Huvittavaa nähdä böndejä stadissa kesäisin
Kommentit (14)
t. syntyperäinen stadilainen, nykyisen maalainen
vielä huvittavampaa on nähdä kaupunkilaisia maalla kesäisin!
ei osata liikkua luonnossa, ei tajuta että mitä voi tehdä ja mitä ei, kysellään ihan naurettavia asioita.... ei pahalla ;)
Sitähänminä juuri yritin sanoa: kyllä se luolamies löytyy meistä jokaisesta. Tai - minun sukuni tulee idästä päin, eli ehkäpä olenkin tsaarille sukulainen?
Mutta tuskin siitä on kyse ap:n aloituksessa.
2
jonku pitää Helsinkiä niin suurena ja hienona paikkana. Pikkukaupunkihan se on, siinä missä muutkin suomen kaupungit.
Mutta itselleni se on rakas kotikaupunki :)
Minä olen kolmannen polven stadilainen, mutta olen asunut lapsuudessani myös maalla ja nykyisin asun maalla. Olen pitänyt tarkoituksella kiinni lapsuudessani oppimastani mie/sie murteesta. Pidin siitä tiukasti kiinni myös stadissa asuessani, vaikka sainkin siitä paljon irvailua osakseni. Mm. Opettele puhumaan ennenkuin muutat tänne yms. kommentteja.
Vierailija:
jonku pitää Helsinkiä niin suurena ja hienona paikkana. Pikkukaupunkihan se on, siinä missä muutkin suomen kaupungit.
Helsinkiläiset itse ovat ylpeitä oman kotikaupunkinsa pikkukaupunkimaisuudesta.
...junalla, kun saapuu niin rautatieasemallahan niitä on jo monen suvun edustajia. Kuka sammuneena millekin penkille. Hyvässä lykyssä on stadilaismummo housut kintuissa ja hame korvissa paskalla asematunnelissa.
Asemalta ulos astuttaessa todennäköisesti joku aitoakin aidompi tsadilainen leikkii tuuliviiriä liikenteenjakassa ja horjahtaa ratikan alle. Extremeä pääkaupunkilaisittain.
Muut saavat rauhassa olla ylpeitä omasta kotiseudustaan, mutta jos helsinkiläinen hehkuttaa kuinka IHANA paikka rakas Helsinki on ja kuinka nauttii asumisesta siellä, niin hyvä jos sitä ei koeta suoranaiseksi vittuiluksi. Miksi näin? Eikö Helsinki olekaan paikka muiden joukossa?
Pikemminkin Helsinkiläiset (osa) jotenkin halveksuvat muuta Suomea. Vastareaktiona " maalaiset" sitten haukkuvat Helsinkiläisiä. itse olen kokenut sen näin.
t: 16
minä olen neljännen polven helsinkiläinen, ja lapseni ovat siis viidennessä polvessa.
Mutta jos tarpeeksi pitkälle mennään, niin olemmehan me kaikki sukua toisillemme.
2