Vauva nukahtaa vain rinnalle (7kk) milloin
Kommentit (11)
mutta miten sujuu nukkumiset sen jälkeen? onko kauheaa taistelua?
imetän ja kun meinaa alkaa nukkumaan, niin n ostan hänet sänkyynsä ja annan unikaverin viereen. Jos ei uni tule ja alkaa itkemään, teen uudelleen niin, että imetän ja n ostan sänkyyn ennenkuin nukahtaa. tää on alkanut toimimaan niin, että vauva ymmärtää, että omaan sänkyyn voi myös nukahtaa itsekseen. Esikoisen kohdalla toimin myös samoin, aloitin sen 6 kk iässä ja 8kk iässä osasi jo nukahtaa itse sänkyynsä ilman huutoja tai tissiä.
Vierailija:
Esikoisen kohdalla toimin myös samoin, aloitin sen 6 kk iässä ja 8kk iässä osasi jo nukahtaa itse sänkyynsä ilman huutoja tai tissiä.
Tiedän monta perhettä, joissa jopa 3-vuotiasta p itää olla nukuttamassa, kun aiemmin on annettu olla vauvoja ja nukutettu tuntitolkulla uneen.
Jos äiti ei aio koko iltaa siinä vieressä maata tissi vauvan suussa, on parempi opettaa vauva nukahtamaan itsekseen, sillä jos vauva nukahtaa rinnalle ja sitten kohta herää, ei välttämättä nukahda uudelleen koska se rinta ei siinä enää olekaan...
Iltaimetys oli viimeinen josta vauva sitten luopui itse reilut 1v. iässä. Jossain vaiheessa (10kk ehkä?) alkoi käydä päiväunille ilman tissiä. Ei tarvinnut " opettaa" .
...keksiä aivan uskomattomia nukutukeinoja (työläitä). Nykyään lapsen nukutukseen menee noin tunti. Ah niitä aikoja, kun nukahti rinnalle...:)
1,5-vuotias jo oppii paremmin tuollaisia " tapoja" ja on valmiimpi irrottautumaan.
muuta kuin tissille. Eikä siinä sinäsä olisi mitään ollut jos olisi se tissinukutus riittänyt mutta poika heräsi heti kun tissi oli sentin kauempana suusta ja siinä sen piti olla holloilla koko yön. Kun en itse enää saanut nukuttua oli pakko lopettaa yöimetys ja aikaa saatiin tuhrattua kolme kuukautta. Eli vasta kun lopetin koko imetyksen loppui sen vaatiminen yöisin. Nyt poika 2v6kk ja siirtyi juuri perhepedistä omaan sänkyyn ja omaan huoneeseen eikä ollut ihme ja kumma mitään ongelmia.
Siskon parivuotias edelleen nukahtaa vain tissille niin päivä kuin yöunillekkin. Muuten huuot on kovaa.
12: voi olla, tunnen minäkin perheen jossa vielä 2v nukahti tissille ja pakkovieroittui vailla 3v. Nyt ei nukahtas millään ilman unitissiä.
Opetin pikku hiljaa eroon tissi suussa nukahtamisesta siten, että pikku hiljaa aloin aiemmin ja aiemmin ottaa tissin pois suusta, kuitenkin lapsi sai olla sylissä tai viekussa. Unirätti auttoi myös. Pari iltaa tuli itkua, mutta ei mitään maailmoja kaatavaa.
Mutta ap, lapsesi on vielä ihan vauva. Ehdit kyllä vieroittaa, ei mitään kiirettä vielä!
Meillä ovat kaikki viisi lasta nukahtaneet vain rinnalle ainakin vuoden ikäiseksi. Ennen vaunulenkkiäkin piti lapsille antaa unimaidot. Ei siinä minusta mitään rasittavaa ollut.