Sairaanhoitajan palkasta vielä ihan omana ketjuna haluaisin kysyä, että
kuinka moni teistä suostuisi seuraavaan?
Esim. tällä viikolla en ole ehtinyt yhtenäkään päivänä syömään lounasta. Olen ns. " lennosta" syönyt banaanin ja juonut mehulasin, että en pyörtyisi kesken päivän.
Olen tehnyt monta viikkoa seuraavanlaisia vuoroja:
Aamu, aamu, ilta, ilta, tuplayö ja vain nukkumapäivä ja YKSI VAPAA!
Ja sama homma alusta. (En tiedä, onko laillista.) Henkilökuntaa ei saa, joten sinulla on kaverina OPISKELIJA tai yksi perus/lähihoitaja, joka ei voi osallistua lääkehoitoon! Eikä heille voi antaa muutakaan vastuuta, koska jos jotain sattuu, SINÄ vastaat! Ottaisitko sinä vastuun keskimäärin 18 potilaan lääkehoidosta yksin vuorossasi? Plus valtavista määristä kovia kipulääkkeitä. Ottaisitko sinä vastuun siitä, että et voi tarkkailla potilastasi niinkuin kuuluisi? En minä niinkään lisäpalkkaa tarvitse. Minä tarvitsen työparin, jonka kanssa kantaa yhdessä tämä raskas vastuu. Ja minä tarvitsen työparin, joka auttaa kanssani sen vanhan mummun wc:hen. Se on järkyttävää koittaa yksin nostaa potilasta. Koittakaapa olla siinä itse " revittävänä" !
Kysynpä vaan, että kuinka pitkään luulette hoitajien jaksavan tällä tavalla? Minä olen nuori, enkä varmasti jaksa kovin kauaa tällä tavalla.
Rakastan työtäni ja olen sen itse valinnut, mutta ei kenenkään voimat riitä viikosta toiseen tähän tahtiin, mitä meiltä vaaditaan.
Kommentit (13)
juuri sanoin, että itse olen alani valinnut, mutta kysymys kuului, että kuinka moni teistä " akateemisista" valittajista suostuisi ko. järjestelyihin? Luulen, että kukaan teistä ei tee syömättä päivääkään töitä tai että jäätte nöyrasti " pakon edessä" tekemään tuplavuoron, kun ketään ei ilmesty iltavuoroon!
Me varmasti ansaitaan joka penni pienestä palkastamme.
Te ette voi kommentoida työn raskautta, koska ette ole tätä koskaan päivääkään tehneet!!!!!
Joten tiedän mitä se on.
Tää on niin loppuunkulunut aiha, mä en ainakaan jaksa yhtään kuunnella tätä palkkakitinää enää.
3
pikemminkin pitäis saada työtahti normaaliksi vai jaksaisitko paremmin tuota rumpaa, jos palkkaa saisi enemmän, tuskin pitkään. Itse te olette alan pilanneet, koska ette syö lakisääteisesti.
itse kaivatte omaa kuopaa. Tehy on ottanut kantaa usein asiaan. Tehyn mielestä jokaisen on pidettävä taukonsa. Ei hoitajien tarvitse tehdä hommia hikihatussa, vaan sen mikä ehditään. Muuten ei homma parane. Jos hommat tulee hoidettua vajaalla työhenkilöstöllä niin ei sinne lisää porukkaa koskaan palkatakaan.
Istutte alas ja syötte.
Ihme kruunun kiillotusta, taas oli niiiin kiire etten ehtinyt syömään jne.
ja varmasti kaikki potilaat ja omaiset ovat myöskin sinulle kiitollisia.
Kukaan ei tunnu ymmärtävän, että ap on vastuussa IHMISTEN HENGESTÄ. Sekoitapa lääkkeet tai tee väärät toimenpiteet niin sitten soitetaan Monosen pojat!!!
niin huonolla palkoilla ja työolosuhteilla! Ja tästä kärsii lastensuojelu jne. Siis sympatiani sairaanhoitajille, mutta ei pitäisi unohtaa muita pienipalkkaisia ryhmiä!
Vierailija:
No pitäkää ne taukonne!!!
Istutte alas ja syötte.
Ihme kruunun kiillotusta, taas oli niiiin kiire etten ehtinyt syömään jne.
Ei se taukojen pito ole ihan noin helppoa, ei niitä sairaita ihmisiä voi likaisissa vaipoissa makuuttaa ihan vain sen takia että on omat tauot pidettävä. Siinä sitä taas kuunneltaisiin omasiten huutoa miten huono on hoidon taso kun mummot makaavat perseet paskan polttamina.
Totta kai memielellään kävisimme rauhassa kahvilla jajuoruilisimme mutta kun ei se ole niin helppoa.
Lakkoon tässä pitäisi ryhtyä niin eiköhän sitä tyhmemmätkin päättäjät tajuaisi hoitajien tärkeyden.
Sairaanhoitajat tekevät niin tärkeää työtä, että ovat ehdottomasti ansainneet kunnon palkan työstään. Ihan turha nurista, että muittenkin naisten pitäis saada lisää palkaa, esim kirjastotätien! Sairaanhoitajan työ on varmasti raskaampaa kuin kirjojen järjestely!!!
Arvostan sairaanhoitajia, koska itse en pystyisi heidän työtään tekemään.
korkeampi koulutus kuin sairaanhoitajilla. ELi ihan oikeutettua on muidenkin ryhmien vaatia palkankorotusta.
Eipä oikein onnistu tällä alalla, kun nimenomaan ihmisten hengestä on usein kysymys. Työssäni sisään tulee ambulanssilla esim. rintakipuisia potilaita, niin eipä siinä paljon kahville lähdetä sillon kun siltä tuntuu. Selittelepä siinä sitten, kun olinkin kahvilla ja potilas meni sillä aikaa kuolemaan..
Itse sairaanhoitaja, joka väsyin nimenomaan tuohon hommaan ja liäksi siihen, että töissä kiireestä ja kaikista ongelmista johtuen suoraan sanottuna vittamainen tunnelma. Ajattelin, että työ ei ole sen arvoista, että se kuluttaisi minut loppuun. Etenkään sillä palkalla. Irtisanoin itseni ja suunnittelen nyt kokonaan alan vaihtoa. Valitettavasti minun itsekäs ratkaisuni taasen heikentää osaston osaamista, koska työntekijöitä ei ole saatavilla. Haluan, että minun lapsilleni jää minusta toisenkinlainen muisto, kuin se aina väsynyt ja kiukkuinen äiti, joka töissä viikonloput. Tuplavuorot ja muut epäinhimilliset työajat on todellisuutta. Lisäksi olin huolissani potilaista, joita ei valitettavasti voi hoitaa niin hyvin kuin pitäisi ja olisin halunnut.
Kaikki eivät vaan kitise lisää liksaa.
Itse olen yrittäjä. Ei lakisääteisiä taukoja, ei kesälomia jne.
Elämä on.