Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Verta alkuraskaudessa

10.06.2007 |

Apein mielin täällä ollaan! Mulle tehty ivf-hoito ja rv 6+6 todettu ultrassa raskaus ja elävä sikiö. Perjantaina (rv8+1) lorahti kirkasta verta (ei hyytymiä tai klönttejä) housuun, joka loppui heti. Kipuja ei ollut. Menin päivystykseen, jossa lääkäri tutki käsin kohdun ja kertoi, että veri oli ruskeaa ja vanhaa. Ultraa ei tehty, koska gynekologi oli vissiin kotona päivystämässä ja eikä viitsinyt tulla ultraamaan. Arvatkaa kuinka näreissäni olen! Antoi lähetteen maanantai aamuksi äitipolille ultraan. Kauhea viikonloppu edessä. Perjantaina ei sitten enempää tullut verta eikä tuhrua. Mutta lauantai iltana sitten vessassa käydessä ja pyyhkiessä verta oli paperissa, jonka jälkeen ruskeaa vanhaa tuhrua. Sekin näyttää nyt sunnuntaina loppuneen. Mitä tämä nyt oikein on? Tiedän, että selviää huomenna, mutta on teillä muilla ollut tälläistä? Surullisena itse olen jo varautunut pahimpaan, ettei ultrassa näy enään mitään elonmerkkejä. Olen jo päättänyt, että yksi lapsi perheessämme riittää ja lapsettomuushoidot jätämme taaksemme. On tämä niin rankkaa henkisesti ja fyysisesti elää näiden hoitojen pyörteissä.

Mutta onko täällä saman kokoneita, vuotaneita?

Surullinen Heli30 (rv8+3) ennen ultraa

Kommentit (1)

Vierailija
1/1 |
10.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei Heli,

ja ensiksi pahoittelut siitä, että olet joutunut tuohon tilanteeseen - tuo on tosi kamalaa! Itselläni vajaa 2v poika, jonka raskausaika oli noin rv8:sta rv20:een erilaisia vuotoja. Välillä tuli vähän kirkasta, useimmiten rusehtavaa tuhrua. Mutta jos en ihan väärin muista, niin eka vuoto oli juuri kirkasta. Ramppasin sitten lääkäreillä ja neuvolassa vaikka kuinka monta kertaa ultrassa tarkistamassa, että oliko tilanne ok. Ja onneksi oli. Lääkäreiden mukaan kohdussa oli hematoomia, verenpurkaumia, jotka sitten vuotivat sieltä pois. Miksi niitä sinne muodostui, sitä en tiedä, eikä kukaan osannut selittää. Mutta ihan kamalaa se oli, kun koko ajan piti olla sydän kurkussa. Ja tämä raskaus oli siis icsi:n tuoresiirrosta. Aiemmin olin kokenut keskeytyneen keskenmenon, eli siihen ei liittynyt mitään vuotoja.

Toivon kaikesta sydämestäni, että saisit huomenna ultrassa hyviä uutisia!

T:Nanna

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan kolme