Vauva kiinnittynyt - kuinka kauan synnytykseen?!
Tänään neuvolassa th sanoi, että vauva on jo ihan alhaalla ja kiinnittynyt. Viikkoja kuitenkin vasta 35+6 ja synnytystavaksi päätetty sektio, jonka päivä pitäisi päättää vasta ensi viikkoisella äitipolikäynnillä.
Iski pieni pelko, ettei toinen sieltä nyt vielä lähtisi syntymään....
supistuksia on, kipeitäkin välillä, ei onneksi vielä mitään säännöllisiä, mutta kyllä välillä saa jo irvistellä.
Onko kokemuksia, kuinka kauan kiinnittymisestä on mennyt itse synnytykseen? Esikoinen ei laskeutunut eikä kiinnittynyt ennen synnytystä ollenkaan vaan vasta salissa punnersin kaverin liikkeelle.
Hieman hädissään,
Cityäippä
Kommentit (4)
Mulla oli neuvolan mukaan kolme viikkoa sitten kiinnittynyt, ja mulla supistustilanne sama kun sulla.. Eikä hyö oo sanonut, että vielä lähtis vähään aikaan tulemaan, tosin eihän sitä ikinä voi tietää! Mutta Kyllä monilla kiinnittyy paljonkin aikasemmin mitä syntyypi, voi mennä varmaan parikin kk.
ja syntyi vasta 38+ ... tosin supistukset vaivasivat viikolta 27 viikolle 32 ilmeisesti juuri sen takia että oli niin alhaalla.
Ja iltoja Pals ;) - vielä kun jaksaisi meidän pinoon pompata, mutta taitaa tältä illalta olla mission impossible.
Mutta iso kiitos kaikille vastanneille, lohduttavaa kuulla, ettei välttämättä ole vielä hätä laitokselle. Olisi se suunniteltu sektio parempi vaihtoehto kuin päivystyksessä pikana tehtävä...
Todellakin esikoisen kanssa kävin neuvolassa 39+0 ja silloin sanottiin, että ei ole edes kiinnittynyt, kyllä tässä vielä kestää. Poika syntyi sitten 39+1 ;). Eivät ole nämä veljekset kuin ilvekset ainakaan mahassa ollessaan.
Viikonloppuja!!
CÄ
Esikoinen kiinnittyi hyvissä ajoin, muistaakseni ainakin kuukautta ennen synnytystä (joka tosin tapahtui vasta rv 41+). Että ei se välttämättä mitään tarkoita jos lapsi on kiinnittynyt. Tosin olen jostain lukenut ettei toinen välttämättä kiinnity ollenkaan - hassua että sinulla on mennyt toisin päin!
Onnea odotuksen viimemetreille!
Suhni