Kyllä elämä osaa sitten olla epäreilua...tänään Matinkylän bussissa nähtyä:
Lastenvaunupaikalla seisoo rattaiden kanssa ehkäpä kaunein ikinä näkemäni nainen: Pitkä, hoikka, siroluinen, iho kuulas ja aivan virheetön (en ikinä ole nähnyt kellään sellaista ihoa), ilman meikkiäkin, farkuissa, vaalea pitkä tukka ponnarilla aivan tyrmäävä ilmestys. Huomaan kuinka muutkin ihmiset tuijottavat. Bussiin astuu lastenrattaiden kanssa tämän naisen täysi vastakohta, aivan käsittämättömän ruma nainen: perunanenä, ylipainoa, punoittava, akneiho, karkeat piirteet. Ihmiset tuijottavat edelleen. Ruma nainen ei kertaakaan edes katso vieressään seisovaa naista.
Olen ihan sanaton kun katson näitä kahta nuorta äitiä vierekkäin, kuinka voi ollakaan elämä näin epäreilua...ja joskus se vain iskee kasvoille tällä tavalla. Onneksi harvemmin kuitenkin. :)
Kommentit (36)
Oli samantapainen, vähintään provosoiva aloitus ja jatkokomentteja, missä huokaillaan muiden ihmisten hirvittävää rumuutta.
Epäireiluudesta: ikinä en ole ajatellut ihmisten ulkonäön kohdalla, että " epäreilua" . Yleensä ulkonäköön voi nimittäin vaikuttaa paljon.
Mutta sen sijaan ajattelen, että elämä voi olla epäreilua, kun toisille ystäville tuntuu kasaantuvan perheeseen useita vakavia sairauksia, toisille lapsettomuutta yms.
Olen itse saanut pienestä pitäen kuulla, kuinka olen kaunis.
Ulkonäköni on avannut minulle ovia ja mahdollisuuksia tässä elämässä.
Sanomattakin on selvää, että pelkällä ulkonäöllä ei pitkälle pötkitä.
Mutta kuitenkin, olisinko saanut fiksua, komeaa, hellää, herkkää ja menestyvää aviomiestäni jos olisin ollut susiruma?? Tuskinpa.
Sen onnekkaan lurjuksen ei tarvitse lainkaan miettiä mitä syö. Hän ei liho, eikä hänelle tule selluliittiakaan.
Hän on fiksu: yliopisto-opinnot suoritti tuosta vaan, kun meikäläinen kamppaili välillä tuskistuneena saman tutkinnon kanssa. Hänellä on työpaikka, jossa hän viihtyy hyvin, ja palkkakin on hyvä.
Hänellä on onnellinen parisuhde ja ihana, todella kaunis lapsi, jolla ei ole ollut koskaan korvatulehduksia tai juuri mitään muutakaan sairautta, ja joka nukkui täysiä öitä jo parikuisena.
Hänen elämässään on oikeastaan kaikki todella hyvin. Hän on myös luonteeltaan aivan ihana: eloisa, aina iloinen, luotettava ystävä, vaatimaton.
Elämä vaan jakaa toisille paremmat kortit kuin toisille. Olen kateellinen hänelle, mutta positiivisella tavalla. Hän on niin ihana ihminen, etten voisi inhota häntä vaikka miten yrittäisin :D
kertoi vain ulkonäköeroista. Kyllä minä ymmärsin pointin ja yhdyn ap:n mietteisiin.
Mistä sinulle on tullut käsitys että vain kauniit naiset saavat hyviä miehiä?
" No tämä kaunis nainen oli varmaan Nuottaniemestä (outoa tosin että käytti bussia, eikä maasturiansa) ja tämä pottunokka Matinkylän kerros-
taloista ;-) "
Mutta........ Itse asiassa on tieteellisesti tutkittu että jos huoneessa on 10 miestä ja 10 naista. Näistä 1 per sukupuoli on todella komea mies ja todella kaunis nainen. Loput 18 ovat tavallisen näköisiä.
Lähes 100 % varmuudella nämä " lajiensa" upeimmat edustajat löytävät toisensa. Uskon, että moni tietää ja tunnistaa tämän käyttymiskuvion.....
Kauniit ja komeat löytävät toisensa. Toki poikkeuksiakin aina joukkoon mahtuu!
Toivottavasti pointti ymmärretty.
27
Vierailija:
Mistä sinulle on tullut käsitys että vain kauniit naiset saavat hyviä miehiä?
oikeesti. Muutamassa viestissä hurskastellaan että sillä rumalla on varmasti tasapainoisempi ja onnellisempi elämä.. ja miksi näin?? Pönkitättekö omaa itseluottamusta vähättelemällä kauniin ihmisen elämää? Kuitenkin totta on et elämä kauniimmalla on helpompaa, kuin rumalla, miksi sitä kieltelemään. Valitettavasti ei ole siitä omaa kokemusta :)
Mutta sama juttuhan se on esim. lasten saduissa.
maailma on. Katsoi asiaa miten päin vaan, on onnekkampaa olla kaunis kuin ruma. On onnekkaampaa olla terve kuin sairas. On onnekkaampaa olla rakastettu kuin yksinäinen. Eikä näistä mikään sulje toisia pois...
Vierailija:
.
Mutta kivempaahan se on " vähemmän kauniina" ajatella, että ei kauniit kuitenkaan onnellisia ole....
Sama juttu, kun moni sanoo, ettei rahalla rakkautta, terveyttä ja onnea saa. Totta. Mutta mielummin rikas, terve, rakastettu ja onnellinen, kuin köyhä, terve, rakastettu ja onnellinen :)
ja ihan sama vaikka naama olis petolinnunperse. Itse en ole mitenkään kaunis ilman meikkiä ja tukka laittamattomana, ehkä melkeinpä ruma.
Elämä minulla on hyvin ja olen onnellinen. Silti haluan näyttää hyvältä ja panostan ulkonäkööni ihmisten ilmoille mennessäni. Tiedän että laitettuna olen seksikäs ja aika kaunis. Ei kai ketään tee onnelliseksi se että näyttää rumalta vaikka voi helposti olla kauniskin? Ei tajua.
Itse olen tavallisen näköinen, laitettuna nätti, mutta olisin silti sama ihminen sisältä, vaikka kasvoni palaisivat tai plastiikkakirurgi muokkaisi kasvoistani täydelliset. Mä todella uskon että todellinen onni tulee sisältäpäin, koska ulkokuori voi muuttua.
t.36
Eikähän kaikki tämän allekirjoita.
SILTI, jotkut ovat todella kauniita, toiset taas susirumia. Suurin osa on siltä väliltä.
Vierailija:
olisin silti sama ihminen sisältä, vaikka kasvoni palaisivat tai plastiikkakirurgi muokkaisi kasvoistani täydelliset. Mä todella uskon että todellinen onni tulee sisältäpäin, koska ulkokuori voi muuttua.t.36
Kauniilla naisellakin voi olla todella tasapainoinen ja onnellinen elämä. Hän ei ehkä stressaa ulkonäöstään kovin paljoa - ei tarvitse, koska on ehkä sitä tyyppiä joka on kaunis juuri sängystä nousseenakin, ja vaikka perunasäkkiin pukeutuneena. Kaunis nainen voi olla älykäs, hänellä voi olla erittäin antoisa työ, ja elämässä paljon muutakin kuin ulkonäkö.
Mutta kivempaahan se on " vähemmän kauniina" ajatella, että ei kauniit kuitenkaan onnellisia ole....
Sama juttu, kun moni sanoo, ettei rahalla rakkautta, terveyttä ja onnea saa. Totta. Mutta mielummin rikas, terve, rakastettu ja onnellinen, kuin köyhä, terve, rakastettu ja onnellinen :)
Vierailija: