Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten sinä trauma/mt- potilas olet onnistunut löytämään terapeutin?

Vierailija
15.06.2007 |

Siis kamala epäkohta tämäkin, että kipeä, väsynyt, itsemurhaa hautova, lääkkeitä napsiva joutuu lähettämään kymmeniä s. posteja ja odottaa, että saisiko terapeutin jotta pääsisi terapiaan!

Ei ole napannut vielä ja en oikeasti tiedä kun en kohta enää jaksa etsiä terapeuttia, mutta kun se kuulemma pitää itse vaan tehdä : (

Miksi traumaisen ihmisen elämä tehdään vielä vaikeammaksi?

Onko paras mt-ongelmainen kuollut sellainen?

Siltä tosiaan tuntuu!

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
15.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos sinulle ja toivon sinulle kaikkea hyvää tulevaisuuteen!

ap

Vierailija
2/3 |
15.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

aloin ihan etsiä vielä, on niin tuoreessa muistissa tuo kaikki...:)

helsingin psykoterapiayhdistys

tuolta itse katselin, suurin osa kyllä täällä etelä-suomessa/pk-seudulla, lisäksi

finkat

ja itä-suomessa asuville neuvontanumero

itasuomenpsykoterapiayhdistys

googleta sanalla psykoterapiayhdistys, sieltä tulee monen alueen neuvovia palveluita. (unohdin ettei täällä saanut laittaa suoria linkkejä...:(... ) Just tuo että soittelee ja kyselee s-postilla vapaita on tosi kuluttavaa... ELi noita väyliä pitkin saat tiedon varmaan suoraan. Hyvää jatkoa sinulle, ja lämpimiä kesäpäiviä! Kyllä tästä vielä noustaan, usko siihen. Itselläkin vaikeita päiviä/viikkoja piisaa yhä vaan, mutta terapia on kyllä auttanut tässä itsetutkiskelussa eteenpäin, ja isot asiathan tapahtuvat hitaasti. Oletko jo saanut muuten Kelan puolella asiaasi eteenpäin, vai oletko ihan alkuasetelmissa? Toivottavasti sinulla on joku läheinen jolle voit puhua, ja akuutissa tilanteessa ulkopuolista apuakin kyllä varmasti löytyy. Itse yllätyin positiivisesti viime vuonna Helsingin puolella avun saamisen nopeudesta, vaikka aina joka paikassa puhutaan että mt-potilaiden hoito on retuperällä (ja niin se varmasti onkin TODELLA MONESSA PAIKASSA). Terkuin viestin nro 2 kirjoittaja

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
15.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse etsin tuossa viime vuoden lopulla. Lähettelin kymmeniä sähköposteja, soittelin useita puheluita ja kävin kolmella haastattelukäynnillä (jotka piti maksaa omasta kukkarosta). Eli ei tosiaan ole helppoa löytää, mutta yritä jaksaa!! Kun terapeutti löytyy, alkaa olosi varmasti helpottua. Olethan katsonut esim. psykoterapiayhdistyksen tiedot, heiltä saat infoa terapeuteista joilla on mahdollisuuksia aloittaa uusia terapioita. Minua etukäteen varoiteltiin että terapeutin haku on raskas prosessi, mutta jälkikäteen voin sanoa että oli paljon raskaampi kuin uskoinkaan! Tsemppiä!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi seitsemän