Kannattaako ostaa Brio Happy-rattaat 3kk vanhalle?
Hei!
Otsikossa olikin jo kysymys. Ostin Emmaljungan yhdistelmät vauvalle huhtikuun alussa ja olen tullut katumapäälle. mietinkin nyt onko järkevää vaihtaa ne esim. Happyihin (siis ratasosaan, ei yhdistelmiin). vai miten... Ootteko ylipäätään käyttäneet tällaisia rattaita isommallakin vai odotanko jonkin aikaa ja siirryn Raceihin..
Kommentit (3)
Jos tarvitsee esim. tavaraa kuljettaa mukana, niin isoihin kunnon rattaisiin mahtuu enemmän kuin noihin kevyempiin raceihin jne. Meillä on Teutonian Mistralit 2,5-vuotiaalla käytössä ja edelleen niitä tarvitaan leikkipuistomatkoilla ja lenkkeillessä lähes päivittäin. Niissä on kunnon kuomu ja hyvä istuintila, niin on lämmin & suojaisa myös talvipakkasilla/tuulella. Minä ainakin kannatan kunnon rattaita ihan viimeiseen saakka :)
Sitten meillä on toisina kaupunkirattaina matkarattaat, kulkevat aina auton peräkontissa. Eli kevyemmillekin rattaille on toki tarvetta, jos liikkuu paljon kaupungilla/kaupoissa ja haluaa siihen ketterämmät ja pienemmät kulkupelit.
Kyllä minä sinuna ostaisin vielä ihan isot rattaat, kun vauva on vielä noin pieni. Kantokoppaa tms. tuskin tarvitsee, kun ei enää varmaan mahtuisikaan sellaiseen nukkumaan. Tai sitten säästä ne nykyiset rattaat siihen jos/kun isompia rattaita tarvitsette, ja osta jotkut muut kevyemmät kaveriksi rinnalle.
Baby_04:
Kantokoppaa tms. tuskin tarvitsee, kun ei enää varmaan mahtuisikaan sellaiseen nukkumaan.
...tarkoitin siis, että tuskin mahtuu enää kovin pitkään koppaan :) Kyllähän sille kopalle vielä muutaman kuukauden ajan varmasti on käyttöä ja mahtuu sellaiseen, jos siis nukkuu päikkäreitä rattaissa.
Siis kysymykseni koski ns. isoja rattaita yleensäkin, ei vain Happyja. Oletteko tarvinneet ns. isoja rattaita yleensä vielä esim. yksi-kaksi-vuotiaalla vai pärjääkö jo 6kk-vuoden iästä eteenpäin esim. Raceilla? Sit ehkä, jos Raceilla tms. ei pärjää, voisin vaihtaa yhdistelmät (joiden väristä en siis yhtään pidä) jos niitä joutuisi katselemaan vuosia...
Sekavaa, toivottavasti joku saa selvää :)