Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tiesittekö, että helpoin tapa desinfioida tiskirätti on laittaa se mikroon

Vierailija
23.06.2007 |

Tiskirätti pestään ensin hanan alla , sitten puristetaan kuivaksi ja mikroon 2-3 minuutiksi. Rätti on kuiva ja täysin bakteeriton. Monet " puhdistavat" rätin tiskikoneessa, mutta siellä se ei puhdistu kunnolla. Mikro tappaa bakteerit.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
07.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin toimii keittiöliinan desinfiointi mikroaaltouunissa.

Itse huuhtelen liinan kauttaaltaan ja puristan melko kuivaksi sitten mikroon 40 sekunniksi täydellä teholla. Pois otettaessa liina on vielä kostea, höyryävä ja raikkaan tuoksuinen samoin mikro.

Kannattaa kokeilla.

Vierailija
2/10 |
07.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä ovat ketjun muut viestit?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
07.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä keitän vedenkeittimellä vettä ja kaadan kiehuvana pääälle. Samalla kaadan tiskiharjan ja hammasharjan päälle.

Vierailija
4/10 |
07.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Astianpesukoneen haarkukkatelineessä sen myös voi pestä.

Vierailija
5/10 |
07.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on vaan mikrokuituliinoja, ja ihan menee 60 lakanapyykissä, joskus annan kloorikylpyjä. Samat rätit käytössä 3-5 vuotta.

Vierailija
6/10 |
07.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vinkistä, olen aiemmin keitellyt liinoja mutta nyt nopeutan desinfiointia.

Vierailija
7/10 |
23.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiskirätti vaihdetaan kyllä uuteen eikä pestä missään koneessa.

Paitti jos se on kankainen ja pesu tarkotettu pyykkikoneessa!

Vierailija
8/10 |
23.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiskirätti ei ole minkään leikkaussalin vaan keittiön väline, siksi riittää että se huuhdellaan ja annetaan kuivua yön aikana. Bakteerit pysyvät aisoissa, kun ei ole liian kosteaa.

Vierailija
9/10 |
24.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä rätti käy mikrossa ehkä 2 kertaa viikossa. Näin käyttöikä jatkuu reilusti, eikä tarvitse heittää jatkuvasti pois ja ostaa uutta tilalle. Se kertakäyttöisyys ei ole mikään hyve.

Vierailija
10/10 |
23.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiskirätti pestään ensin hanan alla , sitten puristetaan kuivaksi ja mikroon 2-3 minuutiksi. Rätti on kuiva ja täysin bakteeriton. Monet " puhdistavat" rätin tiskikoneessa, mutta siellä se ei puhdistu kunnolla. Mikro tappaa bakteerit.

Törmäsin sattumalta tähän vanhaan ketjuun ja oli pakko kommentoida, jos joku tän googlen kautta vielä löytää. Tietenkin voi olla, että tiskirätti kuumenee niin paljon lopulta, että bakteerit kuolee, mutta mikroaallot ei todellakaan tapa yhden yhtä bakteeria.