2008 vuoden vauvaa yrittämään- painos 14. TANGO-MAMA!
Tässä olemme me jotka yritämme vauvaa vuodelle 2008:
♥ Annie28: toisen yritys aloitetaan 7/07, lapsi 9/01, ikää kertynyt itselle 28 vuotta ja tulevalle isälle 33 vuotta
♥ arabel: ensimmäisen yritys aloitettu 5/07
♥ Caarina2: toisen yritys aloitettu 6/07, lapsi 11/06 ikää kertynyt itselle jo komiat 23 vuotta ja tulevalle isälle 24 vuotta
♥ dharmian: ensimmäisen yritys 6/07, ikää kertynyt itselle ja tulevalle isälle 26 vuotta
♥ fatmama05: kolmannen yritys aloitettu 6/07 lapset -99 ja -01
♥ girl24: ensimmäisen yritys aloitettu 5/07 ikää kertynyt itselle jo komiat 24 vuotta ja tulevalle isälle 23 vuotta
♥ Eliador: toisen yritys aloitettaan 9/07 lapsi 3/04, ikää kertynyt itselle jo komiat 31 vuotta ja tulevalle isälle 32 vuotta
♥ Elsa78: ensimmäisen yritys aloitettu 5/07, ikää kertynyt itselle 29 vuotta ja tulevalle isälle
♥ Heksu76: ensimmäisen yritys aloitettu 6/07, ikää kertynyt itselle jo komiat 30 vuotta ja tulevalle isälle 40 vuotta
♥ Hellu70: kolmannen yritys aloitettu 4/07, lapset 10/03 ja 2/05, ikää kertynyt itselle 37 vuotta ja tulevalle isälle 39 vuotta.
♥ Hepuna: toisen yritys aloitetaan 9/07, lapsi 12/03, ikää kertynyt itselle jo komiat 28 vuotta ja tulevalle isälle 32 vuotta
♥ Jaana.p3: toisen yritys aloitettu 5/06, lapsi 2/05 ikää kertynyt itselle jo komiat 25 vuotta ja tulevalle isälle 31 vuotta
♥ Kaktus-84: ensimmäisen yritys aloitetaan 7/07 ikää kertynyt itselle jo komiat 23 vuotta ja tulevalle isälle 25 vuotta
♥ kantopussi: toisen yritys aloitetaan 6/07, lapsi -02 ikää kertynyt itselle
♥ Karkki84: ensimmäisen yritys aloitettu 4/07 ikää kertynyt itselle jo komiat 23 vuotta ja tulevalle isälle 23 vuotta
♥ Kaskas78: kolmannen yritys aloitettu 4/07, lapsi 2/01 ja 4/03 ikää kertynyt itselle jo komiat 29 vuotta ja tulevalle isälle 37 vuotta
♥ Kevät76: kolmannen yritys aloitettu 6/07, lapset 2/99 ja 4/01 ikää kertynyt itselle jo komiat 31 vuotta ja tulevalle isälle 43 vuotta
♥ Kielo77: toisen yritys aloitettu 6/07, lapsi 11/05, ikää kertynyt itselle 29 vuotta ja tulevalle isälle 34 vuotta
♥ Kirppu-06: toisen yritys aloitettu 4/07, lapsi 2/06, ikää kertynyt itselle jo komiat 30 vuotta ja tulevalle isälle 34 vuotta
♥ KirVi72: toisen yritys aloitettu 6/07, lapsi 11/00, ikää kertynyt itselle 35 vuotta ja tulevalle isälle 30 vuotta
♥ klematis, lapset -04, -05,
♥ kuminauha: toisen yritys aloitettu 6/07, lapsi 3/06 ikää kertynyt itselle jo komiat 33 vuotta ja tulevalle isälle 31 vuotta
♥ kylli78: ensimmäisen yritys aloitettu 4/07 ikää kertynyt itselle jo komiat 28 vuotta ja tulevalle isälle 30 vuotta
♥ költtänä: kolmannen yritys aloitettu 4/07, lapset 11/96, 12/96, 2/04 ja 8/06 ikää kertynyt itselle jo komiat 33 vuotta ja tulevalle isälle 36 vuotta
♥ lumikki80: viidennen yritys aloitettu 2/07, lapset -00, -01, -03 ja -05, ikää kertynyt itselle 27 vuotta ja tulevalle isälle 31 vuotta
♥ M@m@-3x: neljännen yritys aloitettu 6/07 lapset -01, -03 ja -05, ikää kertynyt itselle jo komiat 25 vuotta ja tulevalle isälle 37 vuotta
♥ _mammamyy_: kuudennen yritys aloitetaan 9/07, lapset 12/90, 5/92, 12/94, 7/00 ja 10/03. ikää kertynyt itselle jo komiat 34 vuotta ja tulevalle isälle 43 vuotta
♥ Marenda: kolmannen yritys aloitettu 5/07, lapset 10/04 ja 7/06 ikää kertynyt itselle jo komiat 23 vuotta ja tulevalle isälle 23 vuotta
♥ mariatar: toisen yritys aloitetaan 8/07, lapsi 7/05 ikää kertynyt itselle jo komiat 23 vuotta ja tulevalle isälle 26 vuotta
♥ marttta: toisen yritys aloitetaan 08/07, lapsi 04/05, ikää kertynyt itselle ja tulevalle isälle 29 vuotta
♥ mauii: kolmannen yritys aloitettu 05/07, lapset 3/03 ja 11/04, ikää kertynyt itselle 30 vuotta ja tulevalle isälle 33 vuotta.
♥ meebu: kolmannen yritys aloitettu 03/07, lapset -03 ja -05, ikää itsellä 27 vuotta ja tulevalla isällä 24 vuotta
♥ Memama: toisen yritys aloitetaan 7/07, lapsi 5/05 ikää kertynyt itselle jo komiat 32 vuotta ja tulevalle isälle 33 vuotta
♥ miiku85: ensimmäisen yritys aloitettu 6/06 ikää kertynyt itselle jo komiat 22 vuotta ja tulevalle isälle 23 vuotta
♥ mimmi1975: toisen yritys aloitettu 5/07, lapsi 5/04 ikää kertynyt itselle 32 vuotta ja tulevalle isälle 43 vuotta
♥ Mio80: ensimmäisen yritys aloitettu 4/07 ikää kertynyt itselle jo komiat 21 vuotta ja tulevalle isälle 31 vuotta
♥ NiNaZZA: toisen yritys aloitettu 5/07 lapsi 6/06, ikää kertynyt itselle jo komiat 21 vuotta ja tulevalle isälle 25 vuotta
♥ -piias-: neljännen yritys aloitettu 1/07 lapset 02/02, 06/04 ja 9/06, ikää kertynyt itselle jo komiat 24 vuotta ja tulevalle isälle 25 vuotta
♥ pupujussitar: ensimmäisen yritys aloitettu 5/07 ikää kertynyt itselle jo komiat 22 vuotta ja tulevalle isälle 28 vuotta
♥ r79: toisen yritys aloitettu 4/07 lapsi 11/05, ikää kertynyt itselle jo komiat 28 vuotta ja tulevalle isälle 25 vuotta
♥ Rizza: Ensimmäisen yritys aloitettu /06, ikää kertynyt itselle 25 vuotta ja tulevalle isälle 27 vuotta
♥ RvaSaarinen: ensimmäisen yritys aloitettu 3/07 ikää kertynyt itselle jo komiat 21 vuotta ja tulevalle isälle 24 vuotta
♥ Salsa_42: toisen yritys aloitettu 10/06 lapsi 8/04, ikää kertynyt itselle jo komiat 30 vuotta ja tulevalle isälle 28 vuotta
♥ seela-matilda: ensimmäisen yritys aloitettu 2/07 ikää kertynyt itselle jo komiat 25 vuotta ja tulevalle isälle 27 vuotta
♥ sj85: toisen yritys aloitetaan ?/07 ikää kertynyt itselle jo komiat 22 vuotta ja tulevalle isälle 29 vuotta
♥ Syysvilja: toisen yritys aloitettaan 5/07 lapsi 11/99 ikää kertynyt itselle komiat 32 vuotta ja tulevalle isälle 32
♥ Tango: toisen yritys aloitettu 4/07 lapsi 12/05, ikää kertynyt itselle jo komiat 29 vuotta ja tulevalle isälle 31 vuotta
♥ tiity: ensimmäisen yritys aloitettu 1/07, ikää kertynyt itselle jo komiat 28 vuotta ja tulevalle isälle 29
♥ Tikruäiti: toisen yritys aloitettu 4/07, lapsi 6/05 ikää kertynyt itselle jo komiat 30 vuotta ja tulevalle isälle 27 vuotta
♥ Zsara: toisen yritys aloitettu 7/05, lapsi 3/04 ikää kertynyt itselle jo komiat 35 vuotta ja tulevalle isälle 40 vuotta
MEIDÄN PLUSSANNEET ÄIDIT!!
♥ kaur@
♥ Aamun_kuiskaus
♥ Autumn78
♥ Allu2006
♥ Tohina
♥ suan
♥ Minni-äinen
♥ Tango-mama
Jos kaipaat mukaamme joukkoon tähän, jätä tietojasi edes vähän:
♥ Monettako yritetään ja milloin yritys alkanut
♥ Oma ja tulevan isukin ikä
♥ Aikaisempien lasten syntymä kuukausi ja vuosi
Kommentit (70)
Hurjaa! :D Tai siis ei toi tammikuu nyt mikään ehdoton " pakko pakko" ole, mut oishan se kiva, jos silloin jo vois alkaa jännäilee. Meillä jaksetaan/keretään hommailemaan sen verran harvoin (ehkä kerran kuukaudessa *hups*), että pikkukakkonen tuskin saa yhtä nopeesti alkunsa kuin esikoinen (jota ennen siis hommailtiin vähintään 6 kertaa kuukaudessa). Ja pikkukakkonen saapi sitten tulla periaatteella Tulee jos on tullakseen. Mitään päiviä en ala kyttäilemään (enpä..no sen näkee sitten, hehe!).
Täällä just laskeskelin, että odotusta vielä ennen kuin oikea piinaaminen alkaa. Mutta ihan jännittää kun ei enää ehkäisyä tarvitse käyttää :D Suan: Mulla ei koskaan ennen ole vuotoja ollut raskaudessa, mutta kun kolmatta odotin, niin ihan alussa tuli ruskeaa pientä vuotoa. Se oli tietysti mulle shokki, kun ei koskaan ennen ole sellaista tapahtunut. Tietysti heti ajattelin tuleeko keskenmeno ym.. ja menin äippäpolille ultraan. Kuitenkin kaikki oli hyvin ja nyt se vauva on 2v5kk vanha. Se oli siis ihan alussa ja mulla tuli sitä ruskeaa vuotoa vähän ja ainakin viikon. Mä ihan joka raskaudessa käyn aika usein vessassa kattomassa tuliko jotain vuotoa, jos tuntuu housuissa vähänki :) (hysteerinen tiedän!) Tervetuloa kaikki uudet! Aika monta uutta oli tullut kun olen poissa ollut palstalta tän päivän :D
eli kp 35/28 alkoivat ensimmäiset menkat pillereiden tiputtamisen jälkeen. Ihme asioista sitä ihminen iloitsee! Siis vaikka en ole raskaana niin on ihanaa, koska tämähän tarkoittaa jonkin sortin mahdollisuutta raskautua! Jippii!
On muuten vuolaat kuukautiset, samaa lajia kuin joskus teininä. Siis ennen pillereitä.
Tämä kierto tosin menee todennäköisesti " hukkaan" kun juuri arvioidun oviksen aikaan on ihan kaikkea muuta suunnitelmissa.
Eli minulta varmaan jää tämän kierron lopusta jännäilypäivät kokematta, olen sitten mukana muiden piinassa!!!
Itsestään tässä vaan tuli höpöteltyä, sori :)
tuo tuhruttelu on aika vähäistä ja siis todella vaaleaa(ruskeaa) joten en usko että ainakaan vielä on mitään hätää. huomenna on neuvola joten saan siellä sitten sydäntäni purkaa. vähän jännittävää, koska on ihan ensimmäinen neuvola edessä. =) odotan vain enemmänkin sitä vasta tulevaa kertaa jolloin myös ultrataan, tuo ensimmäinen kerta kun on vain jutustelua ja papereiden täyttämistä.
anteeksi, taas omaa napaa. mutta nyt pitää mennä nukkumaan että jaksan aamulla taas heräillä.
suan
eipä meille ilmeisesti tule vauvaa helmi- eikä maaliskuussa, negaa näytti tänään, dpo 12, kai sen pitäisi jo näkyä, vai? Aconin herkkä kasettitesti käytössä.
Kierto näytä vakiintuneen 35 päivään, mikä on ainoa positiivinen asia tällä hetkellä.
Hassua että kuvittelin jo raskauden alkaneen, n.viikko oviksesta tunsin kipuja kohdun kohdalla, ja siitä alkoi rinnat kipeytyä, ja pahoinvointiakin oli aika reilusti, mutta turhaan taisin kärsiä...
Suan: myös minulla on ollut ensimmäistä lasta odottaessani pientä vuotoa, ihan punaista, mutta vähän, kaikki meni kuitenkin hyvin.
Mulla siis kp 25/26 ja herkällä testillä jonka pitäisi näyttää dpo 10 jälkeen, niin nega pamahti! Rinnat tosi arat että varmaan tätikin tulee huomenna...tulis vaan jos kerta raskaana en ole....Oli vaan ihme pahoinvointia puolivälikierron jälkeen...mutta eipä tainnut olla oikeaa....
Mies taitaa olla vielä pettyneempi kuin minä....
No ei kai se auta kun aloittaa homma alusta...mietin ehkä ovistikkuja lähiaikoina jos sitä en bongaa...mutta tämmöistä tänne....
Voimia kaskas, samassa jamassa ollaan....
Mutta jospa se ens kuussa sitten nappais! Itellä ovis tällä viikolla vähän jänskättää.. saa nähdä mitä täti ens kuussa meinaa... Olis jännä kyllä testata noita ovis tikkuja ku en oo koskaan ajatellut että millon mulla on ovis yms. Eka lapsi tuli heti ensi yritykseltä ja saa nähdä miten tämän kanssa käyy... Jotenkin nyt tuntuu että se ei heti nappaakkaan.. alkaa tuleen kaikkia harhaluuloja ja malttamattomuutta yms. kun täällä lukee muiden juttuja ja oireita yms. en tiiä pitäskö lopettaa tää palstoilla oleilu ku se vaan lisää odottamisen tuskaa. on se kuukausi vaan niin pirun pitkä aika odottaa ja odottaa...
Mutta kuitenkin mukavaa odotusta kaikille!
Mariatar kp 11/28? yk 1
Heksu76:
Mulla siis kp 25/26 ja herkällä testillä jonka pitäisi näyttää dpo 10 jälkeen, niin nega pamahti! Rinnat tosi arat että varmaan tätikin tulee huomenna...tulis vaan jos kerta raskaana en ole....Oli vaan ihme pahoinvointia puolivälikierron jälkeen...mutta eipä tainnut olla oikeaa....
Mies taitaa olla vielä pettyneempi kuin minä....
No ei kai se auta kun aloittaa homma alusta...mietin ehkä ovistikkuja lähiaikoina jos sitä en bongaa...mutta tämmöistä tänne....
Voimia kaskas, samassa jamassa ollaan....
Mä olen täällä taustalla lukenut teidän juttuja. Meinasin siirtyä tuonne Odotus-puolelle, mutta en taida pystyä. Siellä on niin paljon kaikkia ikäviä juttuja, keskenmenoja ja ongelmia, että en tahdo niitä lukea! Hiljenee mun palstailu varmaan hieman toistaiseksi.
Kyllille onnea plussasta!
Ja uusille tervetuloa!
Suan: tsemppiä. Kerrothan kuulumisiasi...
Meillä mies on ihan intona odotuksesta. Haluaisi jo kertoa kaikille, ainakin lähisuvulle. Mä toppuuttelen vielä, mutta taitaa olla pakko kohta kertoa vanhemmille. Tai taitavat alkaa arvaillakin jotain. Juhannus meni vielä ihan ok, vaikka anoppilassa oltiinkin. Olis vaan niin kiva odottaa ekaan ultraan, ennen kertomista, mutta siihen on vielä niiiin pitkä aika, ettei tämä varmaan salassa pysy siihen asti. Onneksi töistä jään lomalle kohta, niin ei tarvitse vielä heille kertoa.
Nyt töihin.
-Tango
Kiitos kaikille onnittelijoille ja tervetuloa uudet mukaan!
Suan: Toivon koko sydämestäni, että kaikki olisi kunnossa, että tuhruttelu olisi ohimenevää ja normaalia! Hyvä juttu että pääset neuvolaan tänään, siellä asiat kyllä selviää!
Itse en vielä osaa kunnolla nauttia tästä raskaudesta, kun olen stressaaja/murehtijatyyppi, pelkään että menee kesken, heti kun jotakin tulee, eilen esim. kun oli viikon menkat myöhässä, mahasta kouristeli menkkamaisesti ja oikeaan nivuseen koski, kävin jo vessassa kattomassa ettei vaan menkat alkanu :) Ei ne sitten onneksi alkaneet kuitenkaan. Oireita mulla ei ole muita kun turvonneet rinnat ja tosi kipeät nännit, väsyttää hieman, mutta ei normaalia enempää, voi johtua siitä että olen lomalla. Sittenhän sen vasta näkee kun menee töihin, miten väsyttää. Pahoinvointia ei oikeastaan ole, pientä kuvotusta lähinnä iltapäivisin ja iltaisin....
Kertonut olen jo yhdelle kaverille ja yhdelle hyvälle työkaverille joka mua tuuraa töissä ja jonka nään vasta elokuussa seuraavan kerran. Ajattelen, että on hyvä että töissä on joku joka tietää, tähän henkilöön voi täysin luottaa, jos sitten sattuisikin jotakin, on joku jolle puhua, tällä työkaverilla on myös lapsi, joten kokemusta löytyy....
Oletteko plussanneet ostaneet jo äitiysvaatteita tai vauvanvaatteita? Ajattelin että nyt kun alennusmyynnit ovat alkaneet, saisi kaikkea kivaa halvalla, mutta vähän jännittää ostaa jos sitten niille ei olekaan käyttöä helmikuussa, tulisi vain paha mieli jos ne sitten lojuisi kaapissa käyttämättömänä, mutta voi olla että kun viikon päästä mennään tyttöporukalla Hesaan, tarttuu mukaan kuitenkin joku kiva vauvanvaaate :)
Tsemppiä kaikille tasapuolisesti! Plussatuulia kaikille!!!'
rv 6+1
suan: En todellakaan ole varma tuhruttelun määrästä/pituudesta. Siitä on kuitenkin 3 vuotta aikaa :) Mutta jotenkin hämärästi muistaisin että olis kestänyt ½-1 päivän. Eiköhän kaikki tässäkin asiassa ole yksilöllistä. Mitä neuvolassa sanottiin, olikos se sulla tänään? Toivotaan että pikkuisella kaikki hyvin..
Mä olen hiukan siivoillut ja silittänyt. Juhannuksen valvominen väsyttää vieläkin, jotenkin ihan pöllähtänyt olo kokoajan.
sadepäivän jatkoja kaikille ja uudet tervetuloa..yritän päivitellä listaa joku päivä.
onnea plussanneille...
kylläpä on kurja keli täällä jyväskylässä..
kertokaas mulle et kuinka nopeesti ovulaation jälkeen ootte testaillu?...muistaakseni viimeksi plussasin heikon viivan viikon ennen menkkoja..en malttamaton oo tai mitään ;).
mietittyttää et jos nyt raskaaksi heti tulee että miten sitä selviää ku poika on 2wee kun vauva syntyisi...kaipa se siitä on muutkin selvinnyt niin miksi en minä...=D.
malttamaton peetu
Siis tuo, että miten sitä sitten pärjää, kun esikoinen on parivuotias ja vauva syntyy. Oikeasti mua alkoi mietityttää tää vasta sitten, kun olin jo plussannut. Hassua... Tuli melkein paniikki, että mihin sitä on oikein tullutkaan ryhdyttyä! =)
peetu.t:lle ja tango-mamalle: Kyllä sitä vain aina pärjää vaikka mielessä on alkuun vaikka mitä :) meillä lapsilla (kaikilla) ikäeroa n. 2v, nyt sitten jos tärppää heti, tulis jotain 3v. ikäero. Tänne ei mitään ihmeempiä tänään. Ovista odotellen tietenkin :)
Kaikki on ihan hyvin, tänään oli neuvola. Sain sieltä saman vastauksen mitä odotinkin, eli ei pidä huolestua pienestä vuodosta. Sain kauhean kasan kaikenlaisia esitteitä ja dvd:n joka pitäisi katsoa. Verikoetta ei saaneet otettua kun eivät löytäneet multa suonta josta jotain olisi tullut. Joudun siis huomenna aamulla menemään labraan josko ne siellä saisi otettua näytteen. Että sellaista. Uudet ajatkin sai varattua ja jotenkin koko tämä vauva-asia alkaa tuntua todellisemmalta. Uskon että varsinkin sen jälkeen kun ultrakuvan näkee. Vielä sitä ei edelleenkään oikein vielä tajua että vatsassa joku pieni ihmisen alku koittaa kasvaa. Lasketuksiajaksikin sanottiin tuo samainen 2.2. mitä näiden sivujen laskurikin antoi.
Kylli78: Kävin eilen kiertelemässä alennusmyynneissä ja teki niin mieli ostaa noita äitiysvaatteita, mutta koska kaikki on vielä niin alussa niin en viitsi ettei sitten tosiaan jää sinne kaappiin vain jos jotain sattuu. Ja sitten toisaalta ajattelin että ehtiihän sitten vielä joulun jälkeisistä alennusmyynneistä niitä hankkia, uskon että silloin niillä olisi enemmän tarvetta kuin juuri nyt. =)
Heksu76: Pahoittelut negasta, mutta eihän sitä vielä tiedä vaikka se siitä muuttuisi. En halua herätellä turhia toiveita mutta älä vielä heitä kirvestä kaivoon. Vasta sitten kun täti kunnolla kaahaa pihaan. =)
Tango-mama: Pysy vain meidän kanssa täällä. Ei ole mitään syytä jättää meitä ja siirtyä sinne. :D
Minäkin ihan malttamattomana haluaisin kailottaa koko maailmalle että meille tulee vauva mutta en viitsi vielä, vasta sitten ekan ultran jälkeen. Jos jaksaisi siihen asti odottaa..
suan rv 8+3
kiitos mamaxsille...tuli heti jotenkin huojentuneempi olo kun joku sanoo että kyllä sitä pärjää.
käytiin perheen kanssa kaupungilla syömässä ja shoppailemassa alennusmyynneissä, löyty h&m:ltä lapsille kaikkea kivaa vaatetta...pistipä silmään äitiysvaatteetkin ;)...voi kun nyt tärppäis heti...ni ei tarviis odotella...
peetu
takoitin siis mamaxilla m@m@-3:sta..=D
plussanneitakin oli: Hurjan paljon onnea! Nyt toivottavasti tulee vähän tiheämmällä tahdilla :), siis plussia.
Ja pahoittelut negan saaneille :(. Toivotaan että ne plussaksi muuttuu!
Täälläkin on kotiuduttu pitkästä reissusta. Hyvin meni matkat, sitä kun aina jännittää miten poika jaksaa autossa istua. Ja tosiaan ihan nettipimennossa olin ja vieläpä omasta tahdosta :D. Tuli oikein otettua loman kannalta.
Suanille: onneksi vuoto ei ollut mitään vakavaa. Voit nyt rauhallisin mielin keskittyä odotukseen. Mulla onkin neuvola vasta ensi viikolla. Vähän jännittää että kuuluuko sydänäänet.. Myös meillä on tarkoitus kertoa raskaudesta ekan ultran jälkeen. Tosin äidille kerroin jo juhannuksena :).
Mammavaatteita ei ole vielä tullut hankittua. Jotain on kyllä jemmassa pojan ajalta. Ja aika paljon tuli pidettyä omia pitemmän mallisia paitoja. Eivätkä edes venyneet :). Mutta kyllä mä jotain ajattelin hankkia..
M@m@ kiitos myös mun puolesta rohkaisusta. Täällä ikäeroksi tulisi 1v7kk :).
Mutta minä taidan tästä pikkuhiljaa siirtyä kokonaan tuonne odotus puolelle, ei aika taida riittää molempiin kirjoitteluun. Mutta toki käyn vielä lueskelemassa mitä tänne kuuluu :).
Toivottelen kaikille oikein hyvää kesää ja paljon vauvoja vuodelle 2008!
Minni-äinen rv 7+5
Tuli vain mieleeni, moniko teistä miettii (etenkin keillä on jo yksi tai useampia lapsia ennestään) taloudellista puolta - kuinka tulette pärjäämään, kun uusi lapsi syntyy perheeseen? Oletteko tarkkaankin laskeskelleet raha-asioitanne, vai menettekö vaan päivä kerrallaan, miettimättä raha-asioita sen kummemmin?
Me ei sen kummemmin rahaa mietitä. Kyllähän se on niin, että mitä pienemmät menot sitä paremmin pärjää..eikö? Vauvakuume kun on niin pakottava kertakaikkiaan, ettei siitä eroonkaan pääse (ainakaan noin vain, enkä kyllä todellakaan haluaisikaan!). Ja meidän mielestämme olisi kaikin puolin järkevintä tehdä/saada toinen lapsi esikoisellemme kaveriksi.
Ainoa asia oikeastaan, mitä eniten mietityttää, on päivähoitomaksut kahdesta lapsesta..No onneksi on edes ne lapsilisät, jotka voi laittaa sitten vaikka noihin hoitomaksuihin. Eiköhän sitä jotenkin pärjätä. :)
Mukavaa viikonjatkoa jokaiselle teille!
Ei olla ajateltu, että toinen lapsi meitä mitenkään perikatoon veisi. Aika paljon kuitenkin on tuota tavaraa ensimmäiseltä jäänyt odottamaan seuraavaa käyttäjää. =) Lähinnä laskettiinkin sitä, että kuinka kauan voisin olla kotona. Nyt tuntuu, että haluaisin olla pidempään kuin esikoisen kanssa. Hänet vietiin hoitoon, kun täytti vuoden. Voihan se tietty olla, että mieli muuttuu, kun kahden vipeltäjän kanssa päivät viettää... =)
Kiitos muuten Mama-3x:lle tsempistä! Kyllä mun " ahdistus" ehti jo hellittääkin, mutta ihan kiva kuulla joltain muultakin, että sitä pärjää.
Me elätellään täällä haavetta, että päästäisi muuttamaan lähemmäs vanhempiamme ennen lapsen syntymää. Toivotaan, toivotaan... Onhan tässä onneksi vielä aikaa siihen.
eli meillä yritetään kolmatta ja yritys aloitettu 11.6
minun ikä 25 ja miehen 26
lapset: iida- 01 ja onni -06