kokemuksia yötyöstä? olisi kiva kuulla kokemuksia, miten olette jaksaneet?onko ollut liian rankkaa?
Kommentit (7)
...olen jo nelikymppinen ja teen vuorotyötä. Yövuorot on 12 tuntisia. Ja ai että on sen jälkeen poikki! Palautumiseen menee se pari päivää ja aina ei ne pari päivää yön jälkeen oo edes välttämättä vapaita, vaan siinä saattaa olla heti seuraavana päivävuoro (taukoa se 24 h). Ja kun mukulat on kotosalla, niin eipä tuossa tule niin hyviä unia nukuttua. Yövuoron jälkeisen päivän haahuilen zombiena kotona ja yritän thdä kotihommia. Seuraavan päivän oon tosi väsynyt ja kiukkuinen. Vaihtaisin jos voisin.
Varsinkin jos on 2-3 yötä peräkkäin. Palautuminen sen sijaan on. Siis kun pitäisi taas mennä nukkumaan normaaliin aikaan, niin uni ei vaan tule. Riippuu varmasti myös työstä, onko rauhallista, voiko jopa hetken levätä välillä, vai pitääkö olla skarppina koko ajan. Kroppa kovilla joka tapauksessa.
joista puolet menee rytmin kääntämiseen takas normaaliin. Menettelevät kyllä, mutta joskus verenpaine nousee, tulee rytmihäiriöitä ja ilmavaivoja! Näin meidän työporukassa. Vaikeinta on niillä, jotka eivät osaa nukkua päivisin. Itse nukun aamuseitsemästä lähes puolillepäivin kunnes on pakko herätä vessaan, jonka jälkeen saan yleensä nukuttua vielä kolmeen-neljään jos on rauhallista ja tarpeeksi pimeää. Yöllä on oikeastaan mukavaa olla töissä, huumorintajukin on kaikilla silloin jotenkin härskimpi :)
Meilla ukko tekee kahta tyota 10:00-18:00 ja peraan 19:00-03:00. Rankkaa kai se on mutta eipa toi valita. Aika aikansa kutakin. Avioliitto toimii ainakin hah hah, ja viikonloppuna saadaan sit yhdessa menna aikasin "nukkuun" :)
minusta on kans kivempaa tehdä yöllä töitä. minulle olisi varmaan rankempaa tehdä joka päivä puuduttavaa aamuvuoroa kuin yötyötä. Joillekkin se vain sopii paremmin kuin toisille.. itsehhän sen parhaiten tietää.
tää yötyön tekeminen. ei ole tuntunut yhtään vaikealle eikä raskaalle. Päivällä on saanut nukuttua hyvin, niin mikäs tässä on valvoessa. Neljä yötä putkeen, ja parit vapaat. Rytmi pysyy hyvin, vapailla voi viettää normaalia elämää
ite ainakin tein kesällä viikonloppuisin yötöitä baarissa ja ei se oikeestaan sen rankempaa oo kun päivätyökään jos saa nukkua seuraavana päivänä. tästä iso kiitos miehelleni joka antoi minun nukkua ja heräsi lapsen kanssa.
rankinta taitaa vaan olla se tieto itelle että ei oo kotona nukkumassa oman lapsen vieressä. =) ja sitten se nukahtaminen niin valosalla.. (ei voi laittaa pimennysverhoa täysin kiinni yöksi kun lapselle on silloin liian pimeää ja se pelkää..)