Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jälkitarkastus ku:n jälkeen?

15.06.2007 |

Heips!

Olen seuraillut kovasti teidän kaikkien surullisia kokemuksia, paljon vertaistukea saanut. Jännä juttu että jostaki yleensä se elämänlanka aina kuitenki jaksaa vetää uuteen yritykseen ja/tai hoitoihin. Itsellä kokemusta sekä lapsettomuudesta että keskenmenoista.

Miten teillä joilla on ollut kohdunulkoinen raskaus ja hoitunu konservatiivisesti ja metotreksaatilla, onko teille tehty vielä jlkitarkastusta, ultraa lähinnä kai tarkoitan? Mulle sanottiin että sellasta ei olis luvassa, riittää kun hormoni laskee tarpeeksi alas. Jää mietityttään tietty se että kuinkahan sit voi tietää onko se toinen puoli jääny tukkoon.. Sehän en toisaalta kyllä normaaliultrassa näkyskää, vaatis kai uuden aukiolotutkimuksen. Mutta kaikkinensa tuntus että jälkitsekkaus ei haittais ja moni tuntuu sellaisessa kuitenki rutiinisti käyneen.

t möttöskä

Kommentit (1)

Vierailija
1/1 |
17.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikkakin mitään kiirettä sen kanssa ei pidetty. Eli raskaustesti oli positiivinen vapun aikoihin, toukokuun loppupuolella todettiin ku ja solumyrkyllä keskeytettiin. hcg-arvoja tarkkailtiin kesäkuun ajan, saattoi olla jopa, et vasta heinäkuussa oli tarpeeksi alhaalla. Jälkitarkastus tehtiin elokuussa, koska heinäkuun oli poli kiinni. Ultrassa nähtiin vain, että kohdussa oli kaikki ok eikä torvissa mitään ihmeellisyyksiä. Tukkeutumistahan ei ultralla oikein voida todentaa, eikä mitään ssg:tä tehty uudelleen. Lääkäri oli minun kohdallani sitä mieltä, että hoidoissa vain siirrytään ivf:ään, koska ku:n uusiutumisriski on inseminaatioissa liian suuri. tulin kuitenkin spontaanisti raskaaksi marraskuussa, joten ainakin toinen putki tuntuisi olevan edelleen auki - tosin tämä raskaus päättyi heti alkuunsa ja vauva meille syntyi sitten vasta ensimmäisen ivf:n jälkeen.

no, tässä tuli vähän muutakin kuin kysymääsi, mutta toivottavasti selvensi. Minulle ainakin jälkitarkastuksella oli enemmänkin terapeuttinen merkitys, että tiesin et se inhottava aika oli vihdoin ohi ja pystyin ajattelemaan tulevaakin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä viisi