Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mielestäni alle 25v. ja kouluttamaton ihminen ei saisi tehdä lapsia, onko paha?

Vierailija
07.06.2007 |

Pitää elättää se perhe ihan itse työllä, jota saa kun on koulutus, ja ikä tuo vanhemmuuteen varmuutta, ei enää menojalka niin paljon vipata , vaan ollaan valmiita lapsen kanssa myös viettämään aikaa.

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
07.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse kyllä tein lapset yli 30 v ja ammatin hankkimisen jälkeen... turvallisempaa

Vierailija
2/19 |
07.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni kielestä vasta 28 vuotiaat ihmiset ovat valmiita vanhemmuuteen ja sen tuomiin haasteisiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
07.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen kohta kolmen lapsen äiti ja ikää on 25vuotta, joo ja ei ole koulutusta. Mies tuo leivän kotiin ja menojalka ei ole vipattanut koskaan. Lapset ovat elämän tärkein asia ja heidän kanssaan olen ollut kotiäitinä 4vuotta. Tuona aikana olen ollut heistä erosta muutaman päivän.

Vierailija
4/19 |
07.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehesi kieli on sitten niin viksu! buuaahhh!

Vierailija
5/19 |
07.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole koulutusta, mutta kuules mulla on vielä hemmetin monta työvuotta edessä!

Vierailija
6/19 |
07.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä täytän kohta 25,ja lapset tehty jo. Nuorin jo ohi vaippaiän. Molemmillä vanhemmilla koulutus ja työpaikka.

Vierailija
7/19 |
07.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Pitää elättää se perhe ihan itse työllä, jota saa kun on koulutus, ja ikä tuo vanhemmuuteen varmuutta, ei enää menojalka niin paljon vipata , vaan ollaan valmiita lapsen kanssa myös viettämään aikaa.

Vierailija
8/19 |
07.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun av:n yleisen mielipiteen mukaan ei saa töissäkään käydä jos on lapsia. haaskausta koko koulutus.

Vierailija
9/19 |
07.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kouluttamaton tekee lapsensa muitten elätettäviksi.

Vierailija
10/19 |
07.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 24-vuotias yhteiskuntatieteiden maisteri, yhden 2-v lapsen äiti. Ryhdyn pian opiskelemaan vyöhyketerapiaa ja sen jälkeen ehkä muitakin vaihtoehtohoitoja ja toivon, ettei minun tarvitse koskaan käyttää maisterin papereitani mihinkään.

Vierailija
11/19 |
07.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta kyllä se ammatti, työkokemus ja ikä helpottaa toimeentulon yms. suhteen, vanhemmuuteen kasvamisessa sillä ei liene merkitystä.

t.koulutettu 28v, lapset tehty

Vierailija
12/19 |
07.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni on kuitenkin totta, että kouluttamattomien nuorten ei kannattaisi alkaa perhettä heti perustamaan. Ikärajaa on vaikea sanoa, mutta alle perikymppiset naiset pitäisi saada ammattiin tai koulunpenkille ennen lasten saantia. Käytännössä tämä on kuitenkin mahdotonta, sillä jokainen tekee ratkaisunsa itse.

Vierailija
13/19 |
07.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun oikein mietin, niin näitä on aika paljon.

Ja toisaalta tunnen muutaman parikymppisen äidin, jotka ovat kuin syntyneet täysin valmiuksin vanhemmuuteen.

Vierailija
14/19 |
07.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta onhan se totta, että sekin ehkä kertoo ihmisestä jo jotain, jos ei ole minkäänlaista koulutusta itselleen hankkinut tuohon ikään mennessä! Tuota kun on suht vaikea " normaalissa" yhteiskunnassa elävän välttää olematta jotenkin syrjääntynyt tai laiska - sori vaan!

Ja sitten vielä sellainen, kun joku sanoi, ettei työ tee ihmisestä aikuista... Niin että ikävä kyllä kokemuksesta voin sanoa, ettei myöskään se äitiys tee kaikista sellaista!!! Eräs itsekeskeisimmistä ihmisistä, jonka tunnen, on " hankkinut" lapset nips naps vaan heti parikymppisenä - ja tulos ei ole kyllä mikään malliäiti vaikka näin itsensä näkeekin!

Ja lisää: Mun hlökoht näkemys on, että jos äidin AINOA elämä on lapset, niin ei voi olla hyvä äiti (ja tästä tulee tietty nyt sota, mutta tulkoon!). Siis siinä mielessä, että jos elää aivan kuplassa eikä muista pitää huolta itsestään, on lopulta kyllä haitaksi lastensa elämälle... Vaikee selittää mitä ajan takaa, mutta tämänkin saman em. hlön kohdalla jo huomattu...

Että näin!

Vierailija
15/19 |
07.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

pienten lasten äitinä esimerkiksi opiskelemaan. Se on nimittäin rankkaa. Tosin itselläni ei siitä ole kokemusta, mutta läheltä olen seurannut paria tapausta.

Itse sain koulutettuna 25v ensimmäisen lapseni. Ensimmäisen vakityöpaikkani hankin 2 vuotta myöhemmin. Pätkätöitä tein ennen ensimmäisen lapsen syntymää. Syy oli pikkukaupungin, josta ei töitä löytynyt edes lastenhoitajan tms. jos ei ollut suhteita!

Minusta jokainen järkevä ihminen tietää milloin on valmis vanhemmaksi. Koulutus ei tee parempaa äitiä, mutta helpottaa myöhemmin elämää.

Vierailija
16/19 |
07.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt olen 28v ja opiskelen ammattikorkeakoulussa.

Typerää ajatella ettei lapsia voisi hankkia alle 25-vuotiaana.

Vierailija
17/19 |
07.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

entäpä alle 25 vuotias äiti joka opiskeli äippälomalla sen ammatin? Lapsi ei ole päivääkään ollut ulkopuolisella hoidossa...omalla isällään kyllä, mutta sehän nyt on normaalia ja suotavaa! Eli ammattia ei ollut kun lapsi tehtiin, mutta penniäkään ei ole tukia saatu ja lapsi on kotonaan hoidossa ja äitikin hankki ammatin :)

Enemmän mä säälin niitä reppania jotka odottaa että on kaikki " kunnossa" , sit ei saadakkaan lasta! Nuorena ois saatettu saadakkin...! Ja näitä on paljon.

Vierailija
18/19 |
07.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen aikuisopiskelijana vaihtanut alaa ja ei olisi haitannut vaikka edellistä ammattia ei olisi ollut ollenkaan. Työelämä oli aika katkonaista lasten hoitovapaa jaksojen takia ja vasta nyt aikuisena löytyi se oikea ala johon en nuorena kokemattomana olisi hakeutunut.

Vierailija
19/19 |
07.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekee ensimmäisen lapsen 16 vuotiaana, sitä on 19 kun esikoisesta loppuu hoitovapaa. Teet toisen ja sama kuvio, olet 22 kun loppuu hoitovapaa, tekee vielä kolmannen lapsen ja hänenkin kanssaan saa olla hoitovapaalla sen kolme vuotta joten...Sitä onkin tehnyt lapsia alle 25 vuotiaana, mitä sillä koulutuksella tekee ennen sitä??? Toistan saman, kun tämän palstan yleinen mielipiden on EI LASTA HOITOON ALLE 3 VUOTIAANA =)

Anna ap joku hyvä vastine tälle, en jaksa enempää ajatella, väsyttää ja aamulla soi taas kello viideltä että ehtii viedä lapset hoitoon ja itse töihin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä neljä