Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Loppuraskauden ummetus loppui, onko merkki synnytyksen lähenemisestä?

09.06.2007 |

Olen kärsinyt ummetuksesta noin raskausviikolta 30. Nyt on jo kolmatta päivää maha löysällä, viikkoja on nyt kasassa 39+4. Jostain muistan lukeneeni, että tämä voi enteillä synnytystä. Onko komemuksia?

Tiinuli74

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
09.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

näin olen myös minä itseäni valistanut, että suolisto " pitäisi" tyhjetä ennen kuin synnytys olisi edes mahdollista!

Mulla kun tää kohtu on taakse kallistunut eli vaavit kasvaa tuolla selkäruodon kohdilla, niin suolisto on sitä myötä ihan lytyssä. Esikon vääntämisestä viisastuneena pyysin esitietolomakkeella tyhjennystä, jos ehtii synnärillä... Hyvä, jos sulla luonto hoitaa homman!

;D nikki

Vierailija
2/2 |
09.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

itsellä ainakin muutoin kova vatsa tyhjeni tehokkaasti synnytystä edeltäneenä päivänä ja synnytyspäivänäkin taisin istua pöntöllä kuudesti ennen vauvan syntymistä yöllä. Vaikka synnyttäessäkin oli ponnistaessa sellainen tunne ettei tiedä tuleeko lasta vai ulostetta, ei siellä suolessa varmasti enää mitään ollut :-)

Synnytyksen jälkeen ummetus palasi sairaalan tehoruokinnassa - ensi kerralla tajuan litkiä luumumehua ahkerasti alapään parantumiseen asti. Paraneekin nopeammin kun ei tarvitse hillittömästi ponnistella.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla