Huomenna pitää lentää!! Sano 10 syytä, miksi lentäminen on turvallista!
Kommentit (17)
- taivalla on vähemmän liikennettä, kuin teillä (olematon " kolaririski" )
- koneissa on kaiken maailman tutkat ja törmäyksenesto -laitteet
- lennonjohto seuraa, varmistaa ja opastaa
Lentokone oli ollut jonkin aikaa valtameren yläpuolella. Äkkiä kaiuttimista kuului:
" Hyvät naiset ja herrat, olkaa hyvä ja kiinnittäkää turvavyönne ja menkää pakkolasku asentoon. Olemme menettäneet moottorimme ja yritämme saada tämän pikku lapsukaisen laskeutumaan mahdollisimman pehmeästi veteen."
" Oi, lentoemäntä! Onko tuolla alhaalla meressä haita?" kysyi pikkurouva kauhistuneena.
" Kyllä, pelkäänpä että siellä on joitain. Mutta älkää huolehtiko, meillä on teidän edessänne olevan tuolin selkämyksessä erikoisgeeliä pullossa ja se on suunniteltu erityisesti tällaisia hätätilanteita varten. Hierokaa sitä geeliä käsiinne ja jalkoihinne."
" Ja jos teen niin, niin hait eivät syö minua ollenkaan?" kysyi pikkurouva.
" Voi, kyllä ne syövät, mutta ne eivät nauti niin paljon."
1) ilmatilassa ei tapahdu nokkakolareita
2) ilmatilassa ei tapahdu hirvi- yms. kolareita
3) ilmatilassa ei kukaan aja kylkeen
4) ylös pilviin päästyään kone lentää " turvallisesti" , ts. nousu ja lasku ovat kriittisimmät hetket, ts. suurin osa matkasta ihan iisiä köröttelyä automaattiohjauksella
5) aina kaksi kuljettajaa, ts. kapteeni ja perämies, toisin kuin autossa, jossa vain yksi kuski jolla mahdollisuus ohjata jne.
6)...emmä keksi enempää...
Lento-onnettomuudet herättävät paljon huomiota, vaikka tilastollisesti tarkasteltuna onnettomuudet ovatkin harvinaisia. Lento-onnettomuuksissa kuolleiden ihmisten lukumäärä on 10 viime vuoden aikana ollut vuosittain keskimäärin noin 1300.
Eiku pitikö tässä puolustella lentämistä..?
Siis jos autoja ja lentokoneita olisi yhtä paljon liikenteessä joka päivä.
Nousu- ja laskuvaiheet ovat ne, jolloin voi jotain tapahtua...
heti riittävän lentokorkeuden löydyttyä kun lähdetään Helsingistä, kone voi liidellä Tukholmaan saakka, koska lentokoneella on SIIVET! Kone ei siis tipu vaikka moottorit menisivätkin rikki.
Vierailija:
1) ilmatilassa ei tapahdu nokkakolareita
2) ilmatilassa ei tapahdu hirvi- yms. kolareita
3) ilmatilassa ei kukaan aja kylkeen
4) ylös pilviin päästyään kone lentää " turvallisesti" , ts. nousu ja lasku ovat kriittisimmät hetket, ts. suurin osa matkasta ihan iisiä köröttelyä automaattiohjauksella
5) aina kaksi kuljettajaa, ts. kapteeni ja perämies, toisin kuin autossa, jossa vain yksi kuski jolla mahdollisuus ohjata jne.
6)...emmä keksi enempää...
voi liitää sinne lentokentälle. Missä olit fysiikan tunneilla?
No ehkä, jos siellä lentää tyyliin joku Dumbo-hirvi, jolla liian suuret korvat...
niinku jfk new york. siellä huomaa kuinka tavallista lentoliikenne nykyisin on, koneet lähtee kun liukuhihnalta. Onhan se kapteeninkin intressi päästä turvassa maahan . Onko Finskin kone? niihin mä luotan täysin.
Meillä huonoimmat kokemukset AA eli american airlines ja airfrance.
Mä oon kattonu satelliittikanavilta ihan himona aircrash investegetor javielä uskallan lentää ;) Siinä muuten oli kenya airlines joka kaapattiin ja idiootit vaati lentämään autraliaan vaikka kapu sano ettei petrooli riitä, ne lopuks laskeutui mereen ilman löpöö ja selvis.
Mohammed Amin (ottanut mm. Etiopian nälänhädästä 1980-luvulla niitä kuuluisia kuvia) kuoli ja moni muukin kuoli.
Vierailija:
niinku jfk new york. siellä huomaa kuinka tavallista lentoliikenne nykyisin on, koneet lähtee kun liukuhihnalta. Onhan se kapteeninkin intressi päästä turvassa maahan . Onko Finskin kone? niihin mä luotan täysin.
Meillä huonoimmat kokemukset AA eli american airlines ja airfrance.
Mä oon kattonu satelliittikanavilta ihan himona aircrash investegetor javielä uskallan lentää ;) Siinä muuten oli kenya airlines joka kaapattiin ja idiootit vaati lentämään autraliaan vaikka kapu sano ettei petrooli riitä, ne lopuks laskeutui mereen ilman löpöö ja selvis.
Air Transatilla ennätys liitämisestä ja sekin vain 20 minuuttia.
Vierailija:
heti riittävän lentokorkeuden löydyttyä kun lähdetään Helsingistä, kone voi liidellä Tukholmaan saakka, koska lentokoneella on SIIVET! Kone ei siis tipu vaikka moottorit menisivätkin rikki.
...jos polttoaine loppuu (tankkaus unohtui), niin kone tipahtaa alas, etkä varmasti jää henkiin. Tai jos kone yllättäen repeää palasiksi, niin kitumaan et jää.
Lentäminen on miellyttävä tapa matkustaa, joskin hieman meluinen, jos istuu moottorin lähellä. Jos lentäminen olisi halpaa, niin matkustaisin siivillä joka päivä.
Ennenkuulumatonta !!!!