Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Syyskuiset vauvat uuteen viikkoon

06.10.2008 |

heipsan vaan :)

meillä ollaan voitu rauhaisasti ja kokoajan Jesse jaksaa seukata enemmän, mut yhä kellonajat on just mitä ukko päättää..Viime yönä se oli2.30-4.30

Päivisin seurustelee kyllä ihan samallailla joitain pidempiä pätkiä.

Mä en yhä edelleenkään osaa nukkua päivällä joten oma moka, mut vähän olen väsynyt...Isäntä aloitti tänään työt ja ollaankin oltu sit ekaa kertaa ihan keskenään.

Täällä on ihanan rauhallista!

Voimia kaikille viikon jatkoon ja jaksamista.Meillä Jesse on alkanut oleen jo vähän äänekkäämpi, kun on nälkä, mut muuten se on rauhallinen.Ulkona tykkää nukkua ja nukkuu muutenkin vaikka korvan juuressa imurois.

Ainoa mikä ihmetyttää on toi sen pulauttelu.Se syö niin ahneesti jos on nukkunut pidemmän pätkän et tulee ylöspäin aika paljon.Se myös paukuttelee paljon, mut ei kuitenkaan kitise mahaa, joten ei sillä pitäs niin kauheesti sit ilmaa olla.Kai se pulauttelukin ajan myötä tasottuu...

Huomenna on edessä ensimmäinen junamatka ja mummin hoitaa, kun mä olen asioilla.Muo jännittää miten niillä menee, mut eiköhän se suju :)

Jesse hymyili leveesti tänään, voi olla vahinko, katsoi silmiin ja hymyili ja osu sydämeen saakka se hymy.

Nyt täytyy laittaa poika pakettiin ja lähteä koiran kanssa ja vaunujen ulkoilemaan..

Iloisin mielin viikon jatkoon ja voimia meille kaikille!!!

T:Anu Ja Jesse 3vkoa

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
06.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elikkäs mekin ilmottaudutaan mukaan tänne vaavi-palstalle. Pikku-kultsa syntyi kiireellisellä sektiolla tarjontavirheen ja pysähtyneen synnytyksen vuoksi 22.9. Kokoa oli 4390g ja pituutta 52,5 cm, eli ei mikään kirppunen. :)

Kotona ollaan oltu jo reilu viikko ja yhteiselämää harjoiteltu. Syömiset sujuu päivä päivältä paremmin ja samoin nukkumiset, kunhan äitikin vaan malttaisi nukkua päivälläkin, mutta ei kun on muka niin paljon hommaa tehtävänä... No pikkupäikkäritkin toisinaan riittää.

Ihan tämmöistä normielämää vietetään ja harjoitellaan yhteiseloa ja arkea.

Tsemppiä ja jaksuja kaikille meille, on tämä ihanaa aikaa! :)

T:Kathrin ja Jahveli 2vkoa

Vierailija
2/20 |
07.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukavastihan tännekin puolelle on ihmiset löytäneet!

Meillä on yöt yhtä vuoristorataa; välillä ollaan hereillä jatkuvasti, kuusikin kertaa 7 tunnin aikana ja sitten on näitä hyviä öitä, kuten viime yö että poika heräsi vain kaksi kertaa! On nää hormoonit siitä kummia, että ihmeen vähän väsyttää vaikka joskus ennen raskautta riitti että nukkui vaan 5 tuntia niin oli ihan tillin tallin :) Kuten joku muukin mainitsi, päivällä en oikein osaa nukkua, mutta kovasti sitä harjoittelen!

Onnrksi Norahilla on anoppi apuna edes kerran viikossa, oma jaksaminen on kuitenkin äärimmäisen tärkeää tässä lastenhoidossa!

Arkamamma: kiitos nukuttamisvinkeistä, ollaan niitä kokeiltu ja parhaiten tosiaan vauva rauhoittuu kun liikkumatilaa on vähän! Mulla on edellisistä vauva-ajoista kulunut jo niin kauan aikaa, että moni asia on unohtunut ja toisekseen uskon, että jokaisen vauvan kanssa joutuu harjoittelemaan ja etsimään juuri sille vauvalle sopivat toimintatavat! Meillä poika ei huoli tuttia lainkaan, joten jos ähisee ja on levoton yöllä, niin tissiä suuhun vaan. Luulen, että monestikaan ei ole kovin nälkäinen, vaan kaipaa vaan läheisyyttä!

Mites teillä muilla on D-vitamiinitippojen kanssa sujunut? Ostin Jekovittia, mikä on vesipohjainen, jos vaikka säästyisimme vatsavaivoilta.

Anu75: Imetätkö vai annatko korviketta kun vauva pulauttelee? Olen huomannut, että jos imetän, poika ei juurikaan pulauttele, mutta jos olen antanut korviketta (kerran päivässä annan enää 50ml) niin siitäkin määrästä pulauttaa puolet ulos! Ilmeisesti pullosta tulee maito niin vauhdilla, ettei vatsa vedä!

Tänään mennään neuvolaan, saas nähdä ollaanko jo lähellä kolmea kiloa!

Nyt aamutoimiin, esikoinen heräs just!

t. sanelma

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
07.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen ihan sitä mieltä, että nuo sydämen sulattavat hymyt eivät ole vahinkoja :) Tytöt ihan selkeästi kääntävät pään minua kohti kun juttelen ja alkavat hymyillä. Meillä onneksi nuo vauvojen virkeät tunnit on sattuneet vielä toistaiseksi aina päiväaikaan. Yöllä nukkuvat hienosti, vaikkakin vähän aikaa ja syötöissä menee kauan. Anoppi sattui tosi sopivasti olemaan viime yön meillä, kun toinen tytöistä päättikin seurustella kymmenestä yhteen. Loppuyön olivat ähisseet vatsavaivoja ja nukkuneet lopulta yhteensä tunnin samaan aikaan... 4.30 heräsin itse imettämään ja mummo pääsi nukkumaan.

Meilläkin pulauteltiin vielä viikko sitten aika reippaasti. Joskus tuli oikein vauhdilla kaaressa varmaan puolet syödystä maidosta, varsinkin tosiaan kun oikein ahneesti vetivät. Onneksi on nyt rauhoittunut, vaikka mitään muutosta ruokailussa ei ole tapahtunut. Ilmaa tulee molemmista päistä, mutta viime yötä lukuunottamatta eivät ole vatsavaivoja kitisseet. Jekovit on meilläkin käytössä ja tuntuu sopivan molemmille hyvin.

Ihanan aurinkoista päivää kaikille!

Norah81 ja tytöt 5vk

Vierailija
4/20 |
07.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuukausi takaperin aika ei kulunut eteenpäin, ei sitten millään. Ja nyt ei meinaa perässä pysyä. Jaksuja Norah, ei sitä osaa edes kuvitella miten rankaa sulla on ( vaikka itse olenkin kaksonen ;o).) Toivottavasti teillä alkaisi helpottamaan ja saisit välillä kunnon yöunet.

Meillä aloittelin uudelleen nuo Jekovit tipat, mutta nyt aloitan paljon hitaammalla tahdilla. Saas nähdä miten nyt käy. Toivotaan, ettei tule vatsavaivoja. Jarkko ei kanssa huoli tuttia ja on kova poika olemaan tissillä. Imemisen tarve tulee sitten tyydytettyä tissillä. Mutta niin oli esikoisen kanssa, ja kyllä siitäkin selvittiin. Meillä nukutaan ulkona tosi hyvin. Jarkko valvoo 3 kertaa päivässä 2-3 tuntia kerralla. Yöt menee vaihtelevasti. Välillä ähisee ja tuhisee jatkuvasti, välillä nukkuu tosi hyvin. Nyt on kyllä öitä hiukan haitannut se, että pikkuinen sai sitten ensimmäisen nuhansa! Nenä on tukossa ja keittosuolatipoilla olen sitten koittanut oloa helpottaa. Niin se vaan rintalapsikin sairastuu, kun koko muu perhe on ollut 2 viikkoa kipeänä. Vaikka kuinka ahkerasti käyttäisi käsidesiä!

Esikoisen kanssa on aika rankkaa. Ei tottele yhtään äitiä ja tekee kaiken toisin kun käskee. Lyöminen, pureminen ja nipistely on nyt vähenynyt, mutta muuten koettelee kyllä äitin hermoja jatkuvasti.

Huomenna meillä on neuvola ja samalla ylimääräinen lääkärintarkastus. Olen hiukan huolissani, kun Jarkolla kädet vatkaa ja tärisee tietyssä asennossa aika paljon. Tätä on ollut sairaalasta lähtien, eikä edelleenkään ole vähentynyt. Toivottavasti liittyy vaan motoriseen kehitykseen eikä ole mitään neurologista.

Synnytyksestä toipuminen on kyllä hidasta! edelleen alapää kipeä. Kun esimerkiksi nousen tuolilta seisomaan, tulee tosi kova paineen tunne alapäähän. Haava ei ole myöskään vielä parantunut, mutta onneksi rinnat ovat olleet hyvässä kunnossa eikä ole tulehdus iskenyt ;o) (koputtaa puuta)

Tekisi jo niin kovasti mieli juoksemaan mutta ei voi edes ajatella juoksua vielä. Esikoisen sektion jälkeen olin ensimmäisellä hölkkälenkillä 3 viikon jälkeen ja 10 kilsan juoksulenkin tein jo 5 viikkoa synnytyksestä. Alakautta synnyttäminen vie nyt sitten ainakin minulla pitemmän toipumisajan.

Tervetuloa mukaan myöskin te, jotka jouduitte odottelemaan vauvaanne lokakuulle. Ja onnittelut vauvoista. Jaksuja kaikille

Elohelmi ja Jarkko 3vko ja 2pv

Vierailija
5/20 |
07.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heips!

Meidän neiti (3 vkoa + 1 pv) on väläyttänyt ensimmäiset hymyt. Ei ne ole enää niitä tahattomia puolinukuksissa tapahtuvia, vaan nyt neiti on vastannut minun hymyyn.

Nyt neiti kutsuu reilun kahden tunnin päikkäreiden jälkeen eli ei tullu tämän pidempi viesti :-)

Wilhelmiina ja pikkuneiti, 3 vkoa ja risat

Vierailija
6/20 |
07.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei,

hurjilta kuulostaa yöt monilla. Koettakaa jaksaa! Kuulema tämäkin aika menee ohi nopeasti. Meillä mies on nyt hoitanut pari iltasyöttöä ja iltatoimet niin, että oon voinut käydä nukkumaan jo 19.30. Eka herätys on sit 22 kun pojat tulee nukkumaan ja seuraava periaatteessa 03, jos ei lasketa muutamia "turhia" hälytyksiä kun pomppaan katsomaan mitä se ähisee kun se tekeekin vaan pierua tms. Tottuukohan noihin ähinöihin koskaan niin että vaan nukkuisi kunnes se oikeesti herää ja on nälkäinen? Tuon klo 3 syötön jälkeen se on joko niin hereillä tai mahavaivainen ahmimisen jälkeen että sen jälkeen ei nukuta kuin tunti ja toinen niin, että tuttia säädetään 15 min välein. No, en missään nimessä valita, kun oon kuitenkin nukkunut koko alkuyön!

Päivät menee sitten klo 6 eka syöttö, seurustelua ja aamutoimet ja sitten klo 8-9 unet. N. klo 9 taas maitoa ja seurustelua + lenkille (eli Jaakko unille ) n. 10-12 (hirmuinen vimma käydä 1,5h lenkkejä nyt kun säät ovat suosineet). Sitten 12 maissa taas ruokaa, seurustelua, unia (tänään käytiin kaupungilla! Rohkea minä!) ja sitten iltapäivä-ilta seurustelua isin kanssa ja silloin jopa vähän ährääkin. On se jännä miten erilainen poika se on koko päivän ja klo 16-20 välisen ajan. Voiko sitä ilta-ährää mitenkään ehkäistä? Ollaan nyt muutamana iltana käyty vielä toinen lenkki siinä, vaunuissahan hän on ihan rauhallinen.

Myös Jaakolla nenä pikkaisen tukssa. Pelottaa ihan jos saa nyt jonkun taudin, kun on vielä niin pikkuinen. Meillähän on käytännössä lähtenyt sairaalasta lähtöpaino nousuun vasta viime viikolla kun oli noita vastoinkäymisiä...

Nyt poika herää. Vai heräsikö sittenkään? Herätänkö kun edellisestä syötöstä on jo 3,5h? Vai annanko nukkua? Kun tietäis...

Palaillaan!

T. Arkis ja Jaakko 5 viikkoa ja pari päivää. :)

Vierailija
7/20 |
07.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikkujätti poikamme syntyi 28.9. ja on oikein topakka vauva. On siinä vaan iso ero, kun tämä kuopus on syntymäpainoltaan puolisen kiloa isoveljeään isompi ja nelikiloinen jässikkä.

Maito maistuu turhankin hyvin. Poika ei osaa näköjään lopettaa kun masu on täynnä ja sitten puklataan. Puklut valuu suupielistä ja poika vaan hamuaa lisää. Viime yönä otettiin tutti käyttöön, muuten olisi pitänyt tissiä tuttina koko yön.

Yöt sujuvat muuten kohtuullisesti, pari kertaa herää syömään.

Ihanista syyspäivistä on nautittu ja ekoja vaunulenkkejä tehty. Epparissa on tosin sellainen rivi tikkejä, että kovin pitkään ei voi olla jalkeilla kun alkaa särkeä. Nyt sentään pystyy jo vähän istumaankin, ehkä tästä joskus toipuu ;-) Lisäríesana on kipeä kylkiluu, liekö murtunut 3 viikon yskimisestä.

Pieniä on murheet onneksi kuitenkin, nautitaan vauva-arjesta koko perhe ja tutustutaan suloiseen pojanvesseliin <3

Donna ja Pikkujätti 8 vrk

Donna

Vierailija
8/20 |
07.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa kaikki,

Kotiuduimme Inan kanssa eilen ja pakko sanoa, että on aivan ihanaa olla kotona! Tyttö on vielä ihan ihmeissään ja stressaantunut kaikista muutoksista. Itkeskelee usein ja hakee turvaa rinnasta. On kyllä ahkera likka syömään! Hyvähän se on, että syö :-)

Soitin aamulla neuvolaan ja th lupasi tulla torstaina, kun vauva on viikon vanha. Samaan syssyyn ilmoitin juniorin myös vauvauintiin, eli tammi-helmikuussa aloitamme :-)

Omat mielialat menee yhtä vuoristorataa, mutta onneksi on apuvoimia saatavilla.

Miaea ja Ina 5 vrk

Vierailija
9/20 |
08.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea kaikille "uusille" tulokkaille :)

Hienoa että arkamammallakin menee paremmin :) Varmasti on aika yksilöllistä, kuinka nopeasti tottuu lapsen ähinöihin. Itse totuin aika nopeasti, kun muuten ei olisi saanut nukuttua pätkääkään. Herään kun joku itkee "oikeasti". Toinen minkä tekisin eri tavalla on, että en herättelisi vauvoja syömään niin herkästi. Pidin orjallisesti kiinni 3h syöttöväleistä, kunnes lopulta ymmärsin, ettei ne nälkään kuole vaikka joskus nukkuisivat tunnin pidempään... No ehkä vauvojen painot lähti sen ansiosta tosi nopeaan nousuun, vähintään 300g joka viikko. Nyt huolestun ennemmin siitä, jos ei kuulu mitään ääntä. Varsinkin päivällä pitää käydä tarkistelemassa että hengittävät.

Onneksi omat mielalavaihtelut on alkaneet edes vähän tasoittua. Ensimmäisinä viikkoina tuli itkettyä enemmän kuin koko raskausaikana (eikä sekään ollut vähäistä...) VOIMIA kaikille niiden kanssa painiskeleville! Kuten myös muillekin yökukkujille :)

Norah81 ja tytöt 5vk3pv

Vierailija
10/20 |
08.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

soitin aamulla neuvolaan, kun meillä on ollut pikkusella maha kovalla ja viime yö meni vaan ähisteltäessä.No sain neuvot ja nyt katsellaan.Jesse syö pelkästään korviketta ja nyt kokeillaan, että jos sen tekee jauheesta ni onko vatsalle parempi

.Meilläkin käytössä jekovit eikä ole reagoinut siihen ainakaan mun mielestä.Sen annan aamulla lusikalla ja nätisti kelpaa lusikkakin.

Suositteli neuvolassa antamaan myös vettä ja aatelin kokeilla jos se auttais.

Eilen olimme ensi junamatkalla ja se m eni tuutipulloa syödessä...

Iski herralle armonälkä just kun päästiin junaan.Jesselle kelpaa tutti kun on vain imutteluolo, mut nälän iskiessä se lentää kaaressa.

Mulle on harmaita hiuksia aiheuttanut toi meijän koira.Ei ole asiaa mitä se ei ois tehny.mm.meijän takapihalla on kohta tunneli kiinaan kun koira kiukuttelee se rupeaa monttuja kaivamaan nurmikkoon kun tietää et huomion saa silläkin ja nopeasti.Ulkoilu sujuu koira-vaunu yhdistelmällä suht hyvin, mut sisällä tuntuu et ei jaksas kokoajan sen sähläämistä...

No "lapsi" se on vielä siis koira ja nyt kovapaikka kun ei saa kaikkia huomioita...

Annan enemmän rapsutuksia ja huomiota ja käydään kaksin iltasin lenkillä tms, kun isäntä on kotiunut.

Ei se hymy tainnut olla vahinko, kun eilen mies jutteli niin samalainen hymy ilmestyi!

Tänään pakko nukkua päikkärit kun viime yö meni heräillessä parin tunnin välein kun herra yritti kakkailla mut ei onnistunut ennen kun aamulla.

Iloista päivää kaikille!

Vierailija
11/20 |
08.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän ihana pieni poikamme syntyi siis 1.10. Halusi näköjään ihan oman synttärikuukauden, kun minä ja isoveli ollaan syyskuussa syntyneitä. =)

Hauskinta tässä on, että kaikki kolme lastamme on syntynyt keskiviikkona ja keskimmäinen klo 10.15 ja vauva klo 10.20. Eli ihan turhaa odotin mitään muuta syntymäpäivää.

Synnytys oli melko nopea 5t 20min. Sairaalassa oltiin n. tunnin ajan. Kätilön vielä kysyessä, että onko synnytys mielestäni alkanut, olin hiukan epävarma, vaikka supistukset kovia olikin. No sisätutkimuksessa sitten totesi, että ollaan täysin auki ja kohta pääsen ponnistamaan. En olisi uskonut. Tuskaista oli pelkällä ilokaasulla, mutta siitäkin näköjään selvittiin. Lapsivesi oli vihreää ja pään synnyttyä kätilö imi hengitystiet. Aivan mahtava kokemus jälleen kerran.

Poika on aivan ihana. Rauhallinen tapaus. Viihtyy yksikseenkin ja nukkuu hyvin. Varsinkin päivisin. Yöllä sitten tankataan parin tunnin välein, kuten asiaan kuuluu. Olen mielettömän onnellinen.

Tänään oltiin ensimmäistä kertaa ulkoilemassa ja nauttimassa tuosta mahtavasta ilmasta.

Koirat ovat ottaneet uuden tulokkaan hyvin vastaan. Käyvät välillä haistelemassa ja menevät takaisin nukkumaan.

Ihanaa aikaa.

mamaj ja poitsu 7vrk

Vierailija
12/20 |
09.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva juttu kun porukka täällä lisääntyy! Tosin vauvanhoidolta ei kovin usein kerkeä kirjoittelemaan :)

Eilen käytiin neuvolassa ja poika kasvaa hyvää vauhtia, nyt jo 2900g ja 49cm! Hiukan terveydenhoitajakin ihmetteli meidän vauvan virkeyttä, kun jaksaa valvoa niin pitkiä aikoja, mutta kun vauva on tyytyväinen, ei liene syytä huoleen.

Niin se vaan on, että vaikka olisi ensimmäinen tai kolmas lapsi, niin aina niitä kysymyksiä tulee mieleen, jokainen kun on kuitenkin oma tapauksensa ja se mikä toimi edellisellä ei välttämättä todellakaan toimi seuraavalla vauvalla. Me ollaan nyt kokeiltu sitä Jekovitia enkä oo kovin riemuissani. vauvan ilmavaivat on lisääntyneet ja kakka on vihreää? Voiko oikeesti ne d-vitamiinitipat aiheuttaa kakankin värjääntymisen?

Ollaan miehen kanssa jotenkin tosi tarkkoja pojan suhteen, kun kakkosella oli vauvana vatsaoireita, ilmavaivoja ja kakkasi tosi usein ja pulautteli kaaressa (lähes oksensi) maidot pihalle. Oli myös itkuinen mutta neuvolassa ei kommentoitu ikinä mitään, koska vauva kuitenkin kasvoi (aloitimme kiinteät tosi aikaisin, kun maito ei pysynyt sisällä) ja puolitoista vuotiaana tytöllä todettiin maitoallergia ja lääkäri totesi lapsen olleen allerginen sille jo vauvana kun kerroimme vauva-ajoista! Kyllä oli pitkään syyllinen olo, kun ei meidän vanhempienkaan mieleen ollut tullut missään vaiheessa allergia! Emme siis itse, eikä lähisuvussakaan kukaan ole allerginen. Nyt seurataan siis poikaa tarkasti, ettei pienen tarvitse vuotta olla kipeänä vain typerien aikuisten takia!

Meillä noi lemmikit (kaksi kania) eivät ole vieläkään hyväksyneet vauvaa. Hieman jo käyvät haistelemassa vauvan tavaroita mutta yleensä hakkaavat vain takajalkaa ja luimistelevat sohvan takaa minua ja vauvaa. Välillä juoksevat minuakin karkuun, vaikka olen se, joka antaa niille ruokaa ja siivoaa häkin. Noi on molemmat aika omapäisiä otuksia ja etenkin isompi niistä saattaa pienemmistäkin muutoksista protestoida kolmekin päivää joten saa nähdä koska tää loppuu...

kuulemisiin!

t. Sanelma

Vierailija
13/20 |
10.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tämä niin ihanaa aikaa ja tästä on pystyttävä nauttimaan, koska lapsi kasvaa hirmuista vauhtia.

Meillä kävi neuvolatäti eilen ja tyttö on ylittänyt viikon iässä syntymäpainonsa! Ei kyllä mikään ihme tuolla syömisellä :D Painoa neidillä nyt 4060 g, mutta hän on silti tosi hoikka. Epäilivät jo synnärillä, että pituus oli mitattu hieman pieleen (piti olla 51 cm), koska sairaalan potkarit oli ihan liian lyhyitä (siis ne pitkät mallit).

Napatynkä irtosi tänään! Taidetaan päästä kylvettämään vauvaa nyt viikonloppuna :-)

Vauvantahtista viikonloppua kaikille!!

Miaea ja Ina 8 vrk

Vierailija
14/20 |
10.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

^ meille lastenlääkäri sanoi synnärillä et voi navankin kanssa kylvettää kunhan kuivaa hyvin :)

Onnittelut vauvoista uusille tälle "puolelle" tulleille =)

Meillä arki sujuu normaalisti, tosin vanhin poika on kipeänä.

"Onni" syö ja nukkuu hyvin, ja seurustelee aika paljon jo nykyään :)

Maanantaina on taas neuvola, ja syyslomakin alkaa tänään!

vaan nyt onni heräs ja on lähdettävä syöttöpuuhien kautta viemään poikaa lääkäriin!

Mukavaa viikonloppua kaikille!

Vierailija
15/20 |
10.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei,

Ellikki ja Kerttu ilmoittautuvat joukon jatkoksi. Olen seuraillut syyskuun salaisuudet ketjua tuolla odottajien puolella jo pidempään ja nyt vauvan syntymän jälkeen ajattelin liittyä keskusteluun.

Ensimmäinen lapseni, tyttövauva, syntyi 27.9, eli 6 päivää la:n jälkeen. Synnytys alkoi vesien menolla 26.9. klo 14, minkä jälkeen lähdimme sairaalaan. Supistukset tulivat seuraavana yönä puolikolmelta ja avautuminen alkoi nopeaan tahtiin. Epiduraalin sain puolikuudelta aamulla ja se oli tosi hyvä. Ponnistusvaiheeseen asti sain lepäillä melko kivuttomana. Supistukset tuntui vain paineentunteena alapäässä ja näkyi käyrällä. Ponnistusvaihe alkoi klo: 11 aikoihin aamupäivällä ja kesti 40 min. Ponnistaminen oli tosi kovaa hommaa ja kaikin puolin niin karmeaa, etten ois etukäteen mitenkään osannu edes kuvitella. Episiotomiavälineet oli jo laitettu valmiiksi, mutta ei niitä sitten tarvittu kuitenkaan. Lapsi oli yllättävän iso 4520 g, samalla viikolla oli arvioitu uä:llä 4080g. Tikkejä tuli alapäähän aika monta, kätilön mukaan diana ompeleita, jotka kuulemma on saanu nimensä siitä että samanlaiset on aikoinaan laitettu prinsessa Dianalle. Muuten ei pahoja vaurioita mulle, ja lapsi oli heti virkeä ja sitten rauhallinen ja tyytyväinen isänsä sylissä.

Nyt ollaan kotona. Tyttö on suloinen, paksuposkinen ja palleroinen, kova syömään ja omaa melkoiset imuvoimat. Ollaan oltu nyt 10 päivää kotona ja välillä tuntuu ettei muuta ehdi tehäkään kun imettää. Tänään käytiin vaunujen kans kävelyllä. Oli ihana päästä ulos.

t. Ellikki 32 v ja Kerttu kaks viikkoa

Vierailija
16/20 |
11.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli ei twrttenutkaan mennä käynnistykseen vaan päätti syntyä itekseen viikolla 41+5. Painoa oli 4186 grammaa ja pituutta 51 senttiä, pipo 35.

Mulla meni näköjään aika samalla kaavalla synnytys ku mamaj:lla. Eli Neljältä iltapäivällä alkoi kipeästi supistelemaan mutta ei vielä kovin säännöllisesti. Yhdeksältä illalla alkoi olla jo säännöllistä ja tosi kipeitä. Puol yhdeltätoista soitin synnöärille et me nyt tullaan. Salissa oltiin kymmentä vaille ykstoista ja sanoivat et saan alkaa ponnistaan ku siltä tuntuu. Se oli suuren suuri järkytys mutta ei muutaku ilokaasua naamaan ja ponnistuksentarvetta odottelemaan. Synnytyslappuun on merkitty et ponnistusvaihe alkoi 23.20 ja tyttö olikin maailmassa 23.28. Oli kyllä aika hirveä kokemus mutta meni niin nopeasti ettei kerenny miettimään.

Eilen päästiin kotia ja hyvin on kaikki menny. Pitäis vaan maltttaa olla aloillaan eikä touhuta niin paljon.

Vierailija
17/20 |
11.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä Jarkko kasvaa tosi hyvin rintamaidolla. Tällä viikolla neuvolassa poika painoi jo 4185g ja pituutta oli 57cm. Pitkä ja hoikka poika on. Esikoinen oli samanikäisenä saman pituinen mutta painoi aivan hitusen alle 5kg.

Meillä poika on kyllä kova syömään. Te, joiden vauvat eivät huoli tuttia, tuleeko tissillä oltua usein. Meillä ainakin kaikki imemisen tarve ja samalla tietysti läheisyyden tarve tulee tyydytettyä tissillä. Ihanaahan se on, mutta välillä voisi tehdä muutakin ;o)

Illat meillä on varsinaisia tissimaratooneja. Poika saattaa olla tissillä jatkuvasti jopa 3h ajan. Välillä syö ja välillä ihmettelee maailman menoa ja taas hetken päästä hamuaa tissiä minkä kerkiää. Samanlainen oli kyllä aikoinaan esikoinenkin. Nyt vaan tuntuu itsestä niin kurjalta, kun esikoinen joutuu sopeutumaan tähän tilanteeseen, että äiti on jatkuvasti varattu. Olen yrittänyt lohduttautua sillä, että eipä tätä aikaa kauaa kestä ja sitten on tilanne jo toinen.

D-vitamiinia ollaan pikku hiljaa totuteltu ja toistaiseksi ei ainakaan ole vielä sellaista itkuiltaa tullut kun ensimmäisellä yrityksellä.

Yöt menee edelleen vaihtelevasti. Välillä syödään parin tunnin välein, välillä herätään aamulla viideltä ensimmäisen kerran syömään.

On tämä vaan niin ihanaa aikaa, kyllä lapset ovat taivaan lahja!

Hyvää viikonloppua kaikille!

Elohelmi ja Jarkko huomenna tasan 4 viikkoa

p.s 2 viikon kuluttua on ristiäiset ja sitten Jarkko saa oikean kutsumanimen!

Vierailija
18/20 |
11.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa uudet tänne vauvapuolelle ja onnea kaikille vauvansa juuri saaneille!

Vierailija
19/20 |
11.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elohelmi: Meillä päivät kuluu imettäessä. Tyttö kyllä huolii tuttia, mutta ei kovin pitkäksi aikaa. Tosiaan itselle tulee sellainen olo, että muutakin voisi tehdä kun imettää, mutta kai sitä saa olla onnellinen, että imetys onnistuu. Pelkäsin sitä raskausaikana, ettei maito nouse tms. ja joudutaan korvikkeille. Olen huolissani tytön nukkumisesta, sillä hän nukkuu tosi lyhyitä pätkiä. Viime yö oli todella rikkonainen, mutta lopulta saatiin vähän nukuttuakin. Olen yrittänyt nukkua vauvan kanssa samaan aikaan, mutta toivon että hän alkaa nukkua pidempiä pätkiä.

Onneksi apuna on mies ja anoppi, voin sanoa etten pärjäisi muuten. Mun aikani menee ollessa maitobaari ja tosiaan tyttö syö yölläkin ahnaasti.

Harmi kun on sadekelejä, ei ole tullut lähdettyä kärryttelemään. Ehkä huomenna pääsee..voisi kokeilla tytön nukuttamista ulkona (jos toimisi paremmin kuin sisällä nukuttaminen..). Onko teillä muilla nukuttamisen kanssa ongelmia?

Reipasta viikonloppua!

Miaea ja Ina 9 vrk

Vierailija
20/20 |
12.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä kokeiltiin jauhenannia ja kokeilulu asteelle jäi.Ennen ei ollut ilmavaivoja ni jauhenanni aiheutti vatsankipristelyt ummetuksen lisäksi.

Joten siirryyttiin takas normi nanniin.No ummetus oloa ollaan helpotettu vedellä ja kuumemittaritekniikalla ja nyt vatsa on alkanut toimia ihan luonnollisesti.Oli kurjaa kun pikkusta sattuu eikä voi mitään, kun sylitellä.se tosin rauhottaa ja helpottaa.

Muun ajan Jesse on joko nukkumassa tai syö tai seurustelee.Meillä on nyt selkeä rytmi ja aika kellontarkka poika.Herätys klo 6, nukkuun 8, tankkaus 11, heräilee kunnolla 13, seurustelee n.16 asti nukkuu 19, seurustelua ja iltapesujen jälkeen yö alkaa 21...yöllä herää 24 ja 03 vain tankkaamaan.

Olen oppinut nukkuun itekkin päikkärit joten aika rennosti vauvan tahtiin menoa on ja ihanaa!!

AamuPäivisin kun Jesse oikeastaan nukkuu kerkee tekee kaikkea kotijuttuja tai vaunuilla tms.

Nyt täytyy ruveta keitteleen aamukahvit isännälle, se nukkuu kun ollaan sovittu et la/su hän herää yön et mä saan yhen yön nukkua.

Ollaan myös sovittu et kun mies tilee kotiin niin mä lähden koiran kans kaksin ulos, ni saa sekin omaa aikaa, menee paljon rauhallisemmin sitten ilta.

No tälläsiä juttuja, huomenna lisää uudessa pinossa!

T:Anu ja Jesse 3vkoa ja 6 pvä