Linkki hyytymistutkimuksista
Hei!
Ehtipä jo kadota millä palsatalla keskenmenoista toipuva kyseli mitä noihin hyytymistutkimuksiin kuuluu. Löysin tollasen linkin kun:
http://www.gynekologiyhdistys.fi/materiaalia/Sykli22006.pdf
Se on yli 50-sivuinen lehti mutta jostai sivulta 16 eteenpäin on tosi mielenkiintoisia artikkeleita mm lisääkö hedelmöidyshoidot epämuodotumia, endometrioosista, tähystyksistä, lapsettomuustutkimuksista ja vaikka mistä. Ja selkokielisiä mun mielestä!
Onko jolla kulla käsitystä tämän hetken iui-jonoista OYSissa? LÄhete ois ku sais tuon miehenki lähtemään... Onneks kaikki perustutkimukset tehty kuite, päästäs kai suoraan hoitojonoon kun sais luvan kilauttaa sinne...
Kesää!
Kommentit (4)
menossa ja ainakin passeja ja ivf hoitoja aletaan tehdä vasta syyskuussa. Hommat siirtyy väestöliiton puolelta oysin tiloihin. IVF:ään on 7-8kk jonot, insseistä en tiedä mutta ainakin kesän on kiinni.
Mulle sanottiin että pakastesiirtoon päästään elokuussa..elokuun puolen välin jälkeen alkavat tekeen taas siirtoja!
noiden oysin jonojen suhteen. Kai me vasta ensikäynnille jonotettais, yksityisellä käytiin alkututkimuksissa ja sieltä saatiin lähete. Talvella sanoivat että n 3-5kk menee että pääsee suunnitteluun, ja sillon jo tiedossa että ainaki 8kk odotus ois jos ivf hoitoon meno. Pitänee kysellä tarkemmin kun lääkärin juttusille menossa olen anyway, ku:sta olen toipumas...
Ootteko siis käyny ensikäynnillä vielä oys:ssa? Meillä hoidot alkoi syksyllä 03 ja ensikäynnille päästiin silleen että helmikuussa kävin hakemassa lähetteen tk:sta ja heinäkuun viimenen päivä oli ensi käynti.Eka iui oli sitte heti elokuussa. Nykyään tonne ensikäynnille jonot on 6-8 kk.