Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Amelia-mitä mieltä?

17.06.2007 |

Mitä mieltä olette nimestä Amelia? Toinen vaihtoehto olisi Amanda. Sukunimi lyhyt ja ruotsalainen. Pidän ranskalaisesta Amélie-nimestä, mutta arveluttaa onko Amelia teennäisen kuuloinen, Amandaa olen kuullut " imeläksi" mainittavan.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
17.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Amelia on ihan ok, itse kyllä tykkään enemmän vanhahtavasta Amaliasta.

Tosin Amelia voisi sopia paremmin ruotsinkieliseen sukunnimeen. Tunnen itse asiassa yhden pienen Amelian, jolla on ei-suomenkielinen sukunimi ja nimi sopii siihen mainiosti.

Amanda on mielestäni klassisen kaunis nimi, ei yhtään imelä.

Vierailija
2/10 |
17.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin varmaan aika usein saa korjata, että " ei Amalia eikä Emilia vaan Amelia" ...

Itse tykkään tuosta Ameliasta enemmän kuin Amaliasta tai Amandasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
3/10 |
17.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Amanda myös nätti, muttei vedä vertoja superihanalle Amelialle, joka ei muuten ole minusta mitenkään " väännetty" ;o)!

Vierailija
4/10 |
17.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

lääketieteessä merkitys on raajan puutos.

Ehkä tämä merkitys ei ketään haittaa, mutta ihan tiedoksi.

Vierailija
5/10 |
17.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Amaliasta tykkään kuitenkin hiukan enemmän kuin Ameliasta.

Vierailija
6/10 |
18.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

minusta Amelia on teennainen, lellityn pikkuprinsessan nimi. En tieda miksi, en tieda ketaan jolla se olisi ollut etunimena....

7/10 |
18.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta Amelia on oikein kaunis nimi, naisellinen. Ja kauniimpi kuin Amalia, josta mulle jostain syytä tulee aina mieleen Amalia-kamalia :o/ Amélie/Amelie on kaikken kaunein muoto! :o) Pidän myös kovasti nimestä Emilie, joka meillä on suvussa, ja saattaapi päätyä tyttärelleni nimeksi?

En usko, että mikään yllämainituista olisi Suomessakaan liian vaikea. Amanda on tavallaan vaikeampi kun on se d-kirjain, eikä Amandakaan ole vaikea ;o) Kaunis sekin, mutta yleisempi varmaan kuin Amelie, joten senkin takia Amelielle ääni täältä.

Sen verran kansainvälisiä nimiä, kaikki yllämainitut, että en yhdistäisi supisuomalaiseen Tuijaan tai Päivikkiin.

Vierailija
8/10 |
19.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä yhteydessä olen törmännyt nimeen aiemmin:

http://www.ameliaearhart.com/

Amelia on mielestäni superhyvä!

Vierailija
9/10 |
19.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkää todella. Amandakin on ihan kiva, mutta ehdottomasti tuo Amelia parempi, minusta.

Vierailija
10/10 |
20.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Amelia on mielestäni oikein hyvä nimi, parempi kuin Amanda. Se on harvinaisempikin, mikä on mielestäni hyvä juttu.