rattaat näemmä ostitte jo, mutta vastaan silti. Peg Peregot oli aika kalliit, lähemmäs 300 (muistaakseni), mutta hintansa väärtit :).

Ihanaa lomaa teille!