Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Huomenna pitää lentää!! Sano 10 syytä, miksi lentäminen on turvallista!

Vierailija
07.06.2007 |

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
07.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennenkuulumatonta !!!!



Vierailija
2/17 |
07.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

- taivalla on vähemmän liikennettä, kuin teillä (olematon " kolaririski" )

- koneissa on kaiken maailman tutkat ja törmäyksenesto -laitteet

- lennonjohto seuraa, varmistaa ja opastaa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
07.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lentokone oli ollut jonkin aikaa valtameren yläpuolella. Äkkiä kaiuttimista kuului:



" Hyvät naiset ja herrat, olkaa hyvä ja kiinnittäkää turvavyönne ja menkää pakkolasku asentoon. Olemme menettäneet moottorimme ja yritämme saada tämän pikku lapsukaisen laskeutumaan mahdollisimman pehmeästi veteen."



" Oi, lentoemäntä! Onko tuolla alhaalla meressä haita?" kysyi pikkurouva kauhistuneena.



" Kyllä, pelkäänpä että siellä on joitain. Mutta älkää huolehtiko, meillä on teidän edessänne olevan tuolin selkämyksessä erikoisgeeliä pullossa ja se on suunniteltu erityisesti tällaisia hätätilanteita varten. Hierokaa sitä geeliä käsiinne ja jalkoihinne."



" Ja jos teen niin, niin hait eivät syö minua ollenkaan?" kysyi pikkurouva.

" Voi, kyllä ne syövät, mutta ne eivät nauti niin paljon."

Vierailija
4/17 |
07.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

1) ilmatilassa ei tapahdu nokkakolareita

2) ilmatilassa ei tapahdu hirvi- yms. kolareita

3) ilmatilassa ei kukaan aja kylkeen

4) ylös pilviin päästyään kone lentää " turvallisesti" , ts. nousu ja lasku ovat kriittisimmät hetket, ts. suurin osa matkasta ihan iisiä köröttelyä automaattiohjauksella

5) aina kaksi kuljettajaa, ts. kapteeni ja perämies, toisin kuin autossa, jossa vain yksi kuski jolla mahdollisuus ohjata jne.

6)...emmä keksi enempää...

Vierailija
5/17 |
07.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lento-onnettomuudet herättävät paljon huomiota, vaikka tilastollisesti tarkasteltuna onnettomuudet ovatkin harvinaisia. Lento-onnettomuuksissa kuolleiden ihmisten lukumäärä on 10 viime vuoden aikana ollut vuosittain keskimäärin noin 1300.

6/17 |
07.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiku pitikö tässä puolustella lentämistä..?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/17 |
07.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis jos autoja ja lentokoneita olisi yhtä paljon liikenteessä joka päivä.

Vierailija
8/17 |
07.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nousu- ja laskuvaiheet ovat ne, jolloin voi jotain tapahtua...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/17 |
07.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

heti riittävän lentokorkeuden löydyttyä kun lähdetään Helsingistä, kone voi liidellä Tukholmaan saakka, koska lentokoneella on SIIVET! Kone ei siis tipu vaikka moottorit menisivätkin rikki.

Vierailija
10/17 |
07.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:


1) ilmatilassa ei tapahdu nokkakolareita

2) ilmatilassa ei tapahdu hirvi- yms. kolareita

3) ilmatilassa ei kukaan aja kylkeen

4) ylös pilviin päästyään kone lentää " turvallisesti" , ts. nousu ja lasku ovat kriittisimmät hetket, ts. suurin osa matkasta ihan iisiä köröttelyä automaattiohjauksella

5) aina kaksi kuljettajaa, ts. kapteeni ja perämies, toisin kuin autossa, jossa vain yksi kuski jolla mahdollisuus ohjata jne.

6)...emmä keksi enempää...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/17 |
07.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi liitää sinne lentokentälle. Missä olit fysiikan tunneilla?

Vierailija
12/17 |
07.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ehkä, jos siellä lentää tyyliin joku Dumbo-hirvi, jolla liian suuret korvat...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/17 |
07.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

niinku jfk new york. siellä huomaa kuinka tavallista lentoliikenne nykyisin on, koneet lähtee kun liukuhihnalta. Onhan se kapteeninkin intressi päästä turvassa maahan . Onko Finskin kone? niihin mä luotan täysin.

Meillä huonoimmat kokemukset AA eli american airlines ja airfrance.

Mä oon kattonu satelliittikanavilta ihan himona aircrash investegetor javielä uskallan lentää ;) Siinä muuten oli kenya airlines joka kaapattiin ja idiootit vaati lentämään autraliaan vaikka kapu sano ettei petrooli riitä, ne lopuks laskeutui mereen ilman löpöö ja selvis.

Vierailija
14/17 |
07.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisin kuin tiellä ajellessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/17 |
07.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mohammed Amin (ottanut mm. Etiopian nälänhädästä 1980-luvulla niitä kuuluisia kuvia) kuoli ja moni muukin kuoli.

Vierailija:


niinku jfk new york. siellä huomaa kuinka tavallista lentoliikenne nykyisin on, koneet lähtee kun liukuhihnalta. Onhan se kapteeninkin intressi päästä turvassa maahan . Onko Finskin kone? niihin mä luotan täysin.

Meillä huonoimmat kokemukset AA eli american airlines ja airfrance.

Mä oon kattonu satelliittikanavilta ihan himona aircrash investegetor javielä uskallan lentää ;) Siinä muuten oli kenya airlines joka kaapattiin ja idiootit vaati lentämään autraliaan vaikka kapu sano ettei petrooli riitä, ne lopuks laskeutui mereen ilman löpöö ja selvis.

Vierailija
16/17 |
07.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Air Transatilla ennätys liitämisestä ja sekin vain 20 minuuttia.

Vierailija:


heti riittävän lentokorkeuden löydyttyä kun lähdetään Helsingistä, kone voi liidellä Tukholmaan saakka, koska lentokoneella on SIIVET! Kone ei siis tipu vaikka moottorit menisivätkin rikki.

Vierailija
17/17 |
07.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

...jos polttoaine loppuu (tankkaus unohtui), niin kone tipahtaa alas, etkä varmasti jää henkiin. Tai jos kone yllättäen repeää palasiksi, niin kitumaan et jää.



Lentäminen on miellyttävä tapa matkustaa, joskin hieman meluinen, jos istuu moottorin lähellä. Jos lentäminen olisi halpaa, niin matkustaisin siivillä joka päivä.