Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

¤¤¤ HUHTIKUISET -07 ¤¤¤

23.06.2007 |

Moikka kaikille ja hyvät Jussin jatkot!

Tässä edellinen pino:

http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?appid=93&m=10552323&p=4&tmo…

Me ollaan edelleen mummolassa Itä-Suomessa. Arska paistaa ja lämmintä on, vihdoinkin. Mummi ja Ukki lähti poikien kanssa rannalle, jäätiin Isännän kanssa kahdestaan pitkästä aikaa. Toki Emmakin jäi kotiin mutta nukkuu tossa päikkäreitä.

Jussi meni rauhallisissa merkeissä. Grillattiin illalla kun saatiin pojat nukkumaan.

Emmallahan on koliikki, ei helpota ainakaan vielä yhtään. Eilenkin huusi n 4h, lopetti 23.50. Nukkuu kyllä yöt tosi hyvin, kunhan hänet ensin saa nukkumaan. Syö kerran, jos edes sitä. Yleinsä syö n 22 ja seuraavan kerran n 7. Jokainen yö on tietysti erillainen mutta pääsääntöisesti nukkuu yöt hyvin.

Kovasti neiti kasvaa. Eilen illalla laitoin yöpin kokoo 62 päälle mutta huomasin että varpaat ei kunnolla mahdu oleen siellä joten täytyy hypätä seuraavaan kokoon. Onnex alkaa ALE kohta nii saapi ostaa Emmalle jotain kivaa. Meilläkun tunnetusti on aikapaljon sinistä kun on noi kax poikaa ennestään =o)

Nyt ruoan laittoon ja grillaamaan lihaa ja kanaa! Ja sit keskimmäinen ulos nukkumaan päikkäreitä, eilen jäi väliin kun herralle tuli pissahätä ja sit kakkahätä ja sit vaikka mitä muutakin. Treenataan pottailua, aika hyvin menny... Toki vahinkojakin on sattunut.. Keskimmäisellä ikää 2w 1.5kk.

Mut nyt siis ruoan laittoon!

Hauskaa Jussin jatkoja kaikille!!!

t. jonzku80 ja Emma 2kk 1vko 4pvää

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
23.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa Jonzku kun jaksat alotella meidän pinoja ja muutkin ahkerat! Mä en sit kertakaikkiaan ikinä muka ehdi edes koneelle muuta kun kymmeneksi minuutiksi kerrallaan..

Meillä oli tosi rauhallinen juhannus, oltiin appivanhempien luona ottamassa aurinkoa ja grillaamassa. Luka leikki lasten pienessä uima-altaassa ja Kiira hengaili sisällä mummin kanssa. Yritettiin nukuttaa vaunuihin ulkona vaunuissa ja sisällä sohvalle mutta joka kerta kun laski sylistä heräs taas. Muutenkin nukku vaan pienissä pätkissä ja oli sit jo ennen kahdeksaa ihan poikki, kun normaalisti nukkuu kahden ja kolmen tunnin sessioita. Esikoinenkin väsähti kun potki palloa pihalla ja riehu muutenkin ja koko päivän saldo oli mustat polvet, kuhmu päässä ja kyynärpää auki..

Tänään oltiin mun isän ja sen naisystävän kanssa semmosella saitsariristeilyllä jossa oli ruokaakin ja poika tykkäs ihan hulluna. On muutenkin kiinnostunu laivoista ja veneistä oli odottanu tätä laivakyytiä jo monta päivää. Kotona oltiin jo ennen yhdeksää mutta Luka tais nukahtaa autoon ja ensimmäisessä mutkassa.. :)

Nyt on molemmat ollu nukkumassa jo hyvän tovin ja taidan itsekkin luovuttaa ja mennä perässä, kun ei kerran telkkaristakaan tule mitään..

Toivottavasti nää ihanat ilmat jatkuu kun on itekkin paljon energisempi ja jaksaa ihan erilailla, ja on tietyski kiva kun on saanu vähän väriä eika näytäkään sit niin väsyneeltä.

Ai juu, Kiira nukkui toissa yönä 23-06 yhteen putkeen! Uskomatonta että voi käydä näin tuuri ja vauva on hyvä nukkuja. Esikoinen heräili kahden tunnin välein alusta asti varmaan vuoden vanhaks ja oikeestaan vasta nyt vähän aikaa sit on alkanu nukkumaan melkeen poikkeuksetta koko yön. Ja ikää on kuitenkin 2,5v...

Toivottavasti teillä kaikilla oli kiva juhannus!

marie ja Kiira reilun viikon päästä 3kk

Vierailija
2/18 |
23.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääsinpä minäkin pitkästä aikaa taas koneelle.

Juhannusta ollaan vietetty pääasiassa kotosalla, tänään lähdin poikien kanssa ekaa kertaa raveihin mukaan ja hyvinhän he siellä mukana menivät. Heppakin innostui ilmeisesti hyvästä kannustuksesta (?!) ja toi voittoloimen kotiin. Jere nukkui tyytyväisenä rintarepussa lähes koko raveissa oloajan.

Tällä viikolla käytiin neuvolassa. Jere sai Rotarix rokotteen ja lääkärin tarkastuksessa kaikki oli ok. Niskajumppaan sain ohjeita, kun pojalla on taipumusta kääntää päätään vain oikealle, eikä ollenkaan, tai ei ainakaan kovin mielellään vasemmalle. Mitat ovat tällä hetkellä 5800g 61cm. Pitkä poika siis.

Nyt pitää kiirehtiä saunaan ja nukkumaan, joten hyvät jussin jatkot

t. Joikkuli ja jere viikon päästä 3kk

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
25.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joikkuli:Meillä sama homma,poika kääntää pääntä mielelään vaan oikeelle.Nyt oon yrittäny pistää leluja yms.enemmän vasemmalle,että kattelisi sinnekkin=(

juhannus on menny kotosalla ollessa,pe oltiin 22 asti kamulla grillaa ja poika nukku siellä kiltisti vaunuissa=)Isommat lapset saapuu tänä iltana kotiin,ovat olleet viikon isällään.Ollaan nyt oltu kolmisin viime viikko kun mieskin oli lomalla.Huomenna voi olla hässäkkä päivä,kun mies tämän viikon töissä ja mä kaikkien lasten kaa kotosalla=)Mutta on kyllä niin ikävä ollu isompia lapsia,että otan ne mielellään jo kotiin.Menevät kyllä vielä myöhemmin toisen viikon isälleen.

Eilen käytiin alennusmyynnneissä,ja se hyvä puoli on että kun on yx koululainen,yx leikki-ikänen ja yx vauva,niin alesta aina löytää jollekkin jotakin.Meen aina sillä periaatteella,että jos jotain kivaa löytyypi=)

Poika on ihana hymypoika,ja koliikista ei tietookaan,nyt yritän löytää pojalle sopivaa korviketta,kun viime yökin oli tosi risanen,kun poika ei saa tisumaidosta asua täyteen ja syö koko ajan.Nannista tuli ainakin kovat masukivut,vaikka 10ml sitä maistatin pari kertaa,nyt tutteli kokeilussa tällä viikolla,ja jos tuo tavallinen ei käy,niin sit kokeilen sitä omneon jauhetta.Poika täyttää kyllä ens viikolla 3kk,ja jos ei nuo korvikkeet käy,niin taidan ruveta lykkimään perunaa kitaan=)

Nyt otetaan kyllä pikku-unet ja nautitaan rauhallisesta päivästä kaksin=)

Vierailija
4/18 |
25.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heissan kaikille. Ja kivaa jussin jälkeistä viikkoa, me oltiin juhannus ihan kotosalla, vähän kahviteltiin ja istuttiin naapureitten kanssa, mutta muuten grillailtiin omalla pihalla ja otettiin vaan rennosti:).

Ihan ekaks pakko kysyä Huiskuttimelta, miten se teijän poika oireilee siihen Nannin vastikkeeseen? Kun me ollaan nyt jonkun aikaa annettu tyttöselle iltasin vstiketta ennen nukkumaanmenoa kun tuntuu että tissit on tosiaan illalla jo aivan tyhjät, typy vetääkin aimo satsit, mutta oon alkanu miettimään, et mistähän johtuu uudelleen alkaneet aamu-ähkimiset, päivän mittaan kakkailee tosi useasti välillä jne. Oisin vaan kiinnostunut kun sanoit et masuvaivoja, et voisko nää meijän vaivat olla kuitenkin kans Nannista.....ite kun en ole ihan varmalle yhdistänyt just siihen. Olen kuitenkin miettiny et jos koittasin ihan tuttelia...mut jos ehdit raapustaa niin mielenkiinnolla kuulisin:). Meillä typykkä muuten tosi hymy-tyttö, nukahtaa iltasin kymmeneltä, ja herää puoli kaheksan aikaan, syöden kerran neljän maissa. Tänä aamuna tosi heräs jo ennen puolta seittemää...ja nukahtikin aamu-päikkäreille jo kasin jälkeen, hih. Yleensä nukkuu sitte pitkät päikkärit noin puol kymmenen ja puol yhen välillä, kolmisen tuntia siis. Ihan kivasti neidin kanssa menee. Ruokahalut vaan on toisinaan hurjat ja tuntuu et iltapäivisin varsinkin tankkailee tiuhaan, oonkin miettiny et alkasin pottua jo pian kun neiti tulee 6.pvä sen kolme kuukautta. Meinaan kyllä varmaan sitte pikapuoleen jo alkaa antaa iltapäivisin aterialla korvikettakin, niin tein esikoisen kanssakin aikanaan että kiinteitten myötä aloin korvata rinta-aterioita pullolla ja se meni tosi kivasti pikkuhiljaa sitte se vierotuskin. Eli osittais-imetyksellä aattelin jatkaa imetyksen loppuajan.

Meillä neuvola vasta ens viikon torstaina ja sitten saadaan ne 3kk mitat. Nyt likka puhisee jotain hälyttimeen...pitää lähtee kattomaan!

Päivän jatketta kaikille!

Inkkarityttö ja typy

Vierailija
5/18 |
25.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei Kaikki. En ole joutanut paljon koneella käymään taikka kirjoittelemaan. Kova hinku kyllä ollut käydä lukemassa tätä meidän omaa palstaa.Meillähän tosiaa esikoinen poika joka täytti viime viikolla 3V. Iso poika jo. Hyvin on ottanut tytön vastaan ja leikkii kovasti(Viia), joka nyt 2kk ja 2vkoa. Tyttö mennyt nyt 1.5vko korvikkeella(Nan) ja hyvin on sopinut. Ensimmäisenä antopäivänä oli pikkaisen mahamuruja, mutta nyt ei ole ollut mitään. Kakkaa usein 1-3 päivässä. Nyt kun ollut nämä helteet niin tyttö on ollut vaikea samaan nukahtamaan. Illalla nukahtaa suoraan, jos on vain boby ja sukat jalassa. Peitto saa olla vain nilkkojen kohdalla. Meillä nimittään koti tosi kuuma kesäisin. Parhaimmillaan olohuoneessa 32.5 astetta, ja makuuhuone siinä vieressä. Ei paljon pimennysverhot tai kaihtimet auta.

Tyttö nyt omaksunut sellaisen rytmin, et nukahtaa illalla klo 21-22 välillä ja ei enää mielellään syliin vaan omaan sänkyyn(olisko syli kuuma)kylkeä joutuu yöllä kääntämään muutaman kerran, mutta herää syömään siinä 04-05 välillä ja herää yleensä 08.30.

Miten teillä muilla, kuinka kauan jaksaa valvoa aamuheräämisen jälkeen ennen kuin menee nukkumaan. Monetkö päikkärit nukkuu ennen yö unia? Meilllä tyttö siinä suhteessa" hankala" tapaus ettei " ilmoita" väsymystään tai nälkää ennen kuin on TODELLA väsynyt tai TODELLA nälkäinen ja sen unen pitäisi tai pullon pitäisi olla siinä sit ja heti.

Toinen kysymys teille joilla on lapsi pullolla, kuinka paljon teillä menee vuorokaudessa maitoa, oletteko laskeneet.

JOku muuten kirjoiteli tuosta, että lapsi kääntää päätä vain toiselle puolelle mieluiten, meillä kans tyttö kääntää päätä mielummin vasemmalle, olen huomannut sen lattialla ja hoitopöydällä.Viihtyykö teillä miten hyvin lattialla esim. jumppalelun kanssa. Meillä viihtyy ihan hyvin ja varsinkin jos esikoinen viihdyttää häntä.Hymyilee kovasti tyttö, oikea hymytyttö.

Mitä muuta juttuja teidän lapset ovat oppineet jos tähän ikään mennessä. Meillä tyttö tarttuu bodiinsa kiinni, en tiedä onko se sitä tarttumarefleksia tai ihan muuten vaan, mut eikö se yleensä 3kk iän aikoina hoksata, vaikka jokaisen tietty menee omaan kehitystään.

Onpa ihana kun olen saanut kirjoittaa jo näinkin paljon rauhassa, tyttö nukkuu ekoja päikkäreitään ja poika katsoo synttärilahjaksi saatua muumi dvd:tä.

Hyvää maanantai kaikille!!!

Jennuli81 ja Viia 2kk 2vkoa

Vierailija
6/18 |
25.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Inkkaritytölle:Mä annoin viime viikolla pojalle pullosta nantisumaitosekoitusta,jossa siis nannia oli 10-20ml...poika alko yöllä ähisemään kauheena,maha täynnä ilmaa yms.=(Poika on alusta asti kakannu useita kertoja päivässä..vissiin viikko sitten oli eka kerran pojalla vaippa jossa ei kakkaa=)Nannia suositteli meillä neuvolasta antamaan,aiemmin oon tuttelia antanu lapsille,nyt just annoin 10ml tuttelia+10ml tisumaitoa,katotaan miten käy=)

Meillä poika osaa kääntyä mahalta selälleen,ja kovasti yrittää selältä mahalleen,vartalo menee,mutta pää ei seuraa mukana=)Nyt istuu tuossa sitterissä,mutta suurimman osan hereillä olo ajasta on leikkimatolla tai ihan viltillä.Leluja tavoittelee ja tönii käsillä,kädet on myös löytäny tiensä suuhun,kauheena imee niitä..pestä saa koko ajan kun märät kädet kerää kauheena roskaa..meilläkö sotkuista;)Ja mikä parasta poika viihtyy sylissä mun istuessa,kun vähän aikaan sitten oli kokoajan kannettava olkapäällä ja pysyttävä liikkeessä,nyt voi mennä kyläänkin ja jutella kaverin kanssa ja poika istuu kiltisti sylissä=)Ainiin meillä nuo neuvolan suositukset menny muutenkin mönkään,kun käski antaa vatsakipuun relatippoja ja cuplatonia alussa,ja niistähän huuto vaan paheni=)

Vierailija
7/18 |
25.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälläkin ollaan selvitty juhannuksesta... :) meillä neiti oli hoidossa yön yli mummin luona ja me oltiin miehen kans kavereiden luona grillailemassa ja kokolla. paljoa ei pystynyt ottamaan, kun piti huolehtia lypsyistä ym. ja aamulla olla aikaseen ajokunnossa, mutta täytyy kyllä myöntää, että vaikka kova ikävä olikin lasta, niin teki myös ihan hyvää olla vähän aikaa kädet vapaana! sitä taas muistaa miten ihanaa tää arki on, kun vähän aikaa joutuu ikävöimään... tytöllä menny hyvin, oli vähän aikaa kitissy kun oli katsonut että mikäs paikka se tämä on.. seurailee kovasti ympäristöään ja ihmisiä.

meillä huitoutuu ihan mahottomasti ja huomaa kyllä että taistelee unta vastaan iltasin kun tekis mieli niin kovin heilutella käsiä ja jalkoja. Olen käärinyt tytön kapaloon lakanaan tähän asti, mutta nyt on ottanut elämäntehtäväkseen päästä siitä irti ja lopputulos on yleensä nukkuu poikittain pinnasängyssään ;) on hauskan näkönen kun pienet jalat tulee pinnojen välistä...

meillä nukahtaa tuossa 9-10 välillä omaan sänkyyn, herää syömään 1-4 välillä ekan kerran, ja nostan samalla viereen. siinä sitten aamuyöstä tankkailee 1-4 kertaa ja saattaa herätä joko hyvin aikasin 5-7 välillä tai sitten nukkuu ikään kuin 1. päikkärit perään, joten tänäänkin herättiin 10.30.

meillä kans kääntyy mahalta selälleen, mutta yleensä tuo tapahtuu ikään kuin " vahingossa" eli ei oikeen itekkään ole vielä varsinaisesti hoksannut sitä :) naureskellaan kovasti ja myös paha mieli näytetään kovasti.

jaahas täytyy taas mennä!

miksu ja saara 2,5kk

Vierailija
8/18 |
27.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostetaas pinoa,vaikka ei meille mitään ihmeitä kuulu.Tuttelin maistelu ollu pari päivää menossa eli 10ml oon antanu sitä..ja en oo oikein varma sopiiko vai ei..eilis ilta väänsi mahaa ja oli ylikieroksilla koko kaveri,en meinannu nukkumaan saada..mutta johtuuko tuttelista vai uusien taitojen opettelusta=)

Tänään ei anneta korviketta,vaan pidetään välipäivä.Oon kyllä tosi onnellinen,että poika ollu tisumaidolla näinkin pitkään,säästyny rahaa pitkä penni =)Ja onhan se ihana kun tuo rauhassa tisulla imee niin tosissaan.En tiiä teistä muista,mutta kyllä mulla menee välillä hermot,jos poika ei syö kunnolla vaan rimpuilee yms.tisulla=(Ja syö koko ajan,niin tuntuu,ettei voimat riitä imettää..mutta pää-asiassa imetys ollu ihanaa=)

Isukki hoitaa poikaa tänään pari tuntia,kun mä vien isommat lapset uimahalliin uimaan,on niin ulkona kylmä,ettei tänä kesänä taida rannnalle päästä=(

Mutta nyt taas pyykit yms.kutsuupi=)

Vierailija
9/18 |
27.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heissan. Kovimpa on hiljaista meidän pinossa, taitaa porukka olla joko tooosi kiireisiä arjen keskellä taikka sitten kesälaitumilla.

Meillekään mitään uutta kuulu, mut kunhan tulin jotain höpisemään.

Kiitti Huiskutin korvike-kommenteista, mä luulen et meillä neiti saa ilmaa ihan tissillä roikkumisesta päivisinkin...meinaan hän kyllä joinain päivinä tosi kiitettävästi roikkuu tissillä. Ja kun meillä vielä tää tutti-ongelma, että ei huoli tuttia kunnolla(satunnaisesti vaan), niin tuntuu et äidin syli ja tisu on lohtua milloin mihinkin.....sitte saatetaan pulautellakin rankasti, niinku tänään kun neiti vaan syö ja syö;).

Kyllä Huiskutin, mä ainakin olen välillä aivan kypsänä imetystä vaikka se kuitenkin ihanaa onkin ja toinen on vielä niin pieni. Mutta tunnustan kyllä et toisinaan ärsyttääkin silloin kun vauva syö tiuhaan ja vaan tissi kelpaa. No, onneks tämä tosiaan lyhyen aikaa näin sitovaa ja pikkuiset kasvaa nopeesti

Sain varattua itelleni kampaajan ens vkolle, ihanaa kun mies jää lomalle niin pääsee itekseen huitelemaan pariks tunniks:). Huomenna mennään ale-myynteihin mun äiskän kanssa:).

Iloista mieltä sateesta huolimatta kaikille.

Inkkarityttö ja typy

Vierailija
10/18 |
27.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi vaan kaikille.

Vettä sataa ku aisaa, joten eipä pihalle oo taaskaan menemistä.

Ella meillä 2kk ja viikko. Neuvolassa käytiin eilen. Paino: 5300g, pituus 59.5cm.

Siro, mutta hyvin kasvanut. Tosi tarkkaavainen ja jäntevä. Oikean käden on löytänyt ja sitä ihmettelee. Kovasti yrittää kääntyä masulleen muttei vielä vauhti oo riittänyt. Aina se jaksaa hymyillä ja olla hyväntuulinen. Sai sen rotavirusrokotteenkin, eikä mitään vaivoja vielä ainakaan ole tullut.

Meillä ehkä suurin ongelma kakkaaminen..sitä siis tulee NIIN paljon ja useasti päivässä. Kerralla tulee niin ettei vaippa riitä, useampi vaippamerkkejä ja kokoja testattu. Ella kakkaa ainakin 4-5 kertaa päivässä. Mites muiden huhtikuisten " kakka" luistaa?? :)

Neuvolasta sain luvan kokeilla maidotonta dieettiä, jos se vähentäs kakkaamista. Ellan isoveljellä oli maitoallergia ja sillä oli just tällästä älytöntä kakkaamista. Lopulta paino ja pituus ei sitten enää noussut 4 kk ikäsenä. Viikon dieetillä alkoi kakkaamaan enää 1 kerran päivässä.

Mutta nyt seurustelemaan neidin kanssa.

Tikanpoika ja Ella

Vierailija
11/18 |
28.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostetaas taas meitin pinoa. Ei meille ihmeitä kuulu, ale-myynneissä käytiin tänään ja tarttuihan sieltä yhtä ja toista:).

Oikeastaan Tikanpojalle halusin tosta vauvan kakkaamisesta..... kun olen itse jo jonkin aikaa ihmetelly meijän neidin kakkaamista. Siis kun tyttö kakkaa myöskin sen jopa 4-5 krt/pvä, ja se on jotenkin niin hallitsevaa et jos herää esim kesken unilta niin yleensä hetken päästä tulee kakka. Ite en esikoisen kanssa oo tällaseen törmänny ja nyt olen alkanu itsekin miettiä et josko herkistyis maidolle. Neidillä on myös ilmavaivoja jonkin verran, muttei iho-oireita tms. Pitäisköhän munkin kysyä neuvolassa ens vkolla tota maidottoman kokeilua....itse meinaan olen antanu tytölle iltasin ja tarvittaessa nannin koriketta niin en kyllä haluaisi aiheuttaa tytölle oireita tahallani.

Mutta nyt meillä neiti heräs ja hermostu totaalisesti.

Kommentteja muilta jotka tietää maitoallergiasta?!

Inkkarityttö

Vierailija
12/18 |
29.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mikä ihme meidän neitiin on iskeny, se kertakaikkiaan lopetti nukkumisen! ei ole nyt moneen päivään nukkunu päiväunia (ei vaunuissa, sängyssään, vieressä eikä edes autossa, jossa ennen nukku aina) max. tunnin-puolitoista koko päivänä YHTEENSÄ ja illalla nukkumaan meno on yhtä tuskaa ja tuttia saa olla hyppyyttämässä, imettämässä ja muutenkin rauhottelemassa yhtenään. Yöunetkin ovat kutistuneet useammalla tunnilla, n. 21.30 saa nukutettua ja 9 viimestään ylös ja yöt on todella repaleisia, on yleensä jopa 20 min. välein hereillä.

Muuten on kyllä ihan " normaali" ehkä kärttysempi ja itkuisempi enemmän, mutta kukapa nyt ei väsyneenä olisi... ja syö tiheämmin. Mielestäni ei ole nyt mitään niin mullistavaa oppinutkaan, mikä veisi unen tms. Sylkeä kyllä on ihan norona ruennut valumaan, hampaita tulossa?? nyt jo?

Mietin myös sitäkin, että onko samanlaisia ongelmia korviketta syövillä? miten teillä yösyönnit tms. onko tasaista, tietyn väliajoin syöntiä, vai miten menee? alan vakaasti harkita korvikkeisiin siirtymistä ja kohta muutenkin kiinteiden alottamista... meidän neitillä tuntuu jatkuvasti olevan tiheän imun kautta, pari päivää, maks. viikko menee " hyvin" ja taas alkaa... nytkin auttaa vain tissi kitinään. yölläkin syö varmaan ½-tunnin välein. Alkaa todella käydä nyt imetys hermoon, kun tuntuu että tässä vaan kävelevä tissi on, ei mitään omia hommia voi edes harkita, kun tyttö ei nuku ja tissi vain kelpaa kun rupeaa kiukuttamaan...

että tämmöstä taas tännepäin... ihanaa kun olette olemassa, saa jonnekkin kiukutella " anonyymisti" kun tuntuu, että omat " imetysfanaatikkotäydellisetäiti" -kaverit ei aina ymmärrä/ei moniakaan jaksa kiinnostaa...

ps. kyssäri... onko kukaan alottanu peruna-porkkana vellillä " kiinteet" ? missä vaiheessa olette antaneet? onko 3kk ikäinen liian nuori moiseen?

Vierailija
13/18 |
29.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä näemmä rokun täällä nyt yhtenään..., no miehellä alkaa nyt loma niin ehkäpä sitte enempi muutakin touhua:). miksukka, meillä ei onneks yöt oo ollu risasia vaan neiti kyllä nukkuu kivasti, mutta mutta....toi sun hermon menetys imetykseen on kun mun tekstiä. juttelin tänään neuvolaan tosta maitoallergiajutusta ja tuskin meillä sitä on, tämä vaan syö ja kakkaa tiuhaan, koska iltasin on saanu korviketta ja yö menny ok. jokatapauksessa mua kiinnostas kanssa tietää syökö korvikavauvat kuin säännölisesti? esikoisen kans siirryin kiinteitten myötä pulloon niin päiviin tuli sen takia heti rytmi, mutta tän neidin kans haluisin jo alkaa pikkuhiljaa pullotteluun....en vaanmeinaa jaksaa kun varsinki huonoina päikkäri-päivinä roikkuu alvariinsa tissillä. aivan kuten miksukka sanoit, mistään hommist ei tuu mitään, tosi kuluttavaa. tämä neiti ei ees huoli juurikaan tuttia ja olen huomannu et mua käyttää kyl tuttinaan.

ite en oo tota velliä koklannu, mutta ihan perunalla alottanu esikoisen soseet. nyt neuvolassa suosittei et oottaisin kaks viikkoa kiinteitten kanssa, eli tyttö olis viikon päälle 3kk sitte. vaikka tätsy kyl totesikin että eihän se vauva siihen kuole vaik nyt jo alottas...

ennenhän alotettiin tosi aikasin kiinteet.

joo-o, kyllä tää tissittely välillä hermoon käy.

mut jaksamisia....

inkkarityttö ja typy

Vierailija
14/18 |
29.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lueskelin jo aikoja sitten teidän 2 kk neuvolakäyntejä ja yö nukkumisia.

Meillä neuvola oli vasta tuossa torstaina ennen jussia. Kasvettu oltiin hyvin. pituutta oli kertynyt 59 cm ja painoa 5600g. Kaikki oli muutenkin kunnossa.

Meillä kasvetaan rintamaidolla ja korvikkeella. Korvikkeen määrä on huimasti noussut, vaikka tuntuu että tisseistäkin tulee enempi maitoa mitä ennen. Tuttelia siis meni ennen n. 20-50 ml ja nyt melkein vallan 50-70 ml. Yksi ilta olin ihan ihmeissäni kun Lauri söi reilun 2 ja puolen tunnin aikana ensin tissit ja sitten 110 ml maitoa päälle!

Eli siis ristiäisetkin meillä on ollut. Pojasta tuli Lauri, sai äiti sentään ensimmäisessä nimessä tahtonsa periksi:)

Olen tielle kaikille kade, joiden yöt menee yhteen putkeen. Meillä nukahdetaan yleensä viimeistään klo 23.00 mutta haarukka on 22-23, sitten herätään 2-puol 4 välillä ja sitten melkein vakiona klo 5 tai pikkasen jälkeen. Sen jälkeen on yleensä nukuttukin sitten sinne 8.15 asti. Nyt kyllä mennyt pari päivää siten että aamuisin on tutti tungettu suuhun, jotta rauhoittuu kun on melkein sitten puol kuudesta ähissyt ja sätkyillyt sängyssä. Onneksi rauhoittuu aina kun saa tutin suuhun. Hulluinta tässä on se että Lauri kuitenkin nukkuu koko sen äihinän ja puhinan ajan. Päikkäreille mennään sitten puol 11 ja nukutaaan 13 asti.

Miksi miehet on välillä sellaisia puusilmiä ettei ne tajua oma-aloitteisesti tehdä mitään? Mun mies oli aamusta pojan kanssa hereillä ja kun hänen tuli nälkä silloin 8.15 niin tulivat sitten herättämään mut. Sanoin että ensin pitää tehdä aamupesut ja pukea päivävaatteet laurille ja sitten vasta pääsee syömään. No menini itse vessaan aamupesuille ja pukeuduin niin eikä tää yks vaan seurustele poitsun kanssa ja odottaa että minä teen hommat. Olisko ollut vähän kätsympää että isukki olis vaihtanut päivävaatteet ja tehnyt ne aamupesut samaan aikaan kun mä olin omilla aamutouhuilla niin oltais päästy nopeammin syömään. No aina ei voi voittaa;)

Tinsula ja Lauri

Vierailija
15/18 |
29.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon ihan onnessani,kun tutteli sitten vissiin käy meidän pojalle=)Kakka meni kyllä vihreeksi=)Aina näitä kakkajuttuja=)Meillä poika kakannu alusta asti useesti päivässä,en oo siitä ollu huolissani.Mä alotan kiinteet kun mies lopettaa loman,silloin poika 3,5kk.Nyt en kehtaa alottaa kun on reissuja yms tiedossa,niin jos tulee masuvaivaa yms.niin parempi sitten kotona rauhassa kokeilla.Poika on ollu täys imetyksellä alusta asti oisko 100ml saanu korviketta yhteensä tämän 3kk aikana,ei tarviis sitä muuten,mutta oon totuttanu maha siihen.Rintamaito kyllä riittäny just ja just,ja meilläkin on noita rankkoja koko ajan tissi suussa päiviä ollu=)

Ens viikolla pitäs pojalle pistää rotarokotus,onko muut sitä ottaneet?

Eipä tässä kummempia taas oo tapahtunu.Poika kuolaa hirveesti meilläkin,ja mietin kanssa että tulisko hammas.Edelliselle lapselle nimittäin tuli 1,5kk eka hammas=)Mutta esikoiselle 6kk eka hammas.Laitoin jääkaappiin sellasen viilentävän purulelun ja kyllä poika tykkää sitä narskuttaa ja imeä=)

Vierailija
16/18 |
29.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana ilta-aurinko alkoi paistamaan! Heti piristää, väsyttänytkin niin vietävästi koko päivän, vaikka yön nukuinki hyvin. Mies meni eilen takasin töihin ja se kai väsyttää ku yksin pyörittää huushollia päivän.

Ellan isoveljelle (4.5v) olen maksanut pikkukolikoilla " palkkaa" kun katsoo vauvaa sen aikaa ku esim. teen ruuan. Hyvin toiminut ja isoveli onnessaan vastuusta.

Meillä Ellan kakkarumba onneksi vähän rauhottunut. Varmaan Rotavirsrokote aiheutti niitä jättisooseja :) Nyt tulee se 3 x pvä, mutta ihan normaalit. En alottanu maidotonta dieettiä. Katon nyt vielä.

Mutta nyt alkaa olkkarista kuulua tympääntynyttä ääntelyä. Tyttö jumppaa yksin lattialla ja telkkari vaan seurana...äiti täällä vaan netissä roikkuu..

Hyviä viikonlopuja!!

Tikanpoika ja ihana Ella

Vierailija
17/18 |
29.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä on menty alusta lähtien vasrikkeilla, maitoa yritettiin nostattaa vaikka millä hulluilla ja vähemmän hulluilla konsteilla muttalun ei heru niin ei heru...sen verran että huvikseen aluksi lutkutteli ja nyt olen lypsänyt sellaista 100 milliä vuorokaudessa. ja tutteli omneo plussaa menee noin litran verran päivässä. Joku kyseli siitä syömisrytmistä, aluksi oli säännöllinen 3 tunnin välein, oppi siihen kun aluksi piti korkeiden bilirubiinien takia antaa 3 tunnin välein maitoa. Sitten in pikkuhiljaa oma rytmi löytynyt, tällä hetkellä yöt menee noin 4-5 tunnin syöttöväleillä, nukkumaan menee klo19-20 ja heräilee siinä 8 tienoilla eli muutama syöttö yön aikana. päivällä on sitten tiuhempaa, jos on hereillä koko syöttövälin voi nälkä tulla jo 2 tunnin kuluttua edellisestä syönnistä mutta jos nukahtaa heti mahan täytettyään niin menee 2-3 tuntia. Välillä hirvittää se maidon määrä ja olenkin miettinyt kun tulee 3-kuukautisneuvola että kyselen niistä vastikkeista. kasvanut on huimaa kyytiä, lähtöpaino oli3230 ja pituus46,5 eilen paino oli ylimääräisellä neuvolakäynnillä 6200 ja pituutta kahden kuukauden kohdalla 58,5. Joten lisäystä aika lailla...

Kakka-asiaa kyselisin; tänään oli niin kumma kakka, aivan vellilöysä vihertävä ja seassa kiinteitä " klönttejä" ja ne väriltään vihreitä. nyt on viikon ollut pelkästään vastikkeella(allergiaepäilykokeilua) ja syönyt siis ihan samaa vastiketta. ja nyt näin kumma kakka. Hajua en edes yritä kuvata, oli aika pöyristyttävä. Tänään on muuten ollut aika vähäuninen ja syönyt joka välissä. muuten ei mitenkään erityisen huonotuulinen, väsyneen oloinen mutta aina uni on katkennut kesken. Mitäkähän se voisi olla?

kiitoa ja moi

Vierailija
18/18 |
01.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me jo herättiin vauvan kanssa,se kun tykkää herätä näin aamu 5-6 aikaan,ja on ihan pirtee ja potkii ja juttelee tuossa vieressä.Nukkumaan meni 22.30 ja 5.15 heräsi,nukku tuon pätkän siis putkeen.Ja se riitti yöuniksi.No onneksi poika simahtaa tuossa tunnin päästä takas unilleen,niin sais äitikin vielä muutaman minuutin unta.Sithän herää jo nuo isommat lapset.Ennätys uniputki pikkumiehellä on 8,5h putkeen=)Se tapahtunu kerran=)

Päivästä näyttää tulevan lämmin,ja jospa sais pistää pojalle lyhythihasen päälle.Ei oo kesävaatteita tarvinnu paljo käyttää..sen yhen viikon pidin kun oli helteet.Onneksi niitä ei oo tullu kauheena hankittuakaan.Aleistakin oon ostanu pitkähihasia ja syksyksi sopivia vaatteita.Nämä kasvaa niin nopeeta.Nyt on käytössä 60-68cm vaatetta.68cm vielä vähän reiluja,mutta hyvin voi käyttää niitä.Eipä tässä taas kummempia oo tapahtunu=)Ja jos on,niin äidin aivot on aika jumissa tähän aikaan aamulla=)