Amelia-mitä mieltä?
Mitä mieltä olette nimestä Amelia? Toinen vaihtoehto olisi Amanda. Sukunimi lyhyt ja ruotsalainen. Pidän ranskalaisesta Amélie-nimestä, mutta arveluttaa onko Amelia teennäisen kuuloinen, Amandaa olen kuullut " imeläksi" mainittavan.
Kommentit (10)
Tosin varmaan aika usein saa korjata, että " ei Amalia eikä Emilia vaan Amelia" ...
Itse tykkään tuosta Ameliasta enemmän kuin Amaliasta tai Amandasta.
Amanda myös nätti, muttei vedä vertoja superihanalle Amelialle, joka ei muuten ole minusta mitenkään " väännetty" ;o)!
lääketieteessä merkitys on raajan puutos.
Ehkä tämä merkitys ei ketään haittaa, mutta ihan tiedoksi.
Amaliasta tykkään kuitenkin hiukan enemmän kuin Ameliasta.
minusta Amelia on teennainen, lellityn pikkuprinsessan nimi. En tieda miksi, en tieda ketaan jolla se olisi ollut etunimena....
Minusta Amelia on oikein kaunis nimi, naisellinen. Ja kauniimpi kuin Amalia, josta mulle jostain syytä tulee aina mieleen Amalia-kamalia :o/ Amélie/Amelie on kaikken kaunein muoto! :o) Pidän myös kovasti nimestä Emilie, joka meillä on suvussa, ja saattaapi päätyä tyttärelleni nimeksi?
En usko, että mikään yllämainituista olisi Suomessakaan liian vaikea. Amanda on tavallaan vaikeampi kun on se d-kirjain, eikä Amandakaan ole vaikea ;o) Kaunis sekin, mutta yleisempi varmaan kuin Amelie, joten senkin takia Amelielle ääni täältä.
Sen verran kansainvälisiä nimiä, kaikki yllämainitut, että en yhdistäisi supisuomalaiseen Tuijaan tai Päivikkiin.
Tässä yhteydessä olen törmännyt nimeen aiemmin:
http://www.ameliaearhart.com/
Amelia on mielestäni superhyvä!
Tykkää todella. Amandakin on ihan kiva, mutta ehdottomasti tuo Amelia parempi, minusta.
Amelia on mielestäni oikein hyvä nimi, parempi kuin Amanda. Se on harvinaisempikin, mikä on mielestäni hyvä juttu.
Amelia on ihan ok, itse kyllä tykkään enemmän vanhahtavasta Amaliasta.
Tosin Amelia voisi sopia paremmin ruotsinkieliseen sukunnimeen. Tunnen itse asiassa yhden pienen Amelian, jolla on ei-suomenkielinen sukunimi ja nimi sopii siihen mainiosti.
Amanda on mielestäni klassisen kaunis nimi, ei yhtään imelä.