Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kun kävitte vessassa synnärillä, otitko vauvan mukaan vai jätitkö yksin huoneeseen?

Vierailija
17.06.2007 |

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
18.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli nimittäin keskolassa, eikö siellä hoitajia riittänyt joka huoneeseen. Hoitoajat oli n. 3-4h välein.

Vierailija
22/35 |
18.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

elävää vauvaa jos olisin jättänyt yksin huoneeseen. Huoneessa ei ollut muita äitejä jotka olisivat voineet samalla seurata minunkin vauvaa. Vauva meinasi tukehtua limaan yhtenä aamuna ja jouduin juoksuttamaan hänet hoitajalle joka sai imaistua koneella hengitystiet puhtaaksi. Vauva ei siis voinut edes huutaa, että joku olisi kuullut vaan haukkoi henkeään ja alkoi mennä siniseksi. Kaikki tapahtui hetkessä. Sen jälkeen en uskaltanut kotonakaan antaa nukkua ilman jatkuvaa seurantaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
18.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vessassa meni aikaa, kun piti suihkutella epparin vuoksi.

Suihkut ajoitin siihen, että mies oli paikalla.

EI OLISI TULLUT MIELEENIKÄÄN JÄTTÄÄ YKSIN.

Vierailija
24/35 |
18.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja taatusti sinäkin nukut välillä enenmmän kuin 30s putkeen.

Yritätkö kommentillasi vihjata, että vain vastuuttomat vanhemmat jättävät vauvan vessareissun ajaksi yksin? Vai halusitko vain kertoa mukavan anekdootin?

Vierailija
25/35 |
18.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä liikkuu kaikenlaista vierailijaa ja ovet lukitsematta. En olisi jättänyt minuuttia kauemmaksi aikaa vahtimatta edes itkuhälyttimen kanssa. Kotona ihan eri asia.

Vierailija
26/35 |
18.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama tapahtuu kotonakin, neuroottisesti lapsia ei tartte vahtia MISSÄÄN. Ei ne hoitajatkaan niitä vahtaa vaan tekee vaikka peperitöitä samalla jos vie lapsen vauvalaan.

Minä olen vieny lapsen vauvan vauvalaan odottamaan kun käyn pissalla (kakalla ties miten pitkiä aikoja), suihkussa tai kahvilassa toisella puolella sairaalaa, ulkona kävelyllä jne. Meillä sairaalassa lasta ei saa viedä pois osastolta mutta itse saa mennä pistäytyyn ulkona.

Vierailija
27/35 |
18.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siellä vessassa nyt niin monella niin kauaa kestä. Jos istuu pöntöllä tunnin niin sitten kannattaakin vauva viedä jo hoitajille tai änkeä se vauva sitten sinne koppiin mukaan, jos sen näkeminen vaikka taas aikaansaisi ponnistamisen?

Vauvan voi jättää omaan huoneeseenkin riippuen tilanteesta. Järkeä voi käyttää näissäkin asioissa.

Vierailija
28/35 |
18.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ainakin minun tapauksessa juuri paikalla oleminen pelasti vauvan. Ja kerroin asian siksi, että jos

asiasta kertominen auttaa muita saman tilanteen kokevia, niin se ei mennyt hukkaan.

Olen todella herkkäuninen ja herään kyllä yölläkin monta kertaa katsomaan miten vauva voi.

Jostakin syystä nr. 30 ärsyttää se , että toiset todellakin huolehtivat vauvoistaan. Jos itse ei pidä lapsen henkeä arvossa, ei välttämättä tarkoita sitä, että muutkin olisivat yhtä vastuuttomia.

Vierailija
29/35 |
18.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mää vein aina vauvalaan ja huikkasin käyväni vessassa, ihan vaan vaikka minuutiksi, mukavempaa viedä sinne ja ottaa oma aikansa.

Itselläni vuoto on ollut ohi muutamassa päivässä joten olen tykänny istuskella rauhassa ja suihkutella, vuoto on ollu kamalan runsasta sairaalassa ja kivut sen mukaset kun kohtu palautuu tosi nopsaan.

Voi ihan rennosti jäädä koittamaan kakkaamista ilman että tarttee ajatella että lapsi on yksin huoneessa tai alkaa huutamaan kun sielä joku väsynyt toinen synnyttänyt koittaa nukkua.. Samalla matkalla saattaa tulla lisäksi tarve hakea uudet kalsarit jos on side falskannu tai jäädä jutteleen matkalla.

Meillä ainakin sairaalassa on ihana henkilökunta joka on palkattu sinne meitä äitejä varten -ja vauvoja. Jos lapsi nukkuu siinä kehdossa ja käyt vaan minuutin niin hyvä niin; se ei ketään haittaa. Mutta se haittaa jos menet vessaan " hetkeksi" ja palaat vasta 10 minuutin kuluttua ja lapsi huutaa huoneessa, toinen äiti imettää lasta eikä pääse ylös ja koittaa saada hoitajaa paikalle.. Kiva?

32

Vierailija
30/35 |
18.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyljellään pidettäessä lapselta oksennus tai pulautus valuu suusta ulos eikä jää tukkeeksi. Näin on opetettu mulle sairaalassa. Onhan se onni että olit paikalla kun lapsesi makasi SELÄLLÄÄN, joku toinen voi nukuttaa lasta mahallaan jolloin lapsi taas tukehtuu patjaansa.. Silloin voi sanoa samaa: onneksi olin paikalla! Vauva ei ihan heti osaa kääntää päätään, siksi kyljellään nukutetaan. Onneksi et nukuttanu väärin ja ollu poissa.

Se, ettei vahdi lastaan, herää yöllä katsomaan hengittääkö ei kerro sitä että ei välitä lapsestaan! Voi pyhä jysäys!

32

Vierailija
31/35 |
18.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeisesti olet todellakin sitä mieltä, että jos vauva jää yksin vessareissun ajaksi, on äiti vastuuton eikä pidä lapsen henkeä arvossa? Ilmeisestikään et myöskään kykene ymmärtämään, että olosuhteet voivat olla erilaisissa tilanteissa erilaiset?

Ja monet heräilevät yöllä tarkistamaan, että vauva hengittää jne. Silti he saattavat käydä vessassa yksin.

Vierailija:

Jos itse ei pidä lapsen henkeä arvossa, ei välttämättä tarkoita sitä, että muutkin olisivat yhtä vastuuttomia.

Vierailija
32/35 |
18.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sielläkään eivät ole ovet lukitsematta jne.? Ja entä se vauvala? Ei sielläkään katsota vauvaa joka sekunti. Olen itsekin joskus vauvan sieltä hakenut niin että kukaan ei ollut huoneessa. Kävin toiseen huoneeseen huikkaamassa, että kävin omani nappaamassa.

Vierailija
33/35 |
18.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

itkussa on niin pelottavaa ettei sitä kestetä sekunttiakaan?

Vierailija
34/35 |
18.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missähän olen sanonut, että lapsi nukkui selällään? Täällä tuntuu taas olevan näitä itseään täynnä olevia, maailman parhaita, kaikentietäviä äitejä.

Vierailija
35/35 |
18.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja että vauva kääntää refleksinomaisesti päätään sivulle, jos tulee pulautus tms. Vai taasko on tullut uutta tietoa?

Vierailija:

Kyljellään pidettäessä lapselta oksennus tai pulautus valuu suusta ulos eikä jää tukkeeksi. Näin on opetettu mulle sairaalassa. Onhan se onni että olit paikalla kun lapsesi makasi SELÄLLÄÄN, joku toinen voi nukuttaa lasta mahallaan jolloin lapsi taas tukehtuu patjaansa.. S

32

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä kolme