Ei kai nykyään ole olemassa suomalaisia, joilla ei ole ulkomaalaisia tuttavia?
Kommentit (6)
Olisikin mielenkiintoista tehdä tutkimusta, että mikä sitten esteenä. Itse olen kasvanut 500 asukkaan kylässä ja 13-vuotiaasta lähtien minulla ollut kansainvälisiä tuttavia.
ap
itse voisin sanoa, että mulla ei yhtään, mutta sitten toisaalta kymmeniä, joiden kanssa ollut enemmän tai vähemmän tekemisissä useamman kerran.
Ja tiedän lisäksi ihmisiä, joista on hienoa, että tuttavapiiriin kuuluu myös ulkomaalaisia. " oltiin syömässä meidän SAKSALAISTEN ystävien kanssa, vien Aada-Iidan leikkimään sinne AMERIKKALAISEN perheen lasten luo..." Mua ainakin ärsyttäisi, jos joku haluaisi tutustua muhun pelkästään siksi, että olen ulkomaalainen.
joka ei osaa englantia, eikä muitakaan vieraita kieliä. Varmaan aika harvinaisuus taidan olla. Tutustu tässä sitten ulkomaalaisiin.
Minä olen ollut elämäni aikana tekemisissä oikeastaan vain kahden ulkomaalaisen ihmisen kanssa, olivat vaihto-oppilaita lukiossani. Tästä aikaa kymmenen vuotta.
Sen jälkeen en ole työssäni (valtion virasto), harrastuksissani (kävelylenkit lähimetsässä) enkä muuallakaan törmännyt sellaisiin ulkomaalaisiin ihmisiin, joihin olisin voinut muodostaa mitään suhteita.
Ja asun isossa kaupungissa, jossa monia kansallisuuksia asuu ja elää. Mutta ei vain ole mun lähipiiriini yhtään ulkomaan elävää sattunut =) Ei tässä sen kummempaa syytä ole, en ole rasisti tms. ja voisin hyvin kuvitella ystävystyväni ihonväristä ja kansallisuudesta huolimatta. Mutta eka pitäis tavata...
En kyllä takuulla ole rasisti tai muutakaan.
Täällä maalla meitä tavallisia suomalaisia ilman ulkomaan tuttavia on pilvin pimein :)